USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ser ut som jeg ikke får benyttet mine 101000 points, har nok med jobbreiser å få unna EB bonusreiser og CT tickets..

Er det noen som er interessert i å kjøpe så rop ut...
Du er kanskje klar over det, men man kan ta ut Star Alliance-awards helt frem til månedskiftet februar/mars 2015 (30/03-14 + 11 mnd). Alternativt ta ut oneworld fra og med 31. mars, men da med foreløpig ukjent uttakstabell.

Gifte miles betyr i denne sammenhengen å kjøpe miles fra din konto til en annen konto.

Å sende miles som du har kjøpt fra din konto til en annen vil koste 10$ pr 1000 på toppen av det du allerede har betalt for poengene.

Mange som har kjøpt miles i denne runden, og som fortsatt tror at dette er en "god deal" ?

USAirways bonusprogram (del 3)

Stemmer det at denne routingen (i First) vil koste meg 150.000 miles?
SVG-FRA-BKK-PER + retur.

Inntil nylig måtte jeg bekrefte både schedulechange hos USDM ved å gå inn på sidene og akseptere forandringen.

Jeg fikk beskjed om forandring igjen, men da jeg logger inn på USDM og sjekker bookingene er de oppdatert og jeg trenger ikke å bekrefte noe.

Noen synspunkt på hva som har forandret seg?

Litt småbekymret for reisene i sommer når slike ting skjer. Spesielt med tanke på mergeren av systemene og alt som kan gå galt.

AA har alltid gjort schedule-endringer, samt påfølgende reroutinger, helt automatisk. Så får du gjerne en mail der du blir bedt om å ringe dem, men bookingene er klare og du trenger ikke ringe hvis du ikke vil.

Men dersom det har vært en schedule-endring som er vesentlig (over to timer) eller som førte til rerouting er det alltid bare å ringe og be om andre løsninger eller full refund.

AA har alltid gjort schedule-endringer, samt påfølgende reroutinger, helt automatisk. Så får du gjerne en mail der du blir bedt om å ringe dem, men bookingene er klare og du trenger ikke ringe hvis du ikke vil.

Men dersom det har vært en schedule-endring som er vesentlig (over to timer) eller som førte til rerouting er det alltid bare å ringe og be om andre løsninger eller full refund.

Så du tenker at bonussystemene er begynt å samkjøre allerede? Det kan tenkes, spesielt siden USDM sine sider faktisk er oppdaterte ift endringene.

Beklager om dette er nevt foer, men naar slaas bonuskonti i de to programmene sammen?

Kan jeg endre en booking som jeg allerede har startet å fly? Ønsker retur noen dager tidligere. Hva er isåfall gebyret for dette?

Takk

To raske spørsmål før min reise OSL-CDG-BKK-HKG-PEK-NRT-ICN-FRA-OSL i påsken.

1. Er det noe poeng i (om det i det hele tatt er mulig) få registrert mitt EBG på bookingen (tenker på prioritet ved flyproblemer, etc)
2. Er det mulig å velge sete på annen måte enn å ringe USAirways? Ingen av de aktuelle flyselskapene finner nemlig min booking når jeg bruker "check my booking" (eller tilsvarende) på aktuelt flyselskaps nettside (ja, jeg bruker conformation code for aktuelt flyselskap og ikke det fra USAirways)

(3) Lite tilleggsspørsmål som jeg akkurat kom på :-) Jeg var først booket på UA881 operated by United med en 777 mellom NRT og ICN. Nå står det UA079 operated by United med en 738. Det må vel være en code share. Kan de virkelig nedgradere fra IC F til regional C bare sånn helt uten videre?

Til spm 3: trolig, da de har noen 737ere basert i Asia. Og ja, det kan de gjøre

To raske spørsmål før min reise OSL-CDG-BKK-HKG-PEK-NRT-ICN-FRA-OSL i påsken.

1. Er det noe poeng i (om det i det hele tatt er mulig) få registrert mitt EBG på bookingen (tenker på prioritet ved flyproblemer, etc)
2. Er det mulig å velge sete på annen måte enn å ringe USAirways? Ingen av de aktuelle flyselskapene finner nemlig min booking når jeg bruker "check my booking" (eller tilsvarende) på aktuelt flyselskaps nettside (ja, jeg bruker conformation code for aktuelt flyselskap og ikke det fra USAirways)

(3) Lite tilleggsspørsmål som jeg akkurat kom på :-) Jeg var først booket på UA881 operated by United med en 777 mellom NRT og ICN. Nå står det UA079 operated by United med en 738. Det må vel være en code share. Kan de virkelig nedgradere fra IC F til regional C bare sånn helt uten videre?

Svar:
1. Ja, det kan være greit ved irrops. Bruk LOT sine sider for å registrere kortet.

2.Du må få refnr på de andre leggene, det får du ved å ringe til Asiana, Thai, Lufthansa etc.

3. Jeg fløy akkurat NRT-ICN med UA i F. Ikke noe høydare, selv om setene er veldig bra. Minte meg mer om Wrap-class med SAS, så er ikke så veldig leit om det bare blir C.

Et lite tips for å reservere sete med Asiana utenom å ringe de - last ned Singapore Airlines sin app. Der kan du velge seter for både TG, OZ. Tror ikke du trenger å reise med de.

Svar:
1. Ja, det kan være greit ved irrops. Bruk LOT sine sider for å registrere kortet.

2.Du må få refnr på de andre leggene, det får du ved å ringe til Asiana, Thai, Lufthansa etc.

3. Jeg fløy akkurat NRT-ICN med UA i F. Ikke noe høydare, selv om setene er veldig bra. Minte meg mer om Wrap-class med SAS, så er ikke så veldig leit om det bare blir C.

Et lite tips for å reservere sete med Asiana utenom å ringe de - last ned Singapore Airlines sin app. Der kan du velge seter for både TG, OZ. Tror ikke du trenger å reise med de.

1. Hvordan gjør man det i praksis?

2. Takk for svar. Ser nå at United flyr noen 738 i regionen.

Takk for app-tips. Det fungerte ikke (tipper problemet kommer av spørsmålet under)

Noe annet: Er det rart at ingen av mine tildelte confirmation codes dukker opp på aktuelt flyselskaps nettside eller på checkmytrip.com?

1. Hvordan gjør man det i praksis?

2. Takk for svar. Ser nå at United flyr noen 738 i regionen.

Takk for app-tips. Det fungerte ikke (tipper problemet kommer av spørsmålet under)

Noe annet: Er det rart at ingen av mine tildelte confirmation codes dukker opp på aktuelt flyselskaps nettside eller på checkmytrip.com?

Du flyr vel SAS eller Lufthansa ut av Oslo? Da ringer du til en av de nevnte og ber om refnr. Dette nr bruker du på LOT sine sider for å registrere EBG. Cluet her er at du må ringe de aktuelle selskapene for å få refnr. For Thai, ANA og ASIANA pleier jeg å ringe deres kontorer i USA. Der svarer de kjapt.

Back