• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Uvær og forsinkelser på BIKF, A 380 på plass for å teste landinger i crosswind

TPN

Slowbird
Uvær og forsinkelser på BIKF, A 380 på plass for å teste landinger i crosswind

Da det idag har vært uvær og store forsinkelser i flytrafikken på Island har airbus benyttet sjangsen og tatt med seg den nye sleden sin opp for å sjekke hvordan den oppfører seg i crosswind.

Det er på Islandsk men det står at de kom etter lunsj for å teste flyet i sterk vind.

Re: Uvær og forsinkelser på BIKF, A 380 på plass for å teste landinger i crosswind

Og her er en video av testen. Ser ganske heftig ut, og gir meg litt asosiasjoner til landingene på gamle Hong Kong flyplassen. Og man får ett inntrykk av størelsen ved siden av en 737.

Re: Uvær og forsinkelser på BIKF, A 380 på plass for å teste landinger i crosswind

Synes denne mega-kroppen er søt, jeg. Flyr jo nydelig.

Hva var denne støyen om at Airbus ikke kunne levere den?

Leser ikke ALT alltid og må tydeligvis ha misset noe mht A380-progresjonen.

Kan noen fortelle meg (stakkars uinformert) nøyaktig HVILKEN manglende logistikk i samarbeidet som skjøt ned dette nydelige flyet????

Har aldri blitt så grepet av et flydesign noengang...

Satt på jobben og så den fly jomfruturen, med tårer i halsen!

Fy f... at den må gi tapt! :drunk:

Back