IL-2
ScanFlyer Gold
Re: Utbyggingen av Tromsø Lufthavn
Det er vel ikke verre enn at man tok det billigste steget man kunne ta i masterplanen for Langnes. For eksempel kunne man ha latt "bananen" være enn så lenge, og ha bygd ut uten å kutte kapasitet på den sida, men det ville ha kosta mer enn det Avinor var i stand til å ta på eget budsjett. For øvrig har jo også Widerøe stadig flere ruter til TOS, fra fjernere steder enn Sørkjosen og Hasvik.
Lurer litt på hvorfor det har skjedd. Widerøe har vel en relativt stabil produksjon på TOS. Så om man trenger bussgates rett etter ferdigstillelse av ny innland (airside om jeg forstår det riktig?), så må det ha skjedd noe galt i prosjekteringen?
Det er vel ikke verre enn at man tok det billigste steget man kunne ta i masterplanen for Langnes. For eksempel kunne man ha latt "bananen" være enn så lenge, og ha bygd ut uten å kutte kapasitet på den sida, men det ville ha kosta mer enn det Avinor var i stand til å ta på eget budsjett. For øvrig har jo også Widerøe stadig flere ruter til TOS, fra fjernere steder enn Sørkjosen og Hasvik.