Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: OSL gjør seg klar til T2

Tenker du på størrelsen på avgangene Dag ? DH8 vs 73H etc ?

Nei, alt med samme flytype. Tenker på at et fly blir stående X antall minutter ved gate, mens det går fortere å laste full noen busser og så være klar til nye bussavganger til et annet fly. Eller blir det problemer med forrvirrede passasjerer dersom det er to bussavganger fra samme bussgate med for kort mellomrom?

Jeg har vel blitt fortalt det, men hukommelsen svikter litt, men hva slags arbeid er det som skal gjøres ytterst på non-schengen igjen? Ser de nå har begynt å pigge opp en av oppstillingsplassene og fjernet en gate

Det klargjøres til flere bruer for store fly. Blir rimrlig hektisk når de skal snu en A330 på 50 min. (Qatar)

Det klargjøres til flere bruer for store fly. Blir rimrlig hektisk når de skal snu en A330 på 50 min. (Qatar)

Men gjøres det noe innvendig? Jeg mener å ha hørt at noe skal gjøres for å få bukt med kaostilstandene inne i non-Schengen.

Men gjøres det noe innvendig? Jeg mener å ha hørt at noe skal gjøres for å få bukt med kaostilstandene inne i non-Schengen.

Non-Schengen skal gjøres større med blant annet nytt eget areal for servering. Dessuten skal pirbredden utvides med en slags karnappløsning mellom 46 og 48. Alt skal være ferdig til juni neste år.

Finnes det noen skisser eller plantegninger over hva som faktisk skal gjøres utover det som ligger på osl.no?

Så åp fredag at også en av innlands-gatene på innsiden (17?) var stengt ifbm. graving. Og "bussgaten" på 28 som Someone viser til var hvertfall ikke i bruk på fredag - da ble vi busset til commuterterminalen (så alle skulle få trimmet litt)

Er på tide det skjer noe der oppe. Det virker trangere og trangere om plassen for hver gang jeg reiser nå, spesielt på ankomst utland. Syntes flyplasser som har opp mot 20 milloner reisende årlig virker en del større i utlandet.

Et par statusbilder fra igår:

Et hull er gravd ved gate 26
T2-Hull.jpg

Og igår fikk jeg for første gang prøve den nye bussgaten, nr 28, da jeg etter ankomst fra KRS fikk "gleden" av å bli busset dit
T2-buss.jpg

Håper det blir bedre og at byggingen går smertefritt for seg selv om det vil føre til ulemper for reisende en lang periode fremover.

Du var heldig i går da skjønner jeg Espen ; ) Hva er dine erfaringer med å ankomme gt 28 da ? Jeg kom selv inn fra SVG for en drøy uke siden og ble busset inn dit og med smekkfullt fly ble det trangt og tok litt tid.....Forleden ble også gt 24 åpnet opp som bussgate, og det skal bli interessant å se hvordan den kommer til å fungere i praksis...

Forøvrig er det som skjer mellom 28 og ned mot 24 at de skal bygge ut bagasjeanlegg

Du var heldig i går da skjønner jeg Espen ; ) Hva er dine erfaringer med å ankomme gt 28 da ? Jeg kom selv inn fra SVG for en drøy uke siden og ble busset inn dit og med smekkfullt fly ble det trangt og tok litt tid.....Forleden ble også gt 24 åpnet opp som bussgate, og det skal bli interessant å se hvordan den kommer til å fungere i praksis...

Var litt trangt når passasjerene fra en stappfull leddbuss skulle opp den lille trappen, selv om det i seg selv funket greit med kort avstand til utgangen på innland

Kom fra Stavanger søndag kveld. Ingen gate ledig til flyet, så det ble fjernpark. Ventet 10 min. før buss kom og kjørte oss fra fly til terminal. Så det er tydelig at det sårt trengs utbygging.

Ganske merkbart for oss reisende at utbygginga ikke akkurat kommer for tidlig, men hva skjer med den midlertidige terminalen på innenriks det var planer om?

Så det er tydelig at det sårt trengs utbygging.

Det som er tydelig er at:
-De har kommet i gang med denne prosessen altfor sent
-Når kapasiteten er i taket allerede, burde en løsning som fikk mindre konsekvenser for de reisene blitt valgt
-Det bør få konsekvenser for de ansvarlige for idiotien, når man tenker på kaoset og irritasjonen de kommer til å forårsake de neste seks år.
-Byggetiden burde være mye kortere enn de planlagte seks år.

Jeg gremmes!!

:headbang

Det som er tydelig er at:
-De har kommet i gang med denne prosessen altfor sent
-Når kapasiteten er i taket allerede, burde en løsning som fikk mindre konsekvenser for de reisene blitt valgt
-Det bør få konsekvenser for de ansvarlige for idiotien, når man tenker på kaoset og irritasjonen de kommer til å forårsake de neste seks år.
-Byggetiden burde være mye kortere enn de planlagte seks år.

Jeg gremmes!!

:headbang

Enig, enig, enig!!:headbang

Back