USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Veldig enig med deg. Synd at man ikke kan F hos mange *A men F hos Thai er veldig bra og til den prisen man betaler blir det enda bedre. Synes også verdien av C-Klasse er god. Så DM er fortsatt vel brukte penger mener jeg.

Hawaii??

Etter siste Tokyo tur begynte fruen å snakke om Hawaii og at det var neste reisemål..

Ser på uttakstabellen at man kommer dit også selvsagt, både i business og First. Hvem flyr ev dit og er Fistclass dit noe å trakte etter ? Kan man da rutes via USA eller Asia ?? Noe som har erfaringer her??

Tror du må fly via USA. Mulig UA har noen fly med internasjonal F (tre klasser) som flyr ut dit fra ORD/LAX/SFO, men tviler på at det kan garanteres. Kanskje Tommy vet mer?

Re: Hawaii??

Etter siste Tokyo tur begynte fruen å snakke om Hawaii og at det var neste reisemål..

Ser på uttakstabellen at man kommer dit også selvsagt, både i business og First. Hvem flyr ev dit og er Fistclass dit noe å trakte etter ? Kan man da rutes via USA eller Asia ?? Noe som har erfaringer her??

Var på Hawaii i sommer på DM miles og booket alt i C.
Fikk beskjed den gangen om at vi måtte rutes via USA og vi mellomlandet i Chicago på veien siden vi ikke hadde vært der før og tok noen dager der før vi dro videre.
Flydde så ORD-HNL med United 777 sin 'Domestic First', siden det ikke fantes noen C klasse på det flyet. Det var veldig bra og minst like bra som LH sin oversjøiske C flyvning noen dager i forveien.

Men når det gjelder 'ordentlig' First som du spør om så har jeg null erfaring.

Re: Hawaii??

Jeg bestilte tur til Hawaii med DM for et par uker siden via Tokyo på utreise (UA) og Seoul på hjemreise (OZ), det var ikke noe problem. Ruta ble OSL-IST-HKG-NRT-HNL-ICN-PEK-SVO-OSL. Så det skal absolutt være mulig å legge om Asia, det står heller ingenting i reglementet om at det ikke er lov. Hawaii er jo omtrent like langt unna uansett hvilken himmelretning man velger, og hvis man f.eks. søker på GOT-HNL i "Flight search" på staralliance.com, så kommer routing via Asia opp som et alternativ (som jo er en god indikasjon på hva som er lov). Dersom man gjør det ene veien så får man jo en RTW også, det er en fin mulighet. Grunnen til at vi gjorde dette var mangel på tilgjengelighet via USA, det var fryktelig få bonusseter ut til HNL derfa.

Så her vil jeg anbefale deg å prøve igjen til du finner en agent som slipper ting i gjennom. Det er ingenting i veien for å legge turen via Asia til Hawaii. Kundebehandlerne kan derimot finne på mange rare varianter, og f.eks. Air Japan-ruta fra NRT-HNL var ikke spesielt populær.

På en annen ganske ukomplisert DM-tur jeg bestilte (OSL-IST-JNB(stop-over)-MRU-JNB-MUC-OSL), så fikk jeg høre at det ikke var lov å ha to stop-over innen samme kontinent. Når dama starter med å spørre hvilket kontinent Oslo hører til, så vet du at du har en utfordring. Uansett hvor lenge jeg prøvde å forklare at MRU var destinasjonen og det derfor ikke skulle være problem, så fikk jeg ikke det til å bli forstått. Derfor var det bare å legge på (si at jeg måtte tenke meg om), ringe opp igjen etter 30 sekunder og få banka ruta igjennom tvert hos en meget trivelig kundebehandler på no time.

Fra Asia kan du fly enten fra Seoul eller Tokyo ut til Hawaii. United-ruta fra NRT har first class, men dog ikke akkurat verdens beste. Hvis du velger å fly i first, så er nok det enkleste (og eneste reelle?) alternativet noe sånt som OSL-LHR-ICN-NRT-HNL, det er kun her du vil finne noe særlig tilgjengelighet. Asiana når jo ganske høyt opp på service med sin first class, og er et greit alternativ nå som tilgjengelighet på LH og LX er blokkert. De har jo et helt nytt og fantastisk hard product på enkelte 777-maskiner, så hvis du treffer på dem, så vil du få en ekstra god opplevelse. Foreløpig er disse flyene satt inn på ICN-NRT, så da burde det være muligheter for å få prøvd det ut. Og er du heldig, så kan det hende at den nye typen blir satt inn på Europa-ICN-segmentet ditt også. Reiser du i C-klasse, så har du flere routingmuligheter gjennom Asia.

Lykke til med agentruletten!

Last edited:

Trengte å avbestille en booking nå, og tenkte at jeg ikke skulle å behøve å betale gebyret da jeg har fått flere schedule change notification tidligere.

Den siste kom i august, men jeg ringte ikke før nå. Damen sa da at jeg hadde akseptert changene ved ikke å svare. Jeg synes det virket litt tynt, så jeg fikk snakke med en supervisor som sa det samme, men til slutt sa noe som at hun skulle gjøre det gratis for meg fordi emailen ikke hadde vært klar nok for meg (at jeg var for dum).
Så jeg var fornøyd til slutt. Men er denne mailen klar nok på at det er en tidsfrist for når man må ringe?

Dear US Airways Customer,

There has been a schedule change to your reservation. For an update on your itinerary, please go to our website to review your reservation.

To review and accept your schedule change, do the following:
1. Go to www.usairways.com
2. Click on Manage Reservations.
3. Select "Confirmation code or ticket number" from the drop down list.
4. Enter in your confirmation code.
5. Select your departure date.

We apologize for the inconvenience. Thank you for choosing US Airways.

You may also contact a US Airways representative through the local line 800-188-63. Alternatively you can view other US Airways telephone numbers here.

SAS opererer også med at man man må svare innen et visst antall dager hvis det ikke passer deg lenger. Hvis ikke har du akseptert, så det er nok ingen uvanlighet.

SAS opererer også med at man man må svare innen et visst antall dager hvis det ikke passer deg lenger. Hvis ikke har du akseptert, så det er nok ingen uvanlighet.

Ja, det høres jo fornuftig ut.
Men bør ikke da dette stå i mailen?

Trd-beijing....
Mulig toget er gått, men har poeng til en First class til Beijing. Noen som har tatt denne tidligere og ev kan anbefale selskap/ routing ?

Hadde svelget kamelen med en ekstra mellomlanding, og gått for Asiana. Uten tvil faktisk, så lenge ikke Swiss tilbyr bonus-seter.

Og det bør være mulig å finne 2 billetter i F en gang i fremtiden for en liten ukestur ??

Og det bør være mulig å finne 2 billetter i F en gang i fremtiden for en liten ukestur ??

WED 13 Feb 2013 | 2 Seats

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
OZ 542 FRA 18:30 ICN 12:40 +1 74E 0 FS+ CS+ YS+

TUE 19 Feb 2013 | 2 Seats

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
OZ 541 ICN 12:50 FRA 16:35 74E 0 FS+ CS+ YS+
LH 713 ICN 15:00 FRA 19:00 346 0 FS- CS+ YS+

Ja det finnes muligheter. ^_^

OK, og fra ICN til beijing bør det gå greit å finne F tur også ?

Er Asiana bedre i F enn Thai ?

OK, og fra ICN til beijing bør det gå greit å finne F tur også ?

Er Asiana bedre i F enn Thai ?

Jeg foreslår at du leser trip-reports og gjør deg opp en mening ut fra det. Men det finnes en del som mener det ja.

Har lest tidligere innlegg i denne tråden om poeng som ikke dukker opp på kontoen før om en dag eller tre av uforståelige grunner.

Nå har det skjedd med meg også.
Kjøpte poeng på 3 forkskjellige DM kort og betalte alle tre transaksjonene med samme mastercard. Og gjorde transaksjonene fortløpende etter hverandre.

Innen 5 minutter dukket poengene opp på 2 av DM kortene og samtidig kom det en mail med bekreftelse på kjøpet på hver av dem.

Den tredje kortet derimot har det ikke kommet noen poeng inn på, nå er det mer enn et døgn siden. Ingen mail heller.

Er det noen som har fått noen forklaring på hva som egentlig skjer ?
Synes det er veldig spesielt at 2 av de 3 kjøpene går rett gjennom innen 5 minutter og neste kommer kanskje en gang i fremtiden.
Why ?

At det kan ta opptil 72 timer synes jeg egentlig ikke er noe godt svar.
Da kunne de like godt sagt at "vi aner ikke hva som skjer, men det pleier å ordne seg etter hvert som dagene går" :)

Jeg synes også det er utrolig irriterende.
Er klar med rute som skal bookes og må pent bare vente inntil poengene kommer en eller annen gang. Hrmf.

Innen 5 minutter dukket poengene opp på 2 av DM kortene og samtidig kom det en mail med bekreftelse på kjøpet på hver av dem.

Den tredje kortet derimot har det ikke kommet noen poeng inn på, nå er det mer enn et døgn siden. Ingen mail heller.

Er det noen som har fått noen forklaring på hva som egentlig skjer ?
Synes det er veldig spesielt at 2 av de 3 kjøpene går rett gjennom innen 5 minutter og neste kommer kanskje en gang i fremtiden.
Why ?

Samme kort, samme nettsted, samme beløp med tre kjøp på rappen er det overhodet ikke rart at transaksjon nummer to eller tre kan stoppe opp. Mange mekanismer rundt om kring som skal fange opp både fraud og feil i systemene. (Om det hadde vært en systemfeil som belastet kortet ditt tre ganger med samme beløp ville du antagelig synes det var rart om det IKKE ble stoppet)

Back