Utbyggingstråd Trondheim Lufthavn Værnes

Re: Værnes bygges ut for 350mill

Og her er Dropbox linken, i litt mindre størrelse (5 mb) enn de 16 mb som lå på nettsidene til Avinor.

Edit: Nå med link til en PDF fil som ikke er fullt så beskjært..

Last edited:

Her er noen statudbilder far i kveld, men ikke av al verdens kvalitet da der er iPhone-bilder....

Den gamle sikkerhetskontrollen stenges...

Den gamle sikkerhetskontrollen stengt...

Litt jobb igjen...

Åpnes kl 05.00 i dag ;)

Kommer noen kvalitetsbilder i dag på ettermidagen da jeg skal på befaring :D

Attachments

• img_0285.jpg
    img_0285.jpg
    140.7 KB · Views: 12
  • img_0270.jpg
    img_0270.jpg
    153 KB · Views: 12
  • img_0277.jpg
    img_0277.jpg
    131.4 KB · Views: 13
  • img_0284.jpg
    img_0284.jpg
    115.5 KB · Views: 13
Last edited:

Kan melde om at åpningen av Sikkerhetskontrollen har gått fint, og så og si absolutt alle var meget fornøyde med køene/tiden, service og den nye terminalen.... eneste å merke seg er at det KRYR av "Belivers".... :D haha
Kommer bilder fra ut og innsiden i eftermidag...

Gikk gjennom den nye sikkerhetskontrollen i dag kl. 06.10. Det er helt klart en stor forbedring ja...:)

Testa nye kontrollen to ganger i dag av diverse årsaker. Må si at det ser fint og flott ut.
Men køen er like lang treg som jeg husker den gamle var. Så store forbedringen vet jeg nå ikke om det er sånn i forhold til tidsbesparende. Hadde håpet det var et litt mer funky system ala Stavanger.

Har nettopp fått tilgang i et av de siste projektdokumentene fra byggingen av apron vest og nye commuterterminalen. I dokumentet ligger det to oversiktsbilder av 1.etasje og 2.etasje, det ser ut til at man i 2.etasje på utland får en ny utbyggelse, som skal gå over dagens utenlandsterminal, er det en etasje med broer vi ser?

Attachments

• avgtrd.png
    avgtrd.png
    160.1 KB · Views: 11
Last edited:

En kontraktlounge som inngår avtale med både * og Skyteam hadde vært kjekt å fått på plass. Med 2m pax på utland og stadig voksende burde det jo være en prioritet når de først bygger ut..

Hvis det skal komme en lounge på Værnes håper jeg den kommer på innenriksdelen. Roaldsen (eller hva han heter) lovte jo at det på sikt ville komme innenrikslounger på de fleste av SAS' større flyplasser i Norge (noen husker sikkert hans nøyaktige ord.)

Forøvrig la jeg merke til at det har blitt satt opp et panel hvor man kan si hva man synes om sikkerhetskontrollen. Virker litt arrogant å gjøre dette ETTER at den er bygget ut - samtidig får de jo bare vite om folk er fornøyde eller ufornøyde, og ikke hvorfor :)

Værnes bygges ut for 350mill

Gleder meg til utlands terminalen blir bedre, det som er der nå er synes jeg er bedrøvelig.

Og man har tydeligvis glemt å sette vakt ved returslusa ..... :rolleyes:

Avinor må i etterkant av hendelsen vurdere hva de skal gjøre for at noe slikt ikke skal skje igjen.

- Det var nok en bevisst handling, og ikke en misforståelse. Vi ønsker å komme i kontakt med de to passasjerene som gikk gjennom returslusen. Det er ikke en plass man tilfeldigvis går gjennom på grunn av misforståelser, mener Ingstad.

Han tror ikke det blir aktuelt å stenge returslusen som er godkjent av flyplassmyndighetene.

http://www.aftenposten.no/nyheter/i...ssasjerer-gikk-feil-7195189.html#.UYfipEr4WGM

Noen andre som opplever at den nye sikkerhetskontrollen med 6 sluser er like treg og lager like lange køer som den gamle?

Har ved to anledninger nå (morgen og ettermiddag) opplevd at køen ender opp med å gå tvers gjennom hele adgangshallen...

Det er vel som på OSL? Det hjelper ikke med masse sluser, når bare halvparten er åpen...

Noen andre som opplever at den nye sikkerhetskontrollen med 6 sluser er like treg og lager like lange køer som den gamle?

Jeg syns køene er enda verre nå enn hva de var før..Når skal de skjønne at det ikke er noe galt med slusene, men deres latskap på å åpne flere?

Jeg syns køene er enda verre nå enn hva de var før..Når skal de skjønne at det ikke er noe galt med slusene, men deres latskap på å åpne flere?

Det som er problemet er jo faktisk at de er så nøye at de bruker nesten dobbelt så mye tid på hver enkelt som OSL bruker på to...så løsningen med dagens tempo er større bemmaning og flere sluser....

Latskap? Det er Avinor som bestemmer hvor mye som skal være åpent til alle tider.

Heisann!

Som en meget fast reisende på Værnes må jeg si at sikkerhetskontrollen der er en av de mest håpløse sammenliknet med nært sagt hvor som helst! Går faktisk kjappere i New York enn på Værnes...

De som jobber der er stort sett trege, de spør om ting som er totalt uvedkommende (jmfr ladere til tlf og pc..), og i tillegg mangler det Fast Track som nok kunne hjulpet en del, spesielt i rushtidene.

Men at man bruker en formue på å bygge om sikkerhetskontrollen og at man ikke klarer å korte ned køene og få litt fortgang der, er totalt uforståelig. Jaggu på tide at Avinor tar ett oppgjør med dette, ellers er det totalt bortkastet å bruke millioner av kroner på det de selv kaller "forbedringer".. Mulig det etter ombyggingen er lettere for de med Avinor ID-kort å passere inn til kafeèn når de skal ha lunch, men for oss reisende har det IKKE blitt noe bedre..

Skjerpings!!!!

Kim

Hei Everest!

Har tidligere pratet med Securitas på Værnes om forskjellige ting (ja, det har vært MYE kø i lange perioder på Værnes...), og de kom faktiske med forslag til forbedringer som kunne lette køen for oss som reiste mye, men Avinor nektet å være flexible og dermed er alt som før..

Ingen vits i å klage til Avinor der ute. Hadde jeg brukt like mange penger på noe som overhodet ikke har blitt en forbedring hadde jeg mistet jobben, tror noen der ute bør tenke litt selv om det de har gjort er bra nok..

Får se til uken hvordan ståa er, har både noen flights neste uke og uken etter så håper på forbedringer etterhvert..

Men takk for forslaget!

Kim

Back