USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg og dama sitter for øyeblikket på 30000 poeng hver, men vi trenger dem ikke.
Noen som er intr i å kjøpe de av oss?

Vi selger dem for samme sum som vi ga for dem, altså 30000 * 0,035$ pluss 600$ for share kostnaden!

Egentlig en kjempedeal, ved vanlig buy miles med 100% bonus ville dette kostet 484$ mer inklusive tax!

Jeg og dama sitter for øyeblikket på 30000 poeng hver, men vi trenger dem ikke.
Noen som er intr i å kjøpe de av oss?

Vi selger dem for samme sum som vi ga for dem, altså 30000 * 0,035$ pluss 600$ for share kostnaden!

Egentlig en kjempedeal, ved vanlig buy miles med 100% bonus ville dette kostet 484$ mer inklusive tax!

Tror du må presisere litt her. Selger du 30 000 miles til 0,035$? Eller 60 000*0,035$?
Eller selger du 60 000 miles for prisen av 30 000*0,035$?

Det er 100% bonus på både kjøp og share i oktober.

Nettopp!
Vi selger totalt 60000 poeng for følgende sum:

30000*0,035*1,075=1128,75$ + (600*1,075)= 1773,75

Med denne månedens bonus vil dette gi totalt 120.000 miles!

"Normal pris" ved 100% bonus ville vært følgende:

60000*0,035*1,075= 2257,5$

Besparelse vil derfor være følgende:

2257,50 - 1773,75 = 483,75$

Altså, en ganske god deal ;)

Nettopp!
Vi selger totalt 60000 poeng for følgende sum:

30000*0,035*1,075=1128,75$ + (600*1,075)= 1773,75

Med denne månedens bonus vil dette gi totalt 120.000 miles!

"Normal pris" ved 100% bonus ville vært følgende:

60000*0,035*1,075= 2257,5$

Besparelse vil derfor være følgende:

2257,50 - 1773,75 = 483,75$

Altså, en ganske god deal ;)

Selger du 60 000 KM for 1773 USD ,eller er det kosten for 120 000 miles? 60 000 miles koster bare 1050 USD. Derfor jeg lurer...

Det blir kun 110 000 dersom du selger til samme person.

Dette er feil! Vær så snill, sett deg inn i reglene før du slenger ut påstander, det bare forvirrer alle andre. Dividend miles er komplisert nok som det er!

Som sagt tidligere er vi altså et par som sitter på 30000 miles hver. Reglene tillater ikke en og samme person å benytte seg av et tilbud mer enn en gang. Det gjelder både sender og mottaker i dette tilfellet!
I dette tilfellet kan vi ha 4 personer:

Meg -> mottaker 1
Dama -> mottaker 2

Dersom mottaker 1 skal ha alle milene vil dette være dårlig deal, han vil da motta 30000 + 30000 bonus ifra meg, men kun de faktiske 30000 fra dama, altså totalt 90000 miles.

Dette var fra min side et hyggelig tilbud til en eller to av de ivrige DM guruer der ute ;)
Ikke for å lure noen!
Dersom du vil reise selv sammen med en du er glad i på DM-tur kan dere få kjøpe dere godt på vei med oss, besparelsen vil være ca. 242$ for hver av dere ;)

Dette er feil! Vær så snill, sett deg inn i reglene før du slenger ut påstander, det bare forvirrer alle andre. Dividend miles er komplisert nok som det er!

Som sagt tidligere er vi altså et par som sitter på 30000 miles hver. Reglene tillater ikke en og samme person å benytte seg av et tilbud mer enn en gang. Det gjelder både sender og mottaker i dette tilfellet!
I dette tilfellet kan vi ha 4 personer:

Meg -> mottaker 1
Dama -> mottaker 2

Dersom mottaker 1 skal ha alle milene vil dette være dårlig deal, han vil da motta 30000 + 30000 bonus ifra meg, men kun de faktiske 30000 fra dama, altså totalt 90000 miles.

Jeg refererer bare det som står i vilkårene:
Members may receive a maximum of 50,000 bonus miles during the offer period.
Bonus miles will be awarded to the recipient of the Share

Har du en annen referanse? Hvor står det at en og samme person ikke kan motta miles fra to ulike personer?

Selger du 30 000 miles og dama 30 000 miles til en og samme person, så får man kun 30 000 + 20 000 i bonus. Som jeg skrev i forrige innlegg.

Men å få US til å se dem.......det tror jeg ikke de gjør.... Selv om det kanskje vises ledige F-seter på nevnte selskaper,er sannsynligheten for at US-agentene ser dem og får booket dem lik null.

Viktig å huske på her er at når man søker på ANA-seter hos ANA så går det av tilgjengeligheten for egne medlemmer IKKE av Star-setene :old (Samme gjelder for en del andre selskaper, forskjellig availability for egne vs allianse-medlemmer)

Viktig å huske på her er at når man søker på ANA-seter hos ANA så går det av tilgjengeligheten for egne medlemmer IKKE av Star-setene :old (Samme gjelder for en del andre selskaper, forskjellig availability for egne vs allianse-medlemmer)

Vilken tool är att föredra förutom ana då? kvs?

Vilken tool är att föredra förutom ana då? kvs?

Dukker også opp på KVS.
[KVS Availability Tool 7.0.5/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

NRT Tokyo Narita JP [RJAA]
FRA Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
TUE 08 Jan 2013 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
NH 203 HND 01:10 FRA 05:25 788 0 FS/ CS- YS-
LH 711 NRT 10:25 FRA 14:15 388 0 FS- CS+ YS+
NH 209 NRT 12:20 FRA 16:35 77W 0 FS+ CS- YS+

Spiller ingen trille hvor du ser tilgjengelighet.....US-agentene får ikke booket F hos de (i mine øyne ) "beste" *A-selskapene uansett. For meg er toget gått, men andre finner sikkert TG interessante.......;-)

Det samme gjelder også i C klasse for noen selskaper.
Jeg fant tilgjengelighet i både ANA og KVS for SQ mellom CPH-SIN-DPS med retur og jeg ringte for å bestille i går.

Agenten på US så INGEN av setene jeg hadde funnet på noen av strekningene med SQ.

Jeg vet at disse verktøyene ikke nødvendigvis ikke gir meg det US agentene ser, men det har da stemt bedre enn dette før.
Ellers så har jeg bare vært heldig ved tidligere bestillinger.

Nå synes jeg ting er betydelig vanskeligere.
Også på C med litt ordentlige selskaper.

SQ har väll varit alltid varit blockerat hos US om jag förstått rätt? Eller inte intra Asia?

Det samme gjelder også i C klasse for noen selskaper.
Jeg fant tilgjengelighet i både ANA og KVS for SQ mellom CPH-SIN-DPS med retur og jeg ringte for å bestille i går.

Agenten på US så INGEN av setene jeg hadde funnet på noen av strekningene med SQ.

Jeg vet at disse verktøyene ikke nødvendigvis ikke gir meg det US agentene ser, men det har da stemt bedre enn dette før.
Ellers så har jeg bare vært heldig ved tidligere bestillinger.

Nå synes jeg ting er betydelig vanskeligere.
Også på C med litt ordentlige selskaper.

SQ har väll varit alltid varit blockerat hos US om jag förstått rätt? Eller inte intra Asia?

Har de det i C klasse også ???
Det var jeg ikke klar over.

Da er det tydeligvis ikke noe poeng for meg å gjøre noen flere forsøk med å finne seter i ANA og KVS når det gjelder SQ da

Pokker også. Var sugen på noen annet enn LH denne gangen.
Noen som har andre forslag på selskap da på noe som faktisk er mulig å booke til Bali i C ?

Är inte helt säker dock, så någon som vet får gärna bekräfta!

Jeg refererer bare det som står i vilkårene:

Har du en annen referanse? Hvor står det at en og samme person ikke kan motta miles fra to ulike personer?

Selger du 30 000 miles og dama 30 000 miles til en og samme person, så får man kun 30 000 + 20 000 i bonus. Som jeg skrev i forrige innlegg.

Jeg trodde man kan motta 50K excl bonus, så tilsammen 100K.

det er SQ som blokkerer C og F på 77W, 380 etc dvs alle med ny langdistanse C, for alle * partnere

mulig det fremdeles er vanskelig å booke SQ C etter SQ's fadese tidligere (da alt var tilgjenglig for alle i 36timer.)

Hva med LX C? booket det i august, bra alternativ til LH.

Har de det i C klasse også ???
Det var jeg ikke klar over.

Da er det tydeligvis ikke noe poeng for meg å gjøre noen flere forsøk med å finne seter i ANA og KVS når det gjelder SQ da

Pokker også. Var sugen på noen annet enn LH denne gangen.
Noen som har andre forslag på selskap da på noe som faktisk er mulig å booke til Bali i C ?

Kommer vel litt an på hvilke ruter man snakker om.

Jeg har fløyet MNL-SIN tre ganger i F. De bruker en 777 med gammel innredning på den ruta som går ut fra MNL rundt kl 14.

Før i år fløy jeg SIN-DEL i en maskin med forholdsvis nye seter, men syv i bredden etter det jeg kan huske. Ikke fire i bredden som jeg så ut fra ZRH for noen år siden.

Spiller ingen trille hvor du ser tilgjengelighet.....US-agentene får ikke booket F hos de (i mine øyne ) "beste" *A-selskapene uansett. For meg er toget gått, men andre finner sikkert TG interessante.......;-)

Enig i at det er lite F hos mange av de beste *A-selskapene og det reduserer verdien av DM for de som ønsker variasjon.

Jeg ble imidlertid overrasket over mulighetene med TG. Fant mange plasser på F til/i Asia på 380 i vinterferien (uke 8/2013). Med alle som er aktive her på forumet hadde jeg forventet at alt var tatt. Det var det ikke.

På den ene flighten var det hele 4 plasser ledige i KVS. Det har jeg aldri funnet på andre *A-selskaper. Mulig det er fordi TG begynner med 380 førstkommende lørdag. Kanskje de slipper det litt løs i starten. Det er bra for oss som er vant med å lete etter 1 ledig F-plass dag for dag i KVS.

Jeg fikk booket to plasser i vinterferien for meg og guttungen:

TG935 BRU-BKK F 777
TG600 BKK-HKG F 380
TG601 HKG-BKK F 380
TG930 BKK-CDG F 380

For NOK1132 og 200000 DM synes jeg det er en bra deal (inkludert C til/fra OSL).

Vi er mest vant med SAS-turer, dvs svine-/kyllingretter med aluminumslokk, seter som ikke virker og flyvertinner som du helst ikke skal spørre om noe, ihvertfall ikke champis. Det blir derfor en spennende opplevelse for oss begge med forhåndsbestilling av spennende thai-mat, spa-massasje i BKK og etter sigende vakre flyvertinner på Thai Air. Verdien av DM må sees i lys av en kan oppnå noe en aldri ellers hadde gjort om en skulle betale på vanlig måte. For meg funker TG til det formål.

Back