Allerede nå så bygges taxfree på pir nord (D gatene) om, så det var riktignok over snittet for hvor lang tid det tar før noe bygges om på OSL.
Lounge på ex-Schengen kom aldri? Er planene lagt døde for det eller er det fortsatt håp?
Det er jo egentlig lite poeng med non-Schengen lounge med tanke på det sjeldent er spesielt lang kø i passkontrollen og selskapene som flyr derfra stort sett enten er dekket av SAS eller OSL loungen. Så er jo kanskje et litt tynt business case
Nå har man jo noen premiumselskaper på OSL non-schengen også, som kanskje kunne tenke seg å servere hårfint bedre enn man gjør i OSL loungen.
Nå tror jeg du er litt naiv eller urealistisk![]()
Ser ut som de nå er ferdig med begge de to taxfreebutikkene i forbindelse med det nye anbudet som startet i år. Etter som den gamle nå er åpnet igjen
Usikker på om det samtidig er annet som er blitt ferdig?
Regner med byggeområdet midt i tax-freen skal være taxfree når er ferdig?
Jeg fløy fra utgang B1 i dag. Og da la jeg merke til at flere av gatene på B piren nå var merket om til f.eks B1/G1.
Noen som vet hva som er på gang der ute?
Det er egentlig ikke noen stor overraskelse at Pir Nord (C/D) er for liten, da mange poengterte dette da vedtaket om utvidelsen ble tatt, men jeg tror at trafikk forskjellene mellom innland og utland ble større og raskere enn det de forutså. Synd at man ikke la tilrette for gater over 2 etasjer (slik som MUC) fra dag 1 (1998) som ville gjort at man kunne brukt hele terminal til både innland og utland.Det er litt overraskende at både E og D-gatene et på kapasitet. G-gater må jo være høyst midlertidig (noe de ironisk nok var også på innland). Er det tenkt noe videre utbygging?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.