Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: OSL gjør seg klar til T2

Den opprinnelige T2 var innkalkulert i prisen da flyplassen ble bygget på -90-tallet og skulle ligget på den andre siden av "tarmac'en" nord for dagens terminal, d.v.s. i retning den militære delen av OSL, men så hadde de ikke mer penger...
Å lage en "T2" nå som en vorte på T1, er bare en klatteløsning som vil holde i noen få år. Så er det på'n igjen med utbygginger...
Lag en ny, separat T2, vekk fra dagens terminal, så slipper vi å evakuere absolutt alle som er inne i terminalen de gangene en eller annen tulling har gått feil.

Hvis jeg ikke husker feil, er det flyselskapene selv som har ytret ønske om å ha en sammenhengende terminal. Det blir noe forenklet logistikk skulle man tro.

Her vil det komme en "midlertidig" pir mot fjernoppstilling utland. Man kan skimte det nye hvite vip-huset.

Nå surrer du litt Gammer´n ;)

Piren kommer på innland, på utlandssiden er det ikke planlagt noen ny pir, de ser på andre løsninger, men ikke en pir som vi får på innland :)

Nå surrer du litt Gammer´n ;)

Piren kommer på innland, på utlandssiden er det ikke planlagt noen ny pir, de ser på andre løsninger, men ikke en pir som vi får på innland :)

Sov jeg i timen? Mente da vitterlig at det skulle komme en tarm fra bussloungen. Slik ble det beskrevet, men må nesten dobbelsjekket i morgen.

Et par ferske bilder vedlagt.

Et hvor man ser byggearbeidene på den nye innenlandspiren har startet, inkludert drivstofftilførsel. Samt to nordover mot de nye taksebanene

Attachments

• T21.jpg
    T21.jpg
    78 KB · Views: 1,958
  • T22.jpg
    T22.jpg
    89 KB · Views: 1,959
  • T23.jpg
    T23.jpg
    74.3 KB · Views: 1,930

Mener å ha sett noe vegger og slikt på nye piren.

Hvis jeg tar turen ut i dag, kan jeg se om jeg får tatt et bilde el to.

S

Sånn ser det ut på 170-feltet.

Attachments

• IMG_0235.jpg
    IMG_0235.jpg
    56.6 KB · Views: 1,395
  • IMG_0236.jpg
    IMG_0236.jpg
    55.2 KB · Views: 1,402
Last edited:

Hva gjelder pir vest tror jeg ikke helt på at den blir fjernet "med det første". Konstruksjon og arealmessig ser det ikke ut som noen midlertidig byggverk heller. Til info blir det 600 meter å gå hvis man blir parkert helt ytterst ;)

Pir vest

Spesielt når vi ser denne grafen tror jeg nok vi kan se noe midlertidig som blir mer permanent
OSL_prediksjon.jpg

Denne er basert på de helt seneste tallene pr. november i år.

Slik det nå ligger an ser det ut til at T2-1-designgrensen på 25 millioner passasjerer allerede brytes ved åpningen med 3% vekst de neste årene!

Last edited:

Då er det - nok ein gong - rydda opp etter dei som ikkje kan la vere å drage tråden OT. Neste gong ventar pisk og infractions! :)

Med tanke på at dette mest sannsynligvis ikke blir et midlertidig bygg, er det noen som vet om bygget blir "fint"? Tenker da på om det blir seendes ut slik terminalen er idag (evt designet/utformingen til T2). Og hvordan blir fasilitetene på innsiden? Blir det feks rullebånd? Salgsområder? Sitteområder? Osv?
Regner for all del med at det blir litt mer enn bare "tak over hodet", selv om det i "utgangspunktet" bare skal være en midlertidig konstruksjon.

Et relativt uskarpt mobilbilde som viser de holder på å støpe på toppen av det nye radartårnet

Attachments

• osl1.JPG
    osl1.JPG
    145.9 KB · Views: 278
Back