USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Til Info:

Snakket nettopp med en oppegående US-agent, og hun kunne fortelle at på møtet hun var på fredag 09.Aug ble de ansatte instruert til ikke å booke *A-Awards lengre enn 31.12.13 pga fusjonen.

Det var bra jeg ikke ventet for lenge med min booking da...

Vil dette si at jeg kanskje får problem med å booke reisen min når utreise er 19.12.2013 og retur er 10.01.2014?

Jeg vil tro at en booking som er gått igjennom, er bekreftet og betalt vil bli stående.

Vil ikke det være merkelig om man ikke kan booke reisen når avreise er før nyttår og hjemreise er etter nyttår?
Man må vel kunne evt booke hjemreisen hos One World?

Vil ikke det være merkelig om man ikke kan booke reisen når avreise er før nyttår og hjemreise er etter nyttår?
Man må vel kunne evt booke hjemreisen hos One World?

Alle billetter utstedt/tickeded går som normalt. NYE bookinger i *A kunne ikke bookes lengre enn 31.12. Agenten var ganske tydelig på dette. Men som alt annet, YMMV, spesielt hos US_A :)

Tviler sterkt på at du kan kombinere bookinger med *A og OneWorld. Det er jo allerede nok rot med *A bookinger. Mine tre står fremdeles som "Canceled" på halvparten av ruten, selv om jeg paranoid nok har fått tre agenter til å sjekke at alt er ok.

Etter litt surfing på ANA og planlegging med reisefølge ble reiseruten seende slik ut:

SVG-FRA C
FRA-ICN F 747 asiana 1 Natt
ICN-NRT F 747 asiana 1 Natt
Tog til Osaka 1 natt
ITM-FUK ANA 767
FUK-TPE Eva a330 C
TPE-HKG Eva a330 C 1 Natt
HKG-BKK Thai a330 C
BKK-CDG Thai a380 F
CDG-CPH SAS C(plus)
CPH-SVG SAS C(plus)

En tur som dekker mye på veldig kort tid! Blir kjekt å se hvordan dette blir. Ofret noen First class turer for å få ruten til å henge sammen litt greit med tanke på tid i hver by. Uansett veldig happy med Asiana 747 F ut og TG a380 first hjem! Hvilke muligheter har jeg for å reservere seter på flightene jeg skal ut å reise med? Er dette greit via nettet eller må jeg ringe om det i det hele tatt er mulig?

Lette ganske mye etter ledige seter til Asia i perioden 25 des-1 januar i går, en svært populær tid å reise på men det var merkelig nok ikke noe problem å komme seg hjem.. utreise derimot!

Er det noen som har enkelte smarte tips å komme med her? Har sjekka Asiana via NYC, alle TG`s destinasjoner i Europa, Asiana i Europa, LX i C..

Etter litt surfing på ANA og planlegging med reisefølge ble reiseruten seende slik ut:

SVG-FRA C
FRA-ICN F 747 asiana 1 Natt
ICN-NRT F 747 asiana 1 Natt
Tog til Osaka 1 natt
ITM-FUK ANA 767
FUK-TPE Eva a330 C
TPE-HKG Eva a330 C 1 Natt
HKG-BKK Thai a330 C
BKK-CDG Thai a380 F
CDG-CPH SAS C(plus)
CPH-SVG SAS C(plus)

Hvor lang tid i forveien booket du her?

LH, OZ og SK skal være mulig å reservere på nett. Thai må du sende mail til: contact@service.thaiairways.com. Vet ikke med BR.

Fra 01.Aug kan en ikke lengre reservere seter på OZ online. Men det fungerer fint å ringe dem. Husk å sjekke om billettnr er knyttet opp til reservasjonsnummer. På to av mine bookinger var det ikke det, og i verste fall kan de forsvinne, i følge FT.

Tenker å book følgende rute (sett at jeg får booket i det hele tatt):

Utreise 18.des:
BGO-OSL-LHR-ICN-TPE-BNE

Retur 11.jan:
BNE-TPE-LHR-SVG-BGO

Regner med at flyene er "connecting" slik at vi ikke trenger å bekymre oss for å måtte kjøpe nye flybilletter om ett av flyene er forsinket?

Regner med at flyene er "connecting" slik at vi ikke trenger å bekymre oss for å måtte kjøpe nye flybilletter om ett av flyene er forsinket?

Innlegg tidligere i tråden slår fast at det er de respektive flyselskapers ansvar å få deg frem/ombooke ved forsinkelse. Bookingen din vil gjelde som en gjennomgående billett.

Er det veldig tight connection ville jeg uansett vurdert å heller slappe av i lounge noen timer eller å ta en transitstopp(mindre enn 24t og teller ikke som stopover)

Last edited:

Tenker å book følgende rute (sett at jeg får booket i det hele tatt):

Utreise 18.des:
BGO-OSL-LHR-ICN-TPE-BNE

Retur 11.jan:
BNE-TPE-LHR-SVG-BGO

Jeg tipper det der går greit. Bookingen min som er i mars, endret jeg på rute, datoer og la inn en ny flight, alt dette i dag.
Snakket med tre forskjellige agenter før jeg fant en Routing jeg ble fornøyd med. Ingen problemer.
Så du får ha lykke til.

Fikk denne reisen på "hold" nå. Nevnte ingenting om at reiser etter 31.12.2013 ikke gikk.

Utreise 18.des:
BGO-SVG-LHR-ICN-TPE-BNE

Hjemreise 11.jan:
BNE-SIN-PEK-CPH-BGO

De var meget hjelpsomme. Hadde egentlig tenkt å bruke EVA på hjemreisen men den fikk de ikke opp i systemet deres. De fant en alternativ reise, men endret den til den ovenfor (Takk Peppep)

Back