• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utreise fra en annen by enn innreise-byen?

OEH

ScanFlyer Gold
Håper noen av dere eksperter på flyreiser kan hjelpe meg.
Jeg skal tilbringe en uke i New York og en uke i Chicago i mai. Da hadde det vært svært praktisk om jeg kunne reise hjem fra Chicago slik at jeg slipper en kjedelig reise tilbake til New York og den ekstra sløsingen med tid og krefter som det innebærer.
Imidlertid har jeg problemer med å finne en slik funksjon på de forskjellige flyselskapene sine websider.
Finnes det noen flyselskaper som tilbyr dette uten store ekstrakostnader for den reisende?
Svært takknemlig for svar. På forhånd takk.

De gode nyhetene er at de aller fleste tilbyr dette, selv paa lave priser....SAS, BA - utrolige fantastiske KLM, Lufthansen...prisen beregnes ut i fra halvparten av Tur-retur New York pluss Halvparten av Tur - retur Chicago.....

Ikkeno' problem .. gaa til Farmer's hjemmeside og klikk paa avansert soek. Da faar du 'step-by-step' og kan velge forskjellige byer.

Ser ut som at KLM er billigst ... fikk en pris paa rundt 3600 paa tilfeldige dager i mars ..

Ikke noe problem.
Det du spørr om heter "Open Jaw". Jeg tror ikke det er noen websider som tilbyr denne løsningen i sine bookingmotorer, men det har alltid eksistert. Så denne gangen trenger du en virkelig person til å hjelpe deg. Ta en telefon til et selskap og fortell at du vil reise hjem fra en annen by. Dette er priser som allerede ligger i systemet, men ikke for alle billettkategorier. Gjerne så har kampanjepriser regler som sier at man ikke kan ha "Open Jaw" /hjemreise fra en annen by. Men dette betyr ikke at det trenger være dyrt på grunn av dette. Hvis det koster deg noe ekstra så er det som regel ikke mer enn det det ville kostet deg å reise tilbake til i ditt tilfelle New York.

Det kan hende at den beste ruten og prisen blir å ikke reise direkte fra OSL, men for eksempel:
OSL - LHR - NYC -- ORD - LHR - OSL
Det kan være en fordel med en carrier som har service fra NYC og ORD til en og samme by i Europa, men ikke nødvendigvis. Ting har forandret seg mye de siste årene.

Lykke til

:up:
Edit: mens jeg babler ivei og snakker meg bort, så rekker både DC og MOW poste før meg. Jeg klarer liksom ikke å gi et enkelt svar, men babler ivei. Bla bla bla... :biggrin

Originally posted by Arrow
Jeg tror ikke det er noen websider som tilbyr denne løsningen i sine bookingmotorer,

Joooooo da .... se over!!

Vet uten aa sjekke at du kan gjoere det hos DL ved aa velge avansert soek. Er sikker paa at det gaar an flere steder ogsa .. nettstedene begynner aa bli avanserte i saa maate ogsaa. SAS foelger sikkert ogsaa etter i 2008.

He he he...
Tror ikke at SAS er så kjappe som 2008. Det tar fortsatt en evighet mellom hvert klikk på de sidene.

Takker for raske svar!
Da er billetten allerede bestilt. Brukte Widerøes reservasjonssystem, og synes jeg fikk en god pris.. ca kr 5500 med Continental, riktignok må jeg bytte fly i New York likevel, men men..
Det som nå bekymrer meg er at det kom opp "elektronisk billett" under leveringslalternativer. Det kan vel by på problemer i immigrasjonen? Forrige gang jeg var over dammen skulle de se både returbilletter og bookingbekrefetelser på hotell.
Kan det være riktig med elektronisk billett til USA???:sarc

Bare pass paa aa ha en utskrift av kvitteringen saa gaar alt greit. Som regel spoer de ikke om det engang,

jeg reiste på e-ticket til USA i februar 2004, og det gikk uten problemer. Men, som det sies - ta med bekreftelse på papir allikevel. USA er jo faktisk langt fremme når det gjelder e-tickets, så det skulle ikke by på for store problemer i imigration (hvis du da ikke er litt mørkere i huden enn europeere flest - da kan du fort oppfattes som en sikkerhetsrisiko...)

Hei...

Jeg hadde ingen problemer med en slik bestilling på Lufthansas nettsider.

Reiser om to uker idag med LH til NY via Frankfurt, og hjem fra Chicago via FRA.

Dette kostet meg den ikke avskrekkende sum av 3732 kroner :-)

Mvh

Haavig

Back