• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utfasing av B747

Iran Air holder vel på med sluttinnspurten for å få en 747SP i luften igjen? Noen som vet noe mer om når den skal i trafikk??
 
Joda,hadde mine to siste UA 744 forrige måned FRA-SFO-LHR.

UA har allerede byttet ut UA 59 til SFO med 77W, fortsatt UA 927 FRA-SFO og UA 900 LHR-SFO har 744..

Mine to første var i månedsskiftet juni-juli 1970, første 4 måneder i bruk. Var nerd og det var STOOOOORT. PA LAX-HNL og CO's alle første dager i bruk , HNL-LAX...:o

Er man nerd/geek , så er man tidlig ute.......
 
Mine to første var i månedsskiftet juni-juli 1970, første 4 måneder i bruk. Er man nerd/geek , så er man tidlig ute...

Da var du jaggu tidlig på'n, bare å gratulere! Jeg kjørte rundt i en IL-X Fiesta og sparte til min første "stunt-tur"; Swissair DC-9-50 FBU-CPH, Finnair DC-10-30 CPH-AMS, Garuda 747-200 AMS-CDG (Paris Air Show) og retur CDG-CPH-FBU med SAS A300-B3,5. Første jumbotur ble dermed en litt snedig inter-europeisk ruting.
 
På IAGs kapitalmarkedsdag i dag kom det frem at BA planlegger utfase sist 747 i 2024, men at i 2021 skal flåten være halvert fra dagens nivåer
 
På flightradar24 nå en del info om UA747 ( flightnummer også ) siste flight med 747 til HNL.

Kan også se den skal til Victorville i morgen N118UA .......:(

Det er evigheter siden UA 747 ( eller andre selskap med 747 ) fløy til HNL. Må vel være en "fest" ??
 
Last edited:
Wow, litt sentimentalt for meg også.. Fløy 747 til HNL før UA startet i 1970 !!

06.07.70 LAX-HNL PA 747-100 N755PA Sovereign of the Seas , tid 5:55
09.07.70 HNL-LAX CO 747-100 N26861 tid 5:35 CO's første, nylig levert.

He ?? Tre dager HNL ?? Joda, fikk tid til to turer til der:

08.07.70 HNL-ITO ALOHA Air 737-297 N74713 0:55
08-07.70 ITO-HNL HAWAIIEN DC9-31 N907H 0:55

Fikk også tid til Øya Rundt med Ford Maverick med ananass-slang...

Så tre dager gikk raskt unna...:colgate:
 
Last edited:
Forresten UA sine parkerte, har ikke så voldsom høy totaltid som LH sine og sikkert andre.

Høyest tid ( 06.09.17 ) hadde N104UA B744-422 70,065 timer /8,810 cycles. Levert 22.01.1998.

Som nevnt tidligere, har B767-322 N641UA 108,244 timer og ,16,852 cycles. Levert 18.04.1991. Alt kilde Dag.
 
Den gode nyheten er at det ser ut som om noen tidligere Transaero 747er kanskje kommer i luften igjen snart, etter å ha stått på bakken siden 2015.
 
Back
Top