• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vedlikeholdsbaser i Norge

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Hvilke selskaper har vedlikeholdsbaser hvor, og hva slags vedlikehold utføres på hvilke fly?

Det enesete jeg er sikker på er Braathens på SVG, som utfører D-check på 737 (som vel er det mest omfattende?) STS på OSL utfører vel også D-check på MD-80'er? Men hvor tungt vedlikehold gjøres på 737 der?

Widerøe har jo teknisk base på BOO, og de utfører vel også D-check? Hva med Hammerfest, er det bare en crewbase? De hadde vel også noe teknisk på Florø før de mistet rettighetene, pluss at de vel har noe på Torp?
Norwegian holder til på SVG, men det er vel bare lettere vedlikehold, ettersom LN-KKF i disse dager er i Lasham, UK (hos FLS?) for C1 check.
Coast Air har noe i Haugesund, men hva aner jeg ikke.

Noen som kan utfylle?

Replying to Topic 'Vedlikeholdsbaser i Norge'

Får WF sin del så utføres de store sjekker (iallfall -100) så vidt jeg veit i Bodø. Hammerfest og Kirkenes utfører ut lettere vedlikehold og sjekker (om natten) på de flyene som står parkert der for natten.

Sameleis på Gardermoen og i Førde. I førde har dei berre lettare sjekk av maskinene som står der over natta, medan dei på OSL har litt tyngre vedlikehald.

WF har også base for tungt vedlikehold på TRF

STS på Gardermoen kjører for tiden to spor med tunge sjekker på MD80.....

Takk for svar folkens!

Back