USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Dag, hvor lang tid tok det totalt på telefonen med US... Selvfølgelig vet jeg du var godt forberedt på forhånd med flere alternativ ;).

Ofte blir det et tillegg i tid for å sjekke med oversheriffmesteren.

Jeg måtte faktisk ringe tre ganger. Første gang fikk jeg reservert 80% av ruta, men det var umulig å finne seter mellom HKG og TYO, selv om de sto på KVS (NQ, Air Japan, kommer ikke opp hos US). Samtalen tok 20 min tipper jeg.

Andre gang hadde jeg flere alternative datoer mellom HKG og TYO, samt to alternative reiseruter. Den ene ble reservert, men manglet fremdeles seter ene veien mellom HKG og TYO. Det tok 10 min.
Tredje gangen endra jeg hele utreisen, først prøvde jeg alternativ 2, som ikke gikk (de så ikke de samme setene hos Swiss til BKK, så da ble det nr 3. Reisen ble billettert og jeg betalte skatter og avgifter, og fikk alle referansenr for 4 ulike selskap. Det tok ca 20 min. Alle agentene var hjelpsomme, så problemet var egentlig at KVS viser ledige seter hos ANA, men US ser ikke de samme setene.
Det ble ikke brukt tid for å sjekke om reisen var gyldig, regning på skatter og avgifter osv. Selve prosessen gikk ganske fort i forhold til tidligere.

1750 dollar for 50k poeng, ca en 11-12 tusen da for 100k om dette med points.com stemmer?

1750 dollar pluss skatter og avgifter når man bestiller reisen blir ca 10900kr.

Last edited:

1750 dollar for 50k poeng, ca en 11-12 tusen da for 100k om dette med points.com stemmer?

Jeg prøvde å melde meg inn på points.com, men fikk da beskjed om at man måtte oppgi et us eller canadisk telefonnummer.

Skal man da oppgi et fake nummer for å fullføre medlemsskapet? Det sto jo at telefonnummeret var kun for å motta eventuell gevinst.

Uppdate:

Medlemsskapet ordnet seg. Men måtte være us eller canadisk borger for å delta i konkurransen som e-mailen fra DM linket til.

Har sittet og tittet på UA sine sider hvor vi har tenkt å brenne våre OnePass på MP kontoen på et par turer til Asia kun i F...

DM er jo en skikkelig god deal i denne sammenhengen. De tar 110K til BKK mens MP tar 160K...

Fortsatt vil kjøp av DM til økt ny pris slå MP ned i skosåla :D

Men vil først bruke våre MP før kjøp av DM..

Har ikke sjekket MP andre steder i Asia.....

Da er juleturen i boks. Fikk snakke med en veldig hyggelig og dyktig dame, for litt over en time, men alt gikk bra. Jeg hadde sjekket tilgjengelighet på forhand.

http://www.gcmap.com/mapui?P=OSL-MUC-BKK-SYD-AKL-SYD-BKK-FRA-OSL&MS=wls2

OSL-MUC LH A319 M (C var dessverre ikke tilgjengelig)
MUC-BKK TG 744 F
BKK- SYD TG 744 F stopover (SYD er ikke en *A hub men jeg fikk lov...)
SYD-AKL NZ 763 C destination
AKL-SYD NZ A319 M
SYD-BKK TG 744 F
BKK-FRA TG 773 F Suite
FRA-OSL LH A321 C

744 F fra Thai er under oppgradering, men det kan hende at BKK-SYD blir operet av A346 der, vi får se. Forventer uansett mange små endringer i timeplanen i månedene som kommer, utstyr bytte er ikke uaktelt, jeg bare håper å ha minst en 773 F Suite opplevelse.

150000 Dividend Miles + 319$ avgifter (ba henne om å dobbel sjekke flere ganger, ventet i mange minutter, men beløpet ble bekreftet 269+50$). Altså total pris for hele turen ble da ca 3000$, give or take 18000 NOK.

Nå, hvor velger jeg setene igjen? Har fått alle Amadeus ref. Hos LH, er det lett, men jeg får ikke velge nødutgang eller første rad selv om jeg er M&M SEN (Dette står selvfølgelig ikke i reservasjonen og det ser ikke ut som jeg kan bytte Frequent Flyer program i den. Har noen lykket med dette?). Hva med TG, lenken jeg hadde fungerer ikke lenger. Og hva med NZ? På forhand takk for hjelpen!

Last edited:

Tidligere kunne man booke reisen man ønsket seg, og be agenten hos US om å sette denne på hold imens når poengene ble kjøpt. Nå derimot som poengene ikke er på konto før etter 15 april tidligst..er dette noe jeg bør sjanse på?

Er det 100% safe at jeg får en tur i Biz eller F, bare at jeg leiter nok etter plasser? Har jo skjønt at å fly på First er forbundet med en viss risiko for lommeboken mht. fremtidlige reiser samtidig som at dette må prøves..

Tidligere kunne man booke reisen man ønsket seg, og be agenten hos US om å sette denne på hold imens når poengene ble kjøpt. Nå derimot som poengene ikke er på konto før etter 15 april tidligst..er dette noe jeg bør sjanse på?

Du kan kun ha reisen på hold i 72 timer

Er det 100% safe at jeg får en tur i Biz eller F, bare at jeg leiter nok etter plasser? Har jo skjønt at å fly på First er forbundet med en viss risiko for lommeboken mht. fremtidlige reiser samtidig som at dette må prøves..

Det vil alltid være seter, men du bør være fleksibel på reiserute og/eller dato.
Tidligere kunne man finne 4-5 seter på samme flight med 744 hos Lufthansa. Nå finner man nesten ingen seter. Thai har fremdeles mange ledige seter, Swiss har en del. Lufthansa åpner opp et sete eller to et par dager før avgang.

Gjelder det Bizclass også?

Hvilke selskap er sjansen størst til å få F på?

Må først dobbelsjekke at jeg har skjønt greia rett før jeg våger meg..;

Kjøpe poeng (50k+25 i bonus + 50 000 ekstra denne gang)
Finne en-to routinger hvor maks en stopover er tillatt. Antall poeng som kan benyttes for å fly hvor jeg vil ser jeg på US sine uttakstabeller.
Sjekke med ANA på deres nettsider (har opprettet konto der) hvor det finnes ledige bonusseter, evt. bizseter.
Ringe en US agent, legge frem det jeg ønsker og be han / hun legge inn bookingen og trekke fra min US konto. Skatter og avgifter skal helst ikke overstige rundt 300 usd ca?

Så for tilslutt å sjekke med bookingen hos Amadeus f. eks? Setereservasjon gjør jeg hos de enkelte selskaper? Så er det bare å reise....?

Ble noen spørsmål her, men nå våger jeg meg inn i ukjente marker og med lærlingslønn må alt klaffe for å si det slik..

Må først dobbelsjekke at jeg har skjønt greia rett før jeg våger meg..;

Kjøpe poeng (50k+25 i bonus + 50 000 ekstra denne gang)
Finne en-to routinger hvor maks en stopover er tillatt. Antall poeng som kan benyttes for å fly hvor jeg vil ser jeg på US sine uttakstabeller.
Sjekke med ANA på deres nettsider (har opprettet konto der) hvor det finnes ledige bonusseter, evt. bizseter.
Ringe en US agent, legge frem det jeg ønsker og be han / hun legge inn bookingen og trekke fra min US konto. Skatter og avgifter skal helst ikke overstige rundt 300 usd ca?

Så for tilslutt å sjekke med bookingen hos Amadeus f. eks? Setereservasjon gjør jeg hos de enkelte selskaper? Så er det bare å reise....?

Ble noen spørsmål her, men nå våger jeg meg inn i ukjente marker og med lærlingslønn må alt klaffe for å si det slik..

Vel nå er det jo ikke alle flyselskap som bruker Amadeus, Lufthansa feks gjør det, mens Swiss feks gjør ikke det. Prosessen er omtrent slik du beskrev den. Du skal få PNR hos alle selskap du reiser med fra agenten som booker billetten og da reserverer du seter hos det enkelte flyselskap. På Lufthansa er dette lett å gjøre på hjemmesia, mens hos feks Swiss må du ringe eller sende email.

Takk for bekreftelsen..så er det bare å våge! Slik jeg forstår det får man 75000 ekstra bonuspoeng denne gangen ved kjøp av 50 000. 25 000 fra US og 50 000 ekstra senere?

Takk for bekreftelsen..så er det bare å våge! Slik jeg forstår det får man 75000 ekstra bonuspoeng denne gangen ved kjøp av 50 000. 25 000 fra US og 50 000 ekstra senere?

Du får 50+25+25 Totalt 100K
Man kjøper 50000 og får 25000 ekstra, og så ytterligere 50% av de 50000 (som er 25000 )du kjøpte.

1.Buy US Airways Dividend Miles from March 15 to April 15, 2012 and get an immediate 50% bonus.
2.Get an additional 50% bonus just for being a Points.com user. After April 15, US Airways will credit you an extra 50% bonus on the total miles you purchased between March 15 and April 15.

Jeg har ett spørsmål til dere som har peiling på dette. Jeg skal prøve å finne seter til 4 stk til Hawaii via Tokyo i sommer. Vi har tenkt å fly first class til og fra Tokyo med ANA og eventuelt business videre.

Men når jeg leter opp seter med ANA-tool så står det at det er masse ledig, men vil tro at det ikke vil være så mye ledig når man skal booke med US-poeng?
Er det i det hele tatt realistisk å finne seter på first class til 4 personer på samme tur?
Hva bør jeg eventuelt bruke i stedet for ANA-tool for å finne seter som faktisk er ledige for booking med US miles på ANA-flighter?
For oss er det ikke så nøye om vi flyr Swiss, Lufhansa eller ANA eller andre, men regner vel med vi må til Tokyo for å komme oss til Hawaii?
Har lest at noen bruker KVS, er det bedre med tanke på å finne seter som faktisk er "realistisk" å kunne booke?

Jeg har ett spørsmål til dere som har peiling på dette. Jeg skal prøve å finne seter til 4 stk til Hawaii via Tokyo i sommer. Vi har tenkt å fly first class til og fra Tokyo med ANA og eventuelt business videre.

Men når jeg leter opp seter med ANA-tool så står det at det er masse ledig, men vil tro at det ikke vil være så mye ledig når man skal booke med US-poeng?
Er det i det hele tatt realistisk å finne seter på first class til 4 personer på samme tur?
Hva bør jeg eventuelt bruke i stedet for ANA-tool for å finne seter som faktisk er ledige for booking med US miles på ANA-flighter?
For oss er det ikke så nøye om vi flyr Swiss, Lufhansa eller ANA eller andre, men regner vel med vi må til Tokyo for å komme oss til Hawaii?
Har lest at noen bruker KVS, er det bedre med tanke på å finne seter som faktisk er "realistisk" å kunne booke?

Kan ikke tenke meg at du finner 4 ledige seter i F på samme fly,spesielt ikke med ANA. Kanskje du får 2 ledige på samme fly nærmere avreise. Tror du kanskje må jekke ned forhåpningene om F til alle samtidig. Om dere kan spre dere på flere forskjellige fly er nok sjansen til F større.
KVS er et av flere hjelpemiddel som funker,andre er Expertflyer og søkemotorer for awardreiser til Contin......øhhh United :p
Som du leser av tidligere poster, så slippes det gjerne flere awardseter rundt en til to uker før avgang.
Så spørs det om Hawaii via Asia godtas som rute......

Edit; hvilke datoer fant du 4 ledige F-seter,og hvilket selskap ? Kan du ta en print-screen......?

Last edited:

Tusen takk for svar.
Det er nok jeg som har misforstått hva som er ledige seter.
Jeg trodde alle som var "Waiting list available" var tilgjengelige(så ikke at det sto WL)
Så enkelt var det jo selfølgelig ikke :)

Nå er det ikke mange timene til jeg drar på DM tur :D Det jeg lurer på er om jeg for tilgang til gull loungen(gullstua???) på OSL siden jeg flyr First til Japan? Sist gang hvar det ingen kontroll i mellom loungene. Er det vanelig?
Er det en halvtime før sjekk inn til LH stenger?

Gleder meg sykt nå :D

Regner med du er hjemme nå ? Ser vi noen TR........?:)

Skal på kjapp tur til San Francisco 24. til 26. mai. I og med at den 26. er en lørdag er det vanskelig å finne billetter til under 11 bob, så tenke å bruke USAirmiles på dette. Kan ikke dra fra SFO før sen ettermiddag og må samtidig være tilbake i Oslo søndag kveld, så er avhengig av å komme med en av direkteflightene til Europa. Men pr. i dag finnes det ikke et eneste ledig bonussete på disse ifølge ANA, er det noen som har erfaring med om det normalt åpnes opp noe hos LH, UA eller LX til/fra USA siste ukene før avgang ? Trenger ikke nødvendigvis være i C eller F.

Last edited:
Back