Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Aha, sånn å forstå. Da holder de vel på med ett eller annet som jeg ikke kjenner til... Nei, ankomst-skiltingen på avgangsnivå i A-piren er, som du sier, noe mangelfull. Selv vet jeg om 3 steder på A fra avgang til ankomstnivå uten å bruke "returslusa" ved sikkerhetskontrollen, men de er bare skiltet "i trappa" så og si... Da er jeg mer nysjerrig på om noen vet hvorfor rulletrappa er sperret? Ombygging på gang på A?

Utbyggingen av OSL mot 2017

Aha, sånn å forstå. Da holder de vel på med ett eller annet som jeg ikke kjenner til... Nei, ankomst-skiltingen på avgangsnivå i A-piren er, som du sier, noe mangelfull. Selv vet jeg om 3 steder på A fra avgang til ankomstnivå uten å bruke "returslusa" ved sikkerhetskontrollen, men de er bare skiltet "i trappa" så og si... Da er jeg mer nysjerrig på om noen vet hvorfor rulletrappa er sperret? Ombygging på gang på A?

Kan også skyldes sløvhet. En gang for noen uker siden, på vei til Trondheim, hadde jeg for en gangs skyld sete langt bak i flyet. Jeg fulgte etter gruppen som gikk foran meg i broen og gikk sammen med dem ned trappen for å bruke flyets bakre inngang. Det var tross alt skiltet. Men da vi kom ut var det ingen trapp, ikke noe personell og vi ble stående på tarmac. Tok deretter trappen opp igjen og gikk inn foran i flyet i stedet. Antar også dette skyldes sløvhet i sommervarmen.

Vet ikke hvorfor bildene mine ikke kom opp, prøver igjen.

Fra E12/F12 (40)

ixytmt.jpg

2ih0crd.jpg

Brukes begge bruer når f.eks Thai og Emirates har avgang fra F23 eller også nå F12??

Jeg kom hjem med Thai onsdag morgen og da var bare den ene brua i bruk når vi gikk av flyet på F23. Første gang jeg har vært på den gaten.

Brukes begge bruer når f.eks Thai og Emirates har avgang fra F23 eller også nå F12??

Jeg kom hjem med Thai onsdag morgen og da var bare den ene brua i bruk når vi gikk av flyet på F23. Første gang jeg har vært på den gaten.

Kan ikke snakke for Thai, men Emirates bruker alltid 2 broer når det er tilgjengelig

Flyselskapene må vel betale ekstra hvis de vil bruke begge bruene?

For SAS har vel aldri brukt doble broer. I alle fall ikke på LAX, SFO, MIA eller ORD. Der står bro nr. 2 ikke tilkoblet til flyet.

For SAS har vel aldri brukt doble broer. I alle fall ikke på LAX, SFO, MIA eller ORD. Der står bro nr. 2 ikke tilkoblet til flyet.
SAS forsøker vel å unngå å bruke dør 1. Det er jo "crew only" foran rad 1 normalt hos dem også. Og det er jo sjelden kapasitetsutfordringen ved ligger på bruk av en eller to bruer ved ombordstigning. Kan hjelpe noe ved avstigning, men oftest er det jo folk i idtgangen som lager kø. Hverfall det jeg har observert på de longhaul-flightene jeg har hatt opp gjennomårene. Mange/de fleste selskaper bruker jo også dør 1 til "business only" og vil ikke ha economy paxgjennom business-kabinen.

På Boston var utgang og ombordstigning via fremste dør, var nesten inni cockpit, og alle på business måtte gå om bord sist.

På Boston var utgang og ombordstigning via fremste dør, var nesten inni cockpit, og alle på business måtte gå om bord sist.

Dette var interessant! Jeg trodde SAS aldrig brukte første dør.

Av og til så er man nødt til å bruke dør 1. Det kan være begrensinger på broa, parkeringsplassen eller andre ting.

Var mange lange blikk fra de uvaskede på F-suitene da vi boardet Emirates på OSL via dør 1 en sjelden gang.

Kan ikke snakke for Thai, men Emirates bruker alltid 2 broer når det er tilgjengelig

Så da betyr det at det ikke koster noe mer å bruke begge broene, men at det bare er noe selskaper (s.feks. SAS og Norwegian) som ikke ønsker å bruke begge broene.

Så da betyr det at det ikke koster noe mer å bruke begge broene, men at det bare er noe selskaper (s.feks. SAS og Norwegian) som ikke ønsker å bruke begge broene.

Ikke nødvendigvis. Man må ha en ekstra person til å møte flyet, og dette er ikke nødvendigvis inkludert i handlingprisen.

OSL melder på Instagram de åpner 200 oppbevaringsbokser for bagasje på flyplassen. Disse skal være plassert parkeringshuset P10. Til høsten skal det også komme muligheter for skilagring. Tidligere har man jo måttet bruke hittegods her

img_6698-copy.jpg

Last edited:

Også gått gjennom dør 1 hos SAS flere ganger.

OSL melder på Instagram de åpner 200 oppbevaringsbokser for bagasje på flyplassen. Disse skal være plassert parkeringshuset P10. Til høsten skal det også komme muligheter for skilagring. Tidligere har man jo måttet bruke hittegods her

img_6698-copy.jpg

Da dukket det opp et innlegg om dette på OSL sin FB side: https://www.facebook.com/181901235185187/posts/2222251454483478/ og nettsiden er oppdatert med info om det nye tilbudet: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/innsjekking-og-bagasje/bagasjetjenester/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leser nå at OSL setter i gang med bygging av rullefortau ut mot Pir Syd (B-gates). Deler av bygge perioden vil det da være enveis trafikk i korridoren utover, slik at ankomst eller avgang til B-gates vil busses

Leser nå at OSL setter i gang med bygging av rullefortau ut mot Pir Syd (B-gates). Deler av bygge perioden vil det da være enveis trafikk i korridoren utover, slik at ankomst eller avgang til B-gates vil busses
Håper vi snakker om rulle fortau begge veiene.

Mente det var snakk om at konstruksjonen ikke ville tåle det?

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Håper vi snakker om rulle fortau begge veiene.

Mente det var snakk om at konstruksjonen ikke ville tåle det?

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Jo stemmer det. Derfor stenges hele gangbrua i 3 uker før de åpner for passasjerer på avgang.

"Viktig informasjon fra OSL:

• Gangbro til Pir Syd skal stenges 2 oktober -her skal det legges rullefortau. Total nedtid ca 7-8uker, hvorav de 3 første helt stengt.

Er lagt opp til en Shuttle løsning mellom Pir syd og pir vest (2 stopp – transfer og ankomst), totalt 4-5 busser dedikert prosjekt. Etter 3 uker vil det kun være behov for å busse ankommende pax. Også her kan det nok forventes noe mer tauing av fly for å bedre passasjer opplevelsen."

Back