Utfasing av A340

Swiss har sendt en av sine A340 til skraping. Denne var litt over 20 år og en tidligere Austrian-maskin, så er heller ikke en av de som Swiss da planlegge å beholde noen år til og pusse opp. Av de 8 maskinene igjen i flåten er det en gammel maskin fra 1996, mens de 7 andre er fra 2003-2004, og vel blant de første nye maskinene levert dagens Swiss

Airbus A340 -313 169 HB-JMK Swiss International ferried 27apr17 ZRH-EHTW, basic cs for part-out ex OE-LAK
 
Last edited:
7 maskiner igjen hos Swiss, når denne ex Air Canada maskinen hugges, men de sju som nå er igjen skal etter planen beholdes en stund, og dette var også den siste 90-talls maskinen igjen i flåten

Airbus A340 -131 154 HB-JMM Swiss International ferried 08may17 ZRH-DGX, basic cs for part-out & scrap ex C-FYKZ
 
Jeg mangler -500 i "samlingen" og vurderer sterkt å ta en tur med Etihad før de pensjoneres 28 juli. Noen som vet de om brukes på andre ruter enn AUH-RBA også?
 
Plus en og minus to. Plus Ultra henter en tidligere Air France A340-300 ut fra lagring, samtidig som Etihad sender en A340-500 og en A340-600 til lagring

Airbus A340 -313 399 EC-MQM Plus Ultra Líneas Aeréas delivery 21jun17 LDE-MAD, Air France cs, no titl ex F-GNII
Airbus A340 -541 757 A6-EHB Etihad Airways ferried 26jun17 AUH-LETL for storage ex F-WWTU
Airbus A340 -642 829 A6-EHE Etihad Airways ferried 26jun17 AUH-LETL for storage ex F-WWCG
 
Siste tur med A6-EHD, Etihad A340-500 går nå i dag. Underveis fra Abu Dhabi til Rabat nå, retur i kveld. Er dette siste A340-500 i regulær rutetrafikk?
 
Back
Top