Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Testing
ceb579cfe84100c12b11560adb0e9ed6.jpg
ceb579cfe84100c12b11560adb0e9ed6.jpg

Utbyggingen av OSL mot 2017

Trodde plass 40 (gateE12/F12) var i full drift, men så det stod hjullaster og truck med «test flykropp» parkert utenfor i dag?

Samme som på bildet i posten over

Antakelig dreier det seg om opplæring i brokjøring. I god OSL-stil har disse et annet system enn hva som brukes i øvrige broer...

Det er noen fly innom hver ukedag. Resten av tiden brukes til opplæring.

Takk for informasjonen, da vet jeg at bildet er ekte ;)
Og da vet jeg at hvis jeg er på OSL på hverdager, da kan det være sjanse for at jeg ser de to bruene i bruk på et fly.
Igjen tusen takk for at du deler kunskap :) :) :)

Når dukket de «nye» utgangene D2b og D4b og når/hvordan brukes de? Med tanke på det ser ut som de deler dør med «hovedgate» D2/D4 forstår jeg ikke helt om de faktisk kan brukes parallelt og om det øker kapasiteten? Eller er det bussgate for småfly, siden skranken jo ikke akkurat er egnet for de helt store volumer

02eca73159d7550b0c6055ae6bd25ffd.jpg

Disse "b"-gatene er et forsøk på bussgate, men å bruke dem som bussgate krever ekstra bemanning for å fungere skikkelig.

Noen som vet hvorfor ankommende passasjerer innenriks sendes ut i avgangspiren (altså A)? Har skjedd på tre av fire innenriksreiser siste måned. Går greit for meg, men har sett flere passasjerer gå ut utgangen ved sikkerhetskontrollen merket «Ut». Det er jo så godt som ingen skilting til bagasjeutlevering fra avgangspiren.

Noen som vet hvorfor ankommende passasjerer innenriks sendes ut i avgangspiren (altså A)? Har skjedd på tre av fire innenriksreiser siste måned. Går greit for meg, men har sett flere passasjerer gå ut utgangen ved sikkerhetskontrollen merket «Ut». Det er jo så godt som ingen skilting til bagasjeutlevering fra avgangspiren.
Har sett det samme. Mistenker at det faller mer naturlig for mange å gå inn i samme høyde enn å ta rulletrappen, og at skiltet med "connecting flights" ikke registreres. Ser ofte at noen som tydelig vet hvor de skal har en hale av noen som definitivt skulle tatt trappen... Jeg har ikke observert at noen blir "sendt" den gale veien.
Men så er det jo sommer og maaange urutinerte passasjerer også da.:)

Har sett det samme. Mistenker at det faller mer naturlig for mange å gå inn i samme høyde enn å ta rulletrappen, og at skiltet med "connecting flights" ikke registreres. Ser ofte at noen som tydelig vet hvor de skal har en hale av noen som definitivt skulle tatt trappen... Jeg har ikke observert at noen blir "sendt" den gale veien.
Men så er det jo sommer og maaange urutinerte passasjerer også da.:)

Det er ikke så enkelt, da... Jeg tar meg frem de fleste steder, men når skiltingen mangler og det ikke er noen ansatte å spørre, og det heller ikke er noen veldig logisk vei videre, blir jeg forvirret og hjernen slår krøll på seg.

Med mindre noe er endret i det siste, så er det godt skiltet med "Arrival" opp rulletrappen og "Connecting flights" på samme nivå ute på "gamle innland" (A-gate). Skiltene henger oppunder taket. Har en misstanke om at saueflokk-prinsippet slår inn igjen: folk følger etter der det allerede går folk.

Saueflokkmentalitet, jeg observerte en rekke folk som gikk etter meg av flyet og bråsnudde når de oppdaget at de var på vei inn på toalettet...

Med mindre noe er endret i det siste, så er det godt skiltet med "Arrival" opp rulletrappen og "Connecting flights" på samme nivå ute på "gamle innland" (A-gate). Skiltene henger oppunder taket. Har en misstanke om at saueflokk-prinsippet slår inn igjen: folk følger etter der det allerede går folk.

Poenget er at rulletrappen er avstengt, så det er bare en vei å gå - og det er ut i A-piren. Selv jeg, som reiser mer enn gjennomsnittet og godt vet at man må ta rulletrappen opp, har ikke hatt noe valg.

Back