Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Hvorfor OSL fortsatt insisterer å separere avgang og ankomst skjønner jeg ikke, all den tid andre flyplasser (Zurich, København, Amsterdam, Munchen, osv) går over til OSS (one stop security).

Hele Schengen området burde vært slik, men det var et forsøk hvor man har begynt å la de ytterste utgangene på pir vest få gå inn i transferområdet, jeg vet ikke om man har konkludert noe. Men kostnaden for OSL burde ikke være så stor.

Ser ut som OSL satser på å være primært en flyplasss for B737 størrelse fly ... Er ikke så voldsomt mange plasser til større fly på de pirene der ... :headbang

Og det innrømmer de mer eller mindre på FB også. Men vi får håpe trinn to av utbyggingen gir plass til flere store fly.

Hele Schengen området burde vært slik, men det var et forsøk hvor man har begynt å la de ytterste utgangene på pir vest få gå inn i transferområdet, jeg vet ikke om man har konkludert noe. Men kostnaden for OSL burde ikke være så stor.

Yay til gate 19? :)

Flyplassens varmeutnyttelse av renseanlegget er denne vinteren under innkjøring. Med andre ord bidrar de reisendes dobesøk allerede til en behagelig temperadør inne i terminalen.

Får håpe at de har kontroll på duften .... :D

Har skjedd mye der oppe i det siste. Både betongarbeid på pir nord og takdragere i forlengelsen av hovedterminalen. Kan også se ut som de forbereder bygging av innenriksloungen.

Det står også i en annen artikkel at de vurderer om den stygge brakka de kaller "midlertidige" pir syd skal bli stående, vi vet jo alle at den blir det!:angry:

Last edited:

Det står også i artikkelen at de vurderer om den stygge brakka de kaller "midlertidige" pir syd skal bli stående, vi vet jo alle at den blir det!:angry:

Hvilken artikkel står det at de vurderer å la pir syd stå?

Det står også i en annen artikkel at de vurderer om den stygge brakka de kaller "midlertidige" pir syd skal bli stående, vi vet jo alle at den blir det!:angry:

Jeg vil bli meget overrasket om den forsvinner etter utbyggingen er ferdig i 2017.

Nå settes det ikke i gang før 2016 da.

De har vel brukt samme prinsippet tidligere? Mener at det henger reklameplakater rundt omkring på OSL om sommeren at de bruker snø som kjøling.

Har Googla det nå, finner ingenting konkret om det før T2 prosjektet, så mulig jeg tar feil.
Men, likevel...for varmt i terminalen uansett.

I Tyskland har de et ordtak om at ingenting er så permanent som en midlertidig løsning.

Det heter vel permasorium!!!
Jeg gikk på en skole som skulle stå noen få år, det ble nesten 50........

Håper de gjør noe med deicing kapasiteten på OSL med utbyggingen. Reiser KSU-OSL-BGO nå, og forsinkelse både for flyet fra OSL til KSU (med følgeforsinkelse) og flyet til BGO fra OSL. Rekker en starbucks-kaffe utenfor security, men irriterende, det er det...

Håper de gjør noe med deicing kapasiteten på OSL med utbyggingen. Reiser KSU-OSL-BGO nå, og forsinkelse både for flyet fra OSL til KSU (med følgeforsinkelse) og flyet til BGO fra OSL. Rekker en starbucks-kaffe utenfor security, men irriterende, det er det...

Dette er det handlingsselskapene som tilbyr, ikke OSL. Du får skylde på ditt flyselskap som i så fall ikke betaler nok for dette til å holde en kortere kø.

Back