USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Da har jeg booket en annen tur, denne gangen for Påske 2014.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å booke denne før en stund, men jeg begynte å se fære ledige seter, og mtp situasjon med LH, og kansje fusjon med AA, det var nok for å overbevise meg om å booke nå.

Turen ser slik ut:

OSL-CDG: SK C
CDG-BKK: TG F A380
BKK-HKG: TG F 747 - Stopover
HKG-TPE: BR C
TPE-PVG: CA F A340 - Destination
PVG-ICN: OZ C - Layover
ICN-FRA: OZ F 747
FRA-OSL: SK C

Kostet 100000 USDM + skatt og avgifter.

Et par ny ting siden jeg sist booka:

- Måtte vente 24t for US å bekrefte TG settene. Aldri fått dette tidligere.
- Sete reservasjon var utført av USAirways (automatisk?) for SK, TG, CA og OZ (ikke BR). Endret de etterhvert siden de var veldig tilfeldige.
- Skatter og avgifter var oppgitt i NOK. Aldri sjkedd til meg tidligere.

Reservasjon prosess på tlf gikk bra, men når jeg ringte tilbake dagen etter for å bekrefte det hele, tok det veldig veldig lang tid.

//

Alltid fått skatter og avgifter oppgitt i NOK jeg og jeg har vært i DM sirkuset siden 2011. 24 timer for bekreftelse høres merkelig ut, hadde en DM award for en måned sia og det var det greit med instant ticketing.

Alltid fått skatter og avgifter oppgitt i NOK jeg og jeg har vært i DM sirkuset siden 2011. 24 timer for bekreftelse høres merkelig ut, hadde en DM award for en måned sia og det var det greit med instant ticketing.

Har opplevd å få skatt/avgift i USD. Har også opplevd å måtte vente på bekreftet reservasjon på enkelte selskaper (nevnt i tidligere post), ingen ting merkelig med det.

Re: AA/US merger blir offisiell til uka

Det er F som er blokkert hos LH, men dette er vel strengt tatt avsporing. C skal ikke være noe problem, fløy senest LH C til og fra FRA for under en måned siden på US DM award...

Nå vet de fleste at LH F er blokket, var ikke det jeg mente. På flere andre forum rapporterer mange at USDM-agenter ikke kan se ledig LH selv om andre verktøy viser. Hadde selv samme problem og måtte velge en tidligere avgang og SAS på vei ut. En kan jo håpe på at det er en bug eller lignende, og ikke en permanent greie.

Har også hatt problemer med at US agentene ikke ser LH C ledig mellom OSL-FRA osv... Selv med mindre enn 14 dagers tilgjengelighet.

Har også hatt problemer med at US agentene ikke ser LH C ledig mellom OSL-FRA osv... Selv med mindre enn 14 dagers tilgjengelighet.

Høres jo merkelig ut da, men om Y er ledig kan man jo ta det i stedet. Det utgjør faktisk ikke den store forskjellen på 1 1/2 times flyginga. Ja det er kjipere, men ikke så mye kjipere. Setet er jo det samme, midtsetet er ikke blokkert, maten bare noe kjipere (kjipt nok i C). Man får heller ikke fasttrack på OSL, lounge skal man få om man har connecting flight samme dag.
Viktigste er jo at man får F eller C på langrutene hvor det tross alt er stor forskjell. Ellers har man jo SAS wrapklasse som et halveis bedre alternativ enn Y hos LH.

Last edited:

Husk at det er siste dag av doble poeng kjøp kampanjen i dag. 1881 usd for 100 000 DM poeng. Løp & kjøp før det er for sent!

Husk at det er siste dag av doble poeng kjøp kampanjen i dag. 1881 usd for 100 000 DM poeng. Løp & kjøp før det er for sent!

Kommer nok igjen før man aner ordet av det. Ser jo ut som US/AA mergeren drøyer.

Røk på ny runde her, nå er jeg i alle fall godt rustet til første halvår i 2014 som i utgangspunktet er jobbefritt ! :colgate:

Er det noe tilbud på kjøp av poeng nå om dagen?

Det er en targeted promo som gjelder fram til 17/9. De fleste som er targeted har fått mail men logg deg inn på Usairways og gå til Buy miles så ser du om det gjelder deg.

Er helt uten erfaring på dette området.
Kunne tenkt meg en reise OSL-EWR (med 3-4 dagers stopover) - LAS (destinasjon) - EWR - OSL

(Bryr meg ikke om evt. reise via kontinentet og andre amerikanske byer)

Når jeg ser routingene enkelte her har, ville dette vært en "enkel" reise å få igjennom?

Prøvde meg akkurat på rutingen under til 100k poeng. Hjemreise fra PEK var grei, men utreise til PEK ble for lang sa mannen jeg pratet med ("too many miles") *sjokk* ;-).

Han foreslo at han sendte inn ruten til desken med klar beskjed om å beholde CDG-BKK-HKG, men se hva de kunne gjøre med HKG-PEK.

Om denne galskapen går igjennom på en eller annen måte blir det min klart sykeste tur så langt. Gleder meg til påske allerede :-)

OSL - CDG: SK C
CDG - BKK: TG F A380
BKK - HKG: TG F 747 - layover
HKG - SIN: SQ C
SIN - PEK: SQ C A333 - Destination
PEK - TOKYO: CA C - Stop over
TOKYO - HKG: NH C 777
HKG - ICN: TG C 777 - layover
ICN - FRA: OZ F 747
FRA - OSL: SK C

Last edited:

Prøvde meg akkurat på rutingen under til 100k poeng. Hjemreise fra PEK var grei, men utreise til PEK ble for lang sa mannen jeg pratet med ("too many miles") *sjokk* ;-).

Han foreslo at han sendte inn ruten til desken med klar beskjed om å beholde CDG-BKK-HKG, men se hva de kunne gjøre med HKG-PEK.

Om denne galskapen går igjennom på en eller annen måte blir det min klart sykeste tur så langt. Gleder meg til påske allerede :-)

HKG - SIN: SQ C
SIN - PEK: SQ C A333 - Destination

Den rutinga der er vel ikke lov, her var det sykt mye backtracking og opp og ned, men tja vi får satse på at du er heldig.

Ble ny ruting nå som ser ut å gå greit. Får svar i ettermiddag.

HKG - TPE: BR C A332
TPE - PEK: BR C 747 - Destination

Det har versert en del skriverier på nett om at US ikke godtar bestillinger innen Star Alliance fra og med 01.01.14. Snakket nylig med en agent som kunne fortelle at dette kun gjelder dersom du ringer det amerikanske booking nummeret. Så lenge du ringer det norske nummeret (hvor du da havner i Liverpool) er det bare å kjøre på med DM bonanzas for neste år.

Det har versert en del skriverier på nett om at US ikke godtar bestillinger innen Star Alliance fra og med 01.01.14. Snakket nylig med en agent som kunne fortelle at dette kun gjelder dersom du ringer det amerikanske booking nummeret. Så lenge du ringer det norske nummeret (hvor du da havner i Liverpool) er det bare å kjøre på med DM bonanzas for neste år.

Det er også grunn til å tro at sammenslåingen drøyer ut i tid pga saksøking.

Back