Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Det skal være planlagt bussgater sentralt i trekanten som binder sammen den nye piren og gamle sentralbyggingen

Skal det snart tas i bruk fjernparkering også på innenland?? Ser sånn ut på webkamera av pir Nord at det settes i stand 4 parkeringplasser bortenfor de 5 som er i bruk på utland i dag.

Skal det snart tas i bruk fjernparkering også på innenland?? Ser sånn ut på webkamera av pir Nord at det settes i stand 4 parkeringplasser bortenfor de 5 som er i bruk på utland i dag.

Nå skal det sies at fjernparkeringene i nord ikke brukes kun på utland.
Men det er riktig som du sier, det vil åpnes en "80-serie" vest for dagens "90-serie", med flere fjernoppstillingsplasser.

Den lange gangen og området der gate 19 a,b,c,d,e etc er nå ( på innland ) ... Er dette bare midlertidig bygg, eller skal den stygge konstruksjonen der faktisk bli stående ?

Den lange gangen og området der gate 19 a,b,c,d,e etc er nå ( på innland ) ... Er dette bare midlertidig bygg, eller skal den stygge konstruksjonen der faktisk bli stående ?

Konsensus er at det er et midlertidig bygg som skal bli stående :S

Hvis den midlertidige piren blir permanent så vil den vel bli bygd om? Slik at den for det første ser litt mer permanent ut, og deretter kanskje med kiosker og den slags?

Re: Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Hvis den midlertidige piren blir permanent så vil den vel bli bygd om? Slik at den for det første ser litt mer permanent ut, og deretter kanskje med kiosker og den slags?

Og kanskje et rullebånd...

For min del så trengs ikke all verden av servering, men en basic kiosk er vel greit om man er der med kort "transit".

Trengs bare et bånd i begge retninger, så funker Pier 19 helt gull!

Ja, det kommer nok til å skje.... Er det ledig plass til et bånd, så kommer det i så fall en kiosk der i stedet for. Eller enda bedre, en Duty Free butikk.

Ja, det kommer nok til å skje.... Er det ledig plass til et bånd, så kommer det i så fall en kiosk der i stedet for. Eller enda bedre, en Duty Free butikk.

Forskjellen på deg og meg Hickok, er at jeg er optimist og du realist!

Utbyggingen av OSL mot 2017

Hva koster et rullebånd egentlig? Har sikkert klaget i tråden tidligere over at de ikke gjenbrukte de båndene de tok bort for å bedre flyten (les gjøre plass til shopping) i hoved terminalen.

Avinor er ikke mye for gjenbruk dessverre, ref broene som er blitt fjernet og DESTRUERT!!?? ...som hadde funket perfekt på "19 piren". Men hadde man gjort det ville piren jo fått et snev av "permanent løsning" og det kan vi jo ikke ha.
Men å tro at de som nå ødelegger en flyplass til 12 milliarder (1998 kr) ved til og med å bruker ytterlige 12 milliarder kroner for å oppnå netto 6 nye gater er vel som å tro på Julenissen. Det man burde ha brukt litt penger på er highspeed turnoffs for å få opp effektiviteten på det to banene man har men ....
OSL er og skal tydligvis ikke være flyplass først og fremst men et stort shoppingsenter med relativt greit utbygget kollektiv tilbud.
Når denne galskapen er ferdig 2017 kommer det selv med "tempo pir19" til å mangle 10 gater :headbang ....og de som er ansvarlige for disse svært kortsiktige og dåraktige avgjørelsene er long gone og kommer ikke til å måtte stå til ansvar.
SUKK.....:cry:

Det man burde ha brukt litt penger på er highspeed turnoffs for å få opp effektiviteten på det to banene man har men ....

Varför har inte OSL det? Är det en dyr investering? ARN och CPH har väl det och båda är äldre flygplatser med bansystem som är +50 år på nacken.

Varför har inte OSL det?
Tror han som var sjef for utbyggingen en gang i tiden, Bjørn Sund var mer opptatt av å holde budsjettet enn resultatet og valgte å spare litt her og litt der og vips ble highspeed turnoffs ofret....
Någon annan god förklaring har jag ej hört :(

Avinor er ikke mye for gjenbruk dessverre, ref broene som er blitt fjernet og DESTRUERT!!?? ...som hadde funket perfekt på "19 piren". Men hadde man gjort det ville piren jo fått et snev av "permanent løsning" og det kan vi jo ikke ha.

Disse (iflg. OSL Teknisk for mangemange år siden) er det så og si ingen reservedeler til. De som demonteres for godt, skal vel antageligvis ligge som reservedeler til eksisterende, vil jeg anta.
Noen av de mumlet noe om en konkursnedlagd fabrikk, men det var vel kanskje styresystemene på broen de pratet om... (?).

Og jo, jeg er enig med dere alle:

Pir syd/19 blir jo alltid omtalt som en midlertidig greie, ilfg OSL.
Men hvorfor har jeg *alltid* på følelsen at denne blir permanent?
Hvordan føler dere?

Men tross alt, det er jo et godt og stille og rolig sted.

Var det da ikke en sak for en stund tilbake siden fra politisk side som tvang OSL til å gjøre den pir-syd til permanent?

Pir syd/19 blir jo alltid omtalt som en midlertidig greie, ilfg OSL.
Men hvorfor har jeg *alltid* på følelsen at denne blir permanent?
Hvordan føler dere?
Men tross alt, det er jo et godt og stille og rolig sted.

Hvis de monterer bånd i begge retninger er det greit nok for meg. Hadde mange transit innenlands på OSL denne uken, og det er et stykke å gå fra "Sinnataggen" til gate 19F. Mulig en kunne hatt en café el lign også for korte transit, som nevnt tidligere i tråden.

Ja det er bare å bygge broer og bånd så er 19 helt ok! Det er nok for lavt i taket for å kunne få til bånd i "lang gangen" nå men det er vel det minste problemet ;)

Back