Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Jepp. Grensekontrollen flyttes og det blir betraktelig større plass på non-Schengen. Schengen fly får da færre gater, men kompenseres da med de 11 kombi gatene på nord.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Antar man fortsatt vil ha en løsning med et par fleksible Schengen/non-Schengen gater?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva er det som vil bli der den gamle taxfree butikken på avgang lå (pir øst)?

Håper det blir en Underberg-butikk. Komplett umulig å finne på den nye TaxFreen uten hjelp av fire(!) velvillige ansatte.

Hva er det som vil bli der den gamle taxfree butikken på avgang lå (pir øst)?

Det blir flere sitteplasser.

:D:lol::colgate:

Neida, bare tuller. Det er det eneste vi er garantert å ikke få flere av. Det blir vel en butikk eller spisested. Kan eventuelt spekulere i at de trenger noe av plassen til å kunne oppbevare og levere ut forhåndsbestilte varer fra duty free, som jeg forstår kommer på OSL på et tidspunkt?

Mener å huske fra omvisningen jeg hadde der på fredag at det skal bli ny taxfree.

Det blir 2 food courter når alt er ferdig. 1 på ankomst nivå bak togstasjonen og en på avgang utland mellom pir nord og gate E2.

Den på ankomst vil bestå av Burger King, Wagamama, Sausage Company og La Baguette.
Det eneste som er bekreftet på utland så langt er Starbucks og Jamie's Italian.

Noen som har erfaringer med hvordan det fungerer med bagasjehåndtering etter at det ble ny avdeling for innenlands? Mine er bare dårlige. Stort sett rundt 20 min fra landing, i dag hele 30 minutter. Det er vel ikke helt optimalt, med tanke på redusert januarprogram og en liten -600. Forventer egentlig at bagasjen er på båndet når man går fra en av de ytterste C-gates

Hva med å sette seg litt inn i saken?

En veldig rask sjekk ville visst deg at de fleste av de gamle gatene heller ikke har hjul, men er faste. Unntakene er vel endegatene og widebodygatene. Så er ikke mangelen på hjul som er problemet her.

Og hvis det stemmer det er leverandøren som må erstatte de, så høres det litt ut som en designfeil derfra

Hva med å sette seg litt inn i saken?

En veldig rask sjekk ville visst deg at de fleste av de gamle gatene heller ikke har hjul, men er faste. Unntakene er vel endegatene og widebodygatene. Så er ikke mangelen på hjul som er problemet her.
Hva med å åpne opp sarkasmefilteret litt?

Og hvis det stemmer det er leverandøren som må erstatte de, så høres det litt ut som en designfeil derfra

Denne ville jeg tatt med et par klyper salt inntil videre. Det er ganske inn i tiden blant offentlige etater (les: politikere) å utbasunere skråsikre uttalelser i avisene, selv om det ikke er helt sikkert at saken i virkeligheten er like opplagt. Våre fremste politikere (Stortinget) for tiden er jo kroneksemplet her.

Denne ville jeg tatt med et par klyper salt inntil videre.

Og hvis man leser artikkelen så ser man:
Ifølge Avinor er det det kinesiske selskapet som må ta hele kostnaden med å bytte ut de helt nye flybruene. Hvor mye dette vil koste leverandøren, vil verken Avinor eller CIMC l si noe om.
;)

Om de byttes ut er de HJERTELIG velkommen til Værnes... På tide med en kombigate for innland og utland knyttet til gate 37 og 42.

Avinor hevder at de 10 broene ikke oppfyller kravspecen, og derfor må det dekkes av leverandør. Og det er jo ikke utenkelig, spm er jo heller hvorfor det ikke ble oppdaget før nå?? Har de ikke vurdert kvaliteten på leveransene før nå? Eller har de sett problemet når broene ble montert, men inngåtte en avtale om at man prøver de før man avgjør om de må byttes ut.

Back