Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Sikkert noen som har svart på dette før, men hva er det som bygges på gatenes ankomstnivå på utland. Utvidet transfer sikkerhetskontroll?

Ikke helt sikker på hvor du mener? V/SAS servicesenter utland? Ny passkontroll er forventet i det området for utbygging av Non-Schengen Pir Øst.

De bygger passkontroll i avgangsetasjen, men samtidig utvides overgangspunktet på mezzaninen, blant annet for økt transfersikkerhetskontroll

Innsnevret passasje med betongsøyler ved gate E12/E13 i forbindelse med utvidelsen av
overgangspunkt TR42. Montering av overgansdekke og betongstøping på natt.
Idriftsettelse: ny passkontroll og utvidet sikkerhetskontroll tas i bruk april 2017

Noen andre som har skiftet mening om B-gatene? Pleide å hate å dra fra de, men etter å ha vært innom hovedterminalen en del i det siste så er det en liten oase av ro og plass. Det er jo etterhvert blitt helt forferdelig på A-gatene en vanlig hverdag. Masse folk, lite plass og nå som vinteren er her veldig kaldt og trekkfullt når folk i transfer kommer rett inn i terminalen.

Et par bilder fra i dag. Nå er byggeveggen mot sentralbygg vest revet, så man har følelsen av at man nå står i en stor og romslig terminal
Den nye sikkerhetskontrollen har også åpnet 3 av 12 sluser. Men den står nå bare et lite provisorisk gjerde mot innsjekk 1-3 i sentralbygg vest

8aa90f7ba83c38a1dfff6ae6062cd53d.jpg

ec726a80194599853b4c9c40ab7e977a.jpg

Og der fikk undertegnende sin første C-gate opplevelse! Det var som forventet fint og stort, forhåpentligvis passe de neste årene :) En liten hick-up ble det når vi alle måtte hoppe/gå over noen sperringer på vei mot ankomst. Sa i fra til informasjonsdamen fra Avinor v/flytogetskranken, uten at jeg tror at hun forsto poenget/problemet. Jaja, #tgif ;)

870e2d90f0aceafca4c4301e7e1261f2.jpg

Var en tur på C-gate idag. Ser lovende ut! Lyst, åpemt og fint.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Utbyggingen av OSL mot 2017

Da åpner ny innsjekkingshall, deler av ny sikkerhetskontroll, D-gatene på pir nord, ny taxfree på avgang, Tanum og en ny Starbucks i dag

Var innom C i går-kveld. Då var det framleis mykje bygge/ryddeaktivitet nede på D, såg det ut til. Den nye delen terminalen var skikkeleg fin. Det var jo rett nok lite folk på C, og rimeleg fullt på A, men det er betydeleg "trangare" i gamle delen, av fleire måtar. Mindre takhøgde, smalare, meir "ting" osv. Fine detaljar på toalett-"brakkene" også.

Endel endringer i serveringsteder fremover

01.12.16 - Aquavit bar åpner på nivå G pir øst.
- 05.12.16 - Aquavit bar nivå F pir øst stenges for ombygging til North, åpner 31.03.17.
- 05.12.16 – OLearys nivå F pir vest stenges for ombygging til Humle & Malt, åpner 05.04.17.
- 05.12.16 – Starbucks nivå D stenges for ombygging til Joe & the Juice, åpner 02.03.17.
- 08.12.16 – Yo sushi nivå F pir øst stenges for ombygging til Fiskeriet, åpner 31.03.17
- 05.12.16 – Point åpner nivå G pir nord
- 10.12.16 – Narvesen åpner nivå F pir nord

Ser også (gamle) tax free i pir øst skal bygges om fra i dag av, uten at det står noe om hva og hvordan

Spennende - men må vel få lov til å si at utsikten fra C-piren ikke nødvendigvis er optimal,,,

Selv om det sikkert er nevnt et sted blant de 66 sidene i denne tråden, så tillater jeg meg å spørre på nytt:
Noen som vet når SAS sin nye innenrikslounge skal åpne? Skal vel ligge der Monolitten lå, og den har jo stengt.

Selv om det sikkert er nevnt et sted blant de 66 sidene i denne tråden, så tillater jeg meg å spørre på nytt:
Noen som vet når SAS sin nye innenrikslounge skal åpne? Skal vel ligge der Monolitten lå, og den har jo stengt.
Next generation lounge åpner November '17 ifølge Eivind Roald. Det sa han for to uker siden så det er vel det de jobber utifra pr nå.

Next generation lounge åpner November '17 ifølge Eivind Roald. Det sa han for to uker siden så det er vel det de jobber utifra pr nå.

Off, det var skuffende. Jeg håpet på senest april 2017.

Back