• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Excel Utviklingen i flytrafikken i 2026 - med inflasjon, renter, uro, etc

Someone

Moderator
Medlem
Uke 1 i 2026, som jo også inneholdt slutten av 2025, kom inn for Avinor +8% over fjoråret. Så mistenker litt at den fikk litt drahjelp fra plasseringen av nyttårsaften, dog vil fasit komme når man ser uke 1 og 2 sammen. Dog tror jeg Avinor bør være fornøyd med juletrafikken.

Innenriks som vokste mest, og dro totalen over 2019 nivået. I tillegg var det nok en gang kraftig vekst i Nord Norge. Og også den uken hadde TOS flere passasjerer en SVG og TRD.

1767876589745.webp

1767876547835.webp

Helt merkelig å kjøre )det fantastiske) åpne søket for Google Flights og se på prisene for påsken. SAS destinasjoner i USA ligger på nesten det samme som Malaga. Afrika og Asia er jo på virkelig gode gamle priser og koster virkelig skjorta. Fem pax til LAX ligger på 26.000 og AGP det samme.

Helt merkelig å kjøre )det fantastiske) åpne søket for Google Flights og se på prisene for påsken. SAS destinasjoner i USA ligger på nesten det samme som Malaga. Afrika og Asia er jo på virkelig gode gamle priser og koster virkelig skjorta. Fem pax til LAX ligger på 26.000 og AGP det samme.
Hvem er det egentlig som har lyst til å fly til USA nå i disse tider….?

Hvem er det egentlig som har lyst til å fly til USA nå i disse tider….?
Da har du tydeligvis ikke fått med deg mye "fine" diskusjoner" her inne ;) Hvis spørsmålet er rettet til meg, så tror jeg de som vil reise dit er de som synes det er et fantastisk land - og er ikke så opptatt av hvem som styrer landet akkurat der og da, men mer folket. (Litt som de som reiser til Asia, Midtøsten, Sør Amerika og en del europeiske land som har samme eller verre styresett enn USA.) De få jeg har møtt privat eller jobb er jo mere ærlige på det og sier de ikke drar dit så mye nå fordi det er fort fem ganger så dyrt som for 10-15 år siden. Det jeg merker på våre turer at klientellet fra Norge er noe ganske annet enn det vi møtte der i «gamle dager». Snuslepper med kofferten full av utgåtte merkeklær fra outlet er på hold ser det ut som. Skulle dollarenramle ned til 5 igjen skal du se mange ser bort i fra at journalister pælmer ut dere og galle.

Med unntak av 'hotspotene' hvor den oransje er ute etter å rydde opp i urolighetene lage trøbbel, er det lite å merke ute. MAGA-folket har stort sett også usynliggjort seg. Selv gamle valgstickere har blitt borte.

Jeg tror 'noe' kan skje før vi kommer til november ...

Back