USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Tusen takk, Dag.. Hva med tilbakeføring mens en tar en tenkepause... Litt vanskelig å finne åpning akkurat nå ..:rolleyes: Antar 150$/NOK ?

Dette er kanskje litt på siden, men jeg har store problemer med milkjøp hos US Airways.
Jeg kjøpte 38000 bonuspoeng i går i forbindelse med kampanjen (76000poeng totalt), fikk bekreftelsessiden opp og alt så ok ut. Men jeg fikk ingen e-post-bekreftelse og etter hvert skulle det vise seg at det ikke kommer noe poeng på konto. Jeg har blitt trukket for 8300kr fra VISA-kortet, men ingenting skjer.

Tidligere har det vært noen små forsinkelser som har gjort at det har tatt litt tid før poengene har stått på konto, men nå har det altså gått over et døgn og ingenting skjer.

Jeg har ringt US Airways og de ser ikke poengkjøpet i sine datasystemer. De sier at de skal se på noe løsninger innen 3-5 arbeidsdager, men det virker tafatt.

Så det eneste jeg sitter igjen med er et stort trekk fra kontoen og ingenting mer, jeg har en bonusreise som er klar til bestilling, men som jeg ikke får bestilt pga dette og jeg risikerer at bonussetene blir borte.

Har dere noe forslag til hva jeg bør gjøre for å få fortgang i dette og få poengene inn på konto? Eventuelt noen som har erfaringer med lignende tilfeller og hvor lang tid det kan ta før poengene dukker opp?

Blir litt irritert når jeg skal ha så uflaks med dette, den andre brukerkontoen fikk poengene inn umiddelbart.

Upplevde precis det samme for noen uker siden, kjøpte først poeng til mitt konto, de kom inn på 3 minutter. Damens poeng som ble kjøpt samtidlig kom inn først etter nesten 48h. Ringde US flere ganger og alle sa det er normalt att det kan ta opp til 72h. Så forstår frustrasjonen men hold ut det løser sig sikkert snart!

Jeg brukte samme kort å betale med for båda oss, mulig derfor det tok lengre tid med andra transaksjonen pga sikkerhetssperrer.

Takk for svar, bhen, det var akkurat en slik erfaring jeg trengte for å roe meg ned.
Nå fikk jeg nettopp poengene inn på konto, så da ordnet det seg for meg også.
Jeg betalte også med samme kort for begge to, kan jo ha vært det som var problemet.
Uansett fint å vite for andre også at de ikke må få panikk om ikke poengene dukker opp.

Vet ikke om det er targeted, men nå er'e tilbud igjen med 100% påfyll ut oktober.

Virker som om US Airways går bananas hva gjelder kampanjer nå ja...
Og ja er nok targeted:
This offer is only valid for the member whose name and Dividend Miles number appears on this email.

Last edited:

Virker som om US Airways går bananas hva gjelder kampanjer nå ja...
Og ja er nok targeted:
This offer is only valid for the member whose name and Dividend Miles number appears on this email.

Prøv med denne linken om du ikke har fått mail:
https://www.usairways.com/en-US/div...buymiles.html?CAMPAIGNCODE=USB100OctBuySolo12

Alternativt for å jekke opp mil er å kjøre en "share miles" mellom to konti som også har 100% promo:
https://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/purchasemiles/sharemiles.html

Share miles...

Så på den siden. Er det slik at man gir fra egen konto feks 30.000 poeng til en venn, så får denne vennen i tillegg 30.000 poeng i bonus (mot et pengegebyr)?

eller er alt et kjøp, slik at man kjøper da i eksemplet over 60.000 poeng mot et gebyr??

Prøv med denne linken om du ikke har fått mail:
https://www.usairways.com/en-US/div...buymiles.html?CAMPAIGNCODE=USB100OctBuySolo12

Alternativt for å jekke opp mil er å kjøre en "share miles" mellom to konti som også har 100% promo:
https://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/purchasemiles/sharemiles.html

Tja tviler på om US Airways tillater at jeg oppretter en konto til i mitt navn for så å dele 50k miles for 500 USD. Det er i såfall et varp i forhold til hva det koster å kjøpe dem.

Hmmm, alle vi i familien her har også fått mailer ser jeg.
Synes disse 100 % tilbudene om miles kommer adskillig mer frekvent nå enn i fjor.

Hmm,

Da ligger det vel ann til at Kona og jeg har 110.000 poeng hver snart da.

Og for å bare slenge ut et spørsmål, uavhengig av tilgjengelighet etc.

Kan noen anbefale reiserute og selskaper om vi tenker på Thailand/Singapore og gjerne i en ordentlig "First Class". Utreise fra Trondheim, gjerne med en stopp underveis.. Ordentlig First class hadde jeg jo tenkt noe à la LH eller noe i den stil... men med mange slike DM kampanjer blir det vel snart klin umulig å finne noe ledig...

Last edited:

Hmm,

Kan noen anbefale reiserute og selskaper om vi tenker på Thailand/Singapore og gjerne i en ordentlif "First Class". Utreise Trondheim, gjerne med en stopp underveis..

Har akkurat sett på noe av det samme for sommeren 2013.
Og så langt synes jeg det ser ganske håpløst ut.
Selv på C klasse skal jeg ha noen ganske finurlige routinger for å finne seter med ANA i alle fall.

Hmm,

Kan noen anbefale reiserute og selskaper om vi tenker på Thailand/Singapore og gjerne i en ordentlig "First Class". Utreise fra Trondheim, gjerne med en stopp underveis..

Spørs hva du legger i "ordentlig First Class".... LH/LX/SQ/NH er håpløst...OZ er vel (etter min mening) det eneste "ordentlige" F-selskap igjen.Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd TG F men etter div.TR's, så setter ikke jeg dem i kategorien Ordentlig F, iallefall ikke foreløpig,men det kan jo endres..... ;)(så kommer jo 380 F også snart....)

Vel, uansett hadde jeg ikke problem med 380 booking på UA, men hvem vet...:rolleyes:

Spørs hva du legger i "ordentlig First Class".... LH/LX/SQ/NH er håpløst...OZ er vel (etter min mening) det eneste "ordentlige" F-selskap igjen.Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd TG F men etter div.TR's, så setter ikke jeg dem i kategorien Ordentlig F, iallefall ikke foreløpig,men det kan jo endres..... ;)(så kommer jo 380 F også snart....)

Jeg fant faktisk ledige F-seter med NH NRT-FRA med 77W i januar. Funnet med ANA Tool.

Jeg fant faktisk ledige F-seter med NH NRT-FRA med 77W i januar. Funnet med ANA Tool.

ANA er tilnaermet umulig i F, men C er relativt enkelt og deres C klasse er faktisk mer enn levelig

Men å få US til å se dem.......det tror jeg ikke de gjør.... Selv om det kanskje vises ledige F-seter på nevnte selskaper,er sannsynligheten for at US-agentene ser dem og får booket dem lik null. Dessverre..... og for å sitere en Chicago- basert kar her inne; "the gravy train has left the station"......

Hvis bakkeproduktet er viktig for å kunne definere noe som ordentlig F, så er vel ikke ANA i den kategorien heller. Senator-lounge i Europa og ingen ankomst-service på NRT. UA IFL og ANA suite lounge på NRT er på nivå med en sentator lounge, og tilbake i Europa må man igjen ta til takke med senator-lounge.
Så får man heller drikke mye Krug i lufta for å veie opp for dette.

Back