I de første beskrivelsene og illustrasjonene av pir nord ble de nye kommersielle områdene presentert som en furuskog, kunstig sådann. Noen av illustrasjonene finnes fortsatt i materiale som ligger på Avinors sider. Se feks side 66 i denne PDFen:
https://ekstranett.avinor.no/globalassets/oslo-lufthavn/t2-opplaring/t2-driftskurs/kommersiell/kommersiellopplaering.pdf
Noen som vet hva som skjedde med de planene?
Typ bak togstasjonen V/Narvesen? I tilfelle så er det Burger King, La Baguette og Wagamama.
Mener å ha hørt at planene fortsatt er der, men at det tar litt tid. Tror stammene skulle være ekte og komme fra Øst-Europa et sted (tragisk da det er nok krokete og flott furu her i landet), men barnålene skulle være plast.
Ser de nå har startet testingen av den nye dobbeltbro non-schengen/Schengen flexigaten E12/F12 ved at de har parkert to flykropp-moduler på henholdsvis en hjullaster og og gaffeltruck der.
Er det noen som har bilde, så man kan se hvordan det ser ut.
Furuskogen er avlyst, dette blir ikke noe av. Den var planlagt med ekte stammer og falske (plast) nåler. Stammene skulle stives av vha. et stålrør boret inn i kjernen, slik at de ikke skulle kunne velte. Bortsett fra en særdeles kronglete -og dyr!-måte å "lage" trær på var det visstnok fare for giftige gasser dersom plastnålene skulle ta fyr.
Tristdet kunne blitt utrolig kult om det ble gjennomført, koreanerne hadde fått hjerteinfarkt
![]()
Hva har FRA med OSL å gjøre??
Da åpner Wagamama og Burger King i dag, og La Baguette er alt åpnet, slik at det vel er mer eller mindre ferdig på ankomstnivået nå.
Mulig jeg har rare vaner, men hvem er det egentlig som har behov for mat ved ankomst? Kan kjenne på behovet for en kjapp pølse en sjelden gang, men å stå i kø for burger eller asiatisk mat - det har aldri falt meg inn...
Mulig jeg har rare vaner, men hvem er det egentlig som har behov for mat ved ankomst? Kan kjenne på behovet for en kjapp pølse en sjelden gang, men å stå i kø for burger eller asiatisk mat - det har aldri falt meg inn...
Tidligere flyoppstillingsplasser 40 og 42 har over lenger tid vært under ombygging til en stor flyoppstillingsplass for kode E-fly (interkontinental trafikk). I dag tas den nye flyoppstillingsplassen i bruk som ny flyoppstillingsplass 40.
Da var gate E12/F12, aka flyoppstillingsplass 40, satt i drift. Ser ut som Emirates var først ut
https://ekstranett.avinor.no/osl/flyplassinformasjon/nyheter/ny-flyoppstillingsplass-i-drift/
[/IMG]
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.