USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk satt opp følgende reserveløsning for veien hjem:

BNE-BKK - TG474 (3,5 timer med venting i BKK)
BKK-PEK - TG674 (22 timers venting i PEK)
PEK-LGW - CA851 (4 timers venting til flyet går fra LHR)
LHR-OSL - SK804 (2 timers venting)
OSL-BGO - SK269.

Er det da kanskje bedre å fly økonomi (alt annet er business) fra PEK til CPH med følgende rute:

BNE-BKK - TG474 (3,5 timer med venting i BKK)
BKK-PEK - TG674 (9 timers venting i PEK)
PEK-CPH - SK996 (2 timers venting i CPH)
CPH-BGO - SK2870.

Er vel kanskje ikke så stor forskjell at det er verdt å bruke 12 timer ekstra i PEK og i tillegg bytte flyplass i London?

Prøvde meg også på BNE-BKK-DXB-FRA-BGO, men var ingenting ledig fra DXB til FRA.

BNE-BKK TG474/11JAN I9 (21 timers transfer)
BKK-DXB TG517/12JAN I9 (5 timers transfer)
DXB-FRA LH631/13JAN I3 (ser ikke US disse plassene?)
og enten FRA-BGO LH868/13JAN ankomst 13:25
eller FRA-OSL LH858 og OSL-BGO SK257 ankomst 11:30

Hei.
Vil en følgende rute bli godkjent eller blir det backtracking?
OSL-CDG-BKK-DPS(dest)-SIN(stopover)-ICN-FRA-OSL

BNE-BKK TG474/11JAN I9 (21 timers transfer)
BKK-DXB TG517/12JAN I9 (5 timers transfer)
DXB-FRA LH631/13JAN I3 (ser ikke US disse plassene?)
og enten FRA-BGO LH868/13JAN ankomst 13:25
eller FRA-OSL LH858 og OSL-BGO SK257 ankomst 11:30

Fikk ordnet det slik at jeg fikk business class med SAS sin flyvning fra Bejiing.
Virker som det bare tok et par dager før plassene kom tilbake i "inventory".

USAirways bonusprogram (del 3)

Hei.

Du kan slite med SIN-ICN-FRA, da dette er langt fra den mest direkte routingen mellom SIN og FRA, men geografikunnskapene til agentene varierer, så det er ikke utenkelig at det går.

Billettnummer skal være det samme over alt, billetten er verdipapiret og har unikt entydig nummer.

Husker ikke formatet og hvordan US presenterer det. Det hender at det presenteres som eticket 9999999X der "X" er kupongnummer el.l. Noen ganger får man også to billetter på en reise pga. antall legs. (Siste er vel mer sjelden nå)

En bilett hadde et ekstra nummer(X), mens de to andre(som måtte legges til manuelt i en tidligere samtale) hadde tre ulike nummer på slutten, noe som muligens er blitt gjort feil. Selektiv hørsel? :D

Samtaler med asiater er på mange måter å stille det riktige spørsmålet, ellers blir det goddag mann motorsag-samtaler. Slitsomt. Tenkte å løse det med å heller sende mail til kundeservice. Men mailadressen deres er vanskelig å finne. Noen som har den?

Last edited:

Du kan slite med SIN-ICN-FRA, da dette er langt fra den mest direkte routingen mellom SIN og FRA, men geografikunnskapene til agentene varierer, så det er ikke utenkelig at det går.

Ja. Var den jeg frykter ikke blir godtatt. Bare vært artig å prøvd noen annen en TG i first ;-)

SIN-FRA 25M er 10177 miles, mens routing via SEL er 8243 miles. Godt innenfor hvis det er slik USDM reglene er.

Noen som har opplevd at det går lang tid å få miles inn på konto?
Når jeg booket for min konto kom de umiddelbart, men på min kones konto har de fortsatt ikke kommet (gått ca 1 time (ja, jeg er utålmodig;-)).

Når jeg booket for min konto kom de umiddelbart, men på min kones konto har de fortsatt ikke kommet (gått ca 1 time (ja, jeg er utålmodig;-)).
Det har stått tidligere i tråden at det har skjedd ja.

Har tatt ca 30-35 timer når jeg har brukt Mastercard. Selv når de tok det manuelt ved utstedelse av billettene var det visst vanskelig, ble auto-rejected i følge agenten. Vet ikke om det har noe med at jeg har blokket sonene, men gikk tilslutt. Kan jo også ha noe med agenten å gjøre også, han glemte å trekke 100 000 poeng i tillegg :)
Diners har postet med en gang. Mener Visa også tok litt tid. I følge mange er det random når en får dem inn på konto.

Hei.

Da er følgende satt på hold pga de vistnok ikke kunne ticket Thai direkte.
OSL-FRA (SK wrap .ville egentlig ha LH C klasse men han kunne ikke se ledige setet KVS så.Får 10 timer i FRA så ikke gunstig start på turen)
FRA-ICN (OZ F) (8 timer på ICN) bytur eller lounging?
Har man tilgang til F lounge da man kommer inn F og ut C?
ICN-BKI (OZ C) (openjaw 16 dager til SIN)
SIN-BKK(SQ C)
BKK-CDG (TG F)
CDG-OSL (SK wrap)

110k miles og 610kr tax

Du har tilgang til F lounge med C Connection i Flyprat huben...

Da er følgende satt på hold pga de vistnok ikke kunne ticket Thai direkte.
tax

For meg virker det som agenten kan ha fortalt deg et aldri så lite eventyr, min booking gikk rett gjennom, fant den på checkmytrip og SAS appen umiddelbart etterpå.
Etter ombooking var det imidlertid 2 flighter som ikke kom fram på checkmytrip og SAS app, men da jeg ringte TG for å booke sete, viste alt seg å være i orden.

For meg virker det som agenten kan ha fortalt deg et aldri så lite eventyr, min booking gikk rett gjennom, fant den på checkmytrip og SAS appen umiddelbart etterpå.
Etter ombooking var det imidlertid 2 flighter som ikke kom fram på checkmytrip og SAS app, men da jeg ringte TG for å booke sete, viste alt seg å være i orden.
Jeg har også booket 2 x Thai F uten problemer/forsinkelse el.l. TG bruker ikke Amadeus, derfor vises ikke flightene i CheckMyTrip, så det er ingen grunn til bekymring.

Last edited:

For meg virker det som agenten kan ha fortalt deg et aldri så lite eventyr, min booking gikk rett gjennom...

Ingen grunn til å tro de farer med hvite løgner, det hender GDSene ikke snakker sammen, eller ikke sender "OK" tilbake på en booking eller billettering umiddelbart. US bruker ikke Amadeus, TG bruker ikke Amadeus (tror jeg) osv. Mye rart som skal snakke sammen her av gamle systemer.

Ja. Booket Thai ifjor uten problemer men Starnett(?!) hadde vært nede i hele dag vistnok og hadde akkuratt begynt å fungere igjen såvidt. Fordelen med at jeg måtte sette den på hold er at jeg må vurdere den 10 timer connection i FRA. Tar heller å flyr via ARN,CPH om jeg kan slippe den

Fordelen med at jeg måtte sette den på hold er at jeg må vurdere den 10 timer connection i FRA.

Det med å sette den på hold kan jeg forstå, det er nok lurt, jeg booket med en gang, tiltros for at routingen ble litt ulik den jeg hadde satt sammen på ANA sky web, resultatet ble ombooking når jeg fikk fordøyd routingen som agenten kom opp med.

Er det sånn at de fleste som har usairways miles nå vil prøve å få brukt dem før mergeren? Eller har de fleste et avslappet forhold til det som skal skje, og tror at mulighetene for "gromturer" som dette for en billig penge fortsatt blir like enkelt i fremtiden? Jeg har 100k miles nå, og vurderer om jeg skal kline til med 100k til.

Back