Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Har stor tro på at Osl blir en veldig effektiv flyplass når alt er klart.

Men det viktigste av alt: blir det ny innenlandslounge før offisiell åpning av flyplassen? Ligger det noe info ute fra Sas på hvor stor den blir?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Somone, Så du var dær du å? Jeg så mange men siden du ikke gikk rundt med Somone stående synlig på deg så kan jeg ha sett deg å du meg? Var du han Norwegian fyrn jeg prata med litt? Jeg gikk forøvrig rundt med ei slitt bortedrakt fra Rosenborg med nr 20 og Westrum på ryggen :-) Du var vell ikke han fyrn i grå genser med LSK logo på?

Somone, Så du var dær du å? Jeg så mange men siden du ikke gikk rundt med Somone stående synlig på deg så kan jeg ha sett deg å du meg? Var du han Norwegian fyrn jeg prata med litt? Jeg gikk forøvrig rundt med ei slitt bortedrakt fra Rosenborg med nr 20 og Westrum på ryggen :-) Du var vell ikke han fyrn i grå genser med LSK logo på?

Ah, så det var deg. Men nei, jeg var verken en Norwegian fyr og ser noen meg i LSK-bekledning har jeg tapt et veddemål big-time. Jeans og mørk piquet er nok ikke det som skiller seg mest ut i mengden. ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke akkurat relevant for oss passasjerer, men den nye ansattesikkerhetskontrollen på ankomstnivå rett ved togstasjonen åpner i dag

Ikke akkurat relevant for oss passasjerer, men den nye ansattesikkerhetskontrollen på ankomstnivå rett ved togstasjonen åpner i dag

Var det den vi testere brukte på tirsdag da vi var på vei til Pir Nord?

Litt mer om den nye parken her. Faktisk godt med benker der, hvis det er pent vær bør det være et greit sted og sitte ute hvis man må slå i hjel litt tid

https://ekstranett-beta.avinor.no/osl/flyplassinformasjon/nyheter/ny-gronn-lunge-pa-oslo-lufthavn
I forbindelse med T2-prosjektet og utvidelsen av terminalområdet står nå en ny utendørs park klar, rett ved siden av Radisson Blu. Parken er tilgjengelig for både passasjerer og ansatte.

parken.skisse.png

Men det viktigste av alt: blir det ny innenlandslounge før offisiell åpning av flyplassen? Ligger det noe info ute fra Sas på hvor stor den blir?

Tolker jeg infoen rett så foregår det byggearbeid på nivå G i sentralblokken for denne loungen. Er vel omtrent der for enten gamle BU eller BA loungen lå?

Begynner å ta form i innenriksdelen av Pir nord. Så ut som utenriksetasjen fortsatt har litt arbeid igjen før den er klar til bruk. Dette tror jeg blir bra👍

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    157.2 KB · Views: 1,594

Hva er det som bygges ved E13? Skal passkontrollen helt ned hit eller er dette noe annet?

249e6a050072a6fe645cef30ce2513cd.jpg

I ettermiddag, ca 17:30 så antar eventuelle tester var ferdig, så virket det som flere av de nye gatene på pir Nord ble brukt som bussgater
f667ce85a83c3e086818880bc47407a7.jpg

Goodiebag på test vi hadde 22 sept innehold 2 pakker. (og 1000kr i universal gavekort).

1. Var Eva Solo Vannflaske 1/2liter med osl logo.
2. "toalettmappe" med osl logo...
mappen inneholt...Universal Strøm Plugg adapter US/EU/UK.
USB plugg med universal lader (4 forkjellige plugger) for mobil.
Bagasjevekt.
I baggen lå det også et lite plastfly.
Denne var en USB minnepinne.
---
Forøverig var testen å gå og ta 2 flygninger...
vente 1 time...
spise mat...go til neste flight.
Gå og få gaver.
Ferdig ca 13:30.
"Easy Money".

Last edited:

Det stemmer. Passkontrollen flyttes opp mot Seafood Bar/E13.

Takk.

Finnes det noen plantegninger av dette? Antar at noen av gatene vil ende opp som kombigater? Ellers så risikerer man jo fort og mange Schengen-gater?

Det stemmer. Passkontrollen flyttes opp mot Seafood Bar/E13.

Da blir det kanskje plass til en lounge på innsiden av passkontrollen *våte drømmer*. Skal OSL satse på å bli en større hub med mange internasjonale transferpax bør de få en priority pass lounge e.l., men jeg har skjønt at OSL lounge priser seg for høyt.

Takk.

Finnes det noen plantegninger av dette? Antar at noen av gatene vil ende opp som kombigater? Ellers så risikerer man jo fort og mange Schengen-gater?

Ja, dette finnes. Skal se om jeg finner de igjen.

PM deg.

<mod>
Fortsett Diners-diskusjon og om Diners og SAS i en passende tråd så tar vi fakta om utbyggingen her. Dette gjelder også andre typer kort, diskusjoner om preferert temperatur på øl i loungen m.v.
</mod>

Last edited:

Oppdatering for loungetraverne i dagens Aftenposten:

SAS har to egne lounger på Oslo Lufthavn, og bygger kraftig ut med en helt ny innenrikslounge, og en kraftig utvidelse av utenriksloungen.

Norwegian leier seg inn i en annen lounge på lufthavnen, men har kommet langt i planleggingen av sin egen, som etter det Aftenposten forstår skal ligge i den nye delen av terminalen - den såkalte Pir nord.

http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-fersker-folk-som-forsoker-a-snike-seg-inn-pa-flyplassloungene-605129b.html

Noen ombordstigningbroer på PIR nord er tatt i bruk.
Fikk benytte D11 i går :)

Attachments

• IMG_1457.jpg
    IMG_1457.jpg
    168.9 KB · Views: 464

Ser ut som planen er at 7-11 ved jernbanestasjonen skal åpne i dag, mens det skal bli et apotek der den er nå. Samtidig stenges Seafood Bar utland i morgen da det skal bygges der ute. Det siste gjør vel at underskuddet på spisesteder blir enda større i rushet.

Monolitten stenges mandag, og skal bygges om til TGI Fridays

Last edited:
Back