USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg har prøvd å betale en billett med flere kontoer, men det har ikke vært mulig de gangene jeg har prøvd. Jeg har derimot fått en agent til å sette sammen separate billetter på en PNR. Mange sier det ikke går, men det gjør det. Mulig jeg var heldig med agenten.

Det finnes flere spredte rapporter på andre forum hvor andre også har fått dette til. Men ifølge enkelte, er det veldig få i USDM-systemet som har fått opplæring i dette. Det er jo fordeler og ulemper ved samme PNR, fordel ved irr-ops, men ulempe hvis en i reisefølget trekker seg/ikke reiser.

Vi har hatt 3 DM reiser hvor vi har fått til felles PNR.
Men den ene gangen fikk jeg beskjed om at det ikke gikk.
Ringte opp igjen og traff en annen agent, så var det ok.

Min erfaring er at det er ganske greit å få til.

Vi har hatt 3 DM reiser hvor vi har fått til felles PNR.
Men den ene gangen fikk jeg beskjed om at det ikke gikk.
Ringte opp igjen og traff en annen agent, så var det ok.

Min erfaring er at det er ganske greit å få til.

Selv har jeg motsatt erfaring, og i kombinasjon med alt annet som kan gå galt med agentrulletten lot jeg det bare gå. Men ideelt sett skulle jeg gjerne hatt samme PNR.
Når det er sagt har SAS/LH/TG ok rutiner ved irr-ops. Litt usikker på OZ, ser de får litt tyn ang equipmentchange/downgrade, og de kinesiske selskapene virker lite interessert i å overholde regler skal en dømme etter mange rapporter fra USDM-reiser på FT for eksempel.

Jeg har 2 flighter med SIA i Business på en Dividend Miles billett og kunne tenkt meg å booke noe mat på book the Cook.
Jeg forsøker å logge inn med billett nummer og navn, men det funker bare ikke.
Har gjort det før uten problemer, men da med SIA utstedte billetter.

Har noen her inne snøring på om det er mulig å benytte seg av book the Cook på en DM billett?

Erfaringer?

Jeg har 2 flighter med SIA i Business på en Dividend Miles billett og kunne tenkt meg å booke noe mat på book the Cook.
Jeg forsøker å logge inn med billett nummer og navn, men det funker bare ikke.
Har gjort det før uten problemer, men da med SIA utstedte billetter.

Har noen her inne snøring på om det er mulig å benytte seg av book the Cook på en DM billett?

Erfaringer?
Ja, jeg forhåndsbestilte mat i oktober på USDM-billett og i november på Lifemiles-billett. Så vidt jeg husker logget jeg på https://www.singaporeair.com/ med Amadeus-referansen (ikke SQ-ref) og fikk opp muligheten der.

100% buy/gift kampanje, targetted. Login og gå til buy miles for å se om du er targetted

Den gjelder generelt om du i det hele tatt kjøpte miles i 2013. Så ja ny salgsrunde til slutten av måneden.

Jeg har en kamerat som kunne tenkt seg å prøve en DM-tur og meldte nylig seg og dama inn i programmet i håp om at det kom tilbud. Nå kom tilbudet da, men bare til oss som kjøpte i fjor. Men det er vel kurant at jeg og kona kjøper poengene og booker tur i deres navn? Eller blir det mer gunstig å kjøpe og så gifte miles?

Jeg har en kamerat som kunne tenkt seg å prøve en DM-tur og meldte nylig seg og dama inn i programmet i håp om at det kom tilbud. Nå kom tilbudet da, men bare til oss som kjøpte i fjor. Men det er vel kurant at jeg og kona kjøper poengene og booker tur i deres navn? Eller blir det mer gunstig å kjøpe og så gifte miles?

Gifte er det enkleste. Samme pris som kjøp.

Vet ikke om det er noe vits for meg mer...de sier på Flyertalk at us agentene har store problemer med å se availability på Lufthansa nå...som er de eneste som har noe særlig med seter ledige vestover...

Gifte er det enkleste. Samme pris som kjøp.

Hvordan funker dette i praksis da? Hvis jeg kjøper 50K poeng for $1750, får 50 bonus så blir det hundre. Så gifter jeg 50 til hver av de to, og de får da 100 hver - men da ender jeg vel opp med å betale $1750 tre ganger? Blir billigere at jeg og kona bare kjøper 100 hver og bestiller i deres navn, hvis ikke jeg har misforstått noe?

Blir billigere at jeg og kona bare kjøper 100 hver og bestiller i deres navn, hvis ikke jeg har misforstått noe?

Dette er ikke lov ihht. reglementet for Dividend Miles og kan medføre kansellering av tur og konfiskering av miles.

Hvordan funker dette i praksis da? Hvis jeg kjøper 50K poeng for $1750, får 50 bonus så blir det hundre. Så gifter jeg 50 til hver av de to, og de får da 100 hver - men da ender jeg vel opp med å betale $1750 tre ganger? Blir billigere at jeg og kona bare kjøper 100 hver og bestiller i deres navn, hvis ikke jeg har misforstått noe?

Gifter mener jeg i denne betydningen er at du kjøper poengene som du da gir bort, i en handling. Altså, du logger inn, trykker gift og fører opp den som skal motta. Hvis det ikke skulle være slik jeg sier, vil du få en melding om at du ikke har poeng på konto. Sjekk ut.

GIFT betyr i denne sammenhengen BUY & GIFT, ikke SHARE.

Du mister altså ingen poeng når du gifter miles.

Last edited:

er det fremdeles mulig å bruke star alliance? tenker på tur i sommer.

Kam bookes frem til og med 31. mars med utreise inntil ca. 330 dager frem fra booking tidspunkt.

I tillegg kommer US til å forsette samarbeid med flere av Star selskapene (ikke LH/UA), sannsynligvis frem til full sammenslåing er gjennomført.

Ser ut som jeg ikke får benyttet mine 101000 points, har nok med jobbreiser å få unna EB bonusreiser og CT tickets..

Er det noen som er interessert i å kjøpe så rop ut...

Back