USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Kan noen rapportere om points.com poengene poster for folk uten nord amerikansk adresse?

Nå kan jeg søke opp hele bookingen min innkludert leggene med Swiss på checkmytrip.com, det gikk vel ikke før eller er det jeg som roter?

Har et lite spørsmål. Sikkert opplagt for flere her inne, men ikke for meg.
Ser ut til at UA/CO har slått sammen eller i alle fall endret booking systemene sine.

Jeg har bestilt en DM tur for meg og familen til sommeren og 2 av flyvningene er med UA.

Flere endringer på vår bookigen vår nå ser jeg. Ny flytype og nytt flight nummer. Vet det er vanlig å bytte flytyper etc....
Men i tillegg ser jeg at UA/CO har gitt oss ny booking referanse som erstatter den gamle fra det nye felles systemet som de tydeligvis har.

Så over til det jeg lurer på.
Etter endringene som nevnt over så ser det ut på booking referansen til US ut til at jeg har mistet setene for UA flyvningene ( setene var der før dette styret startet ).
Det står nå blankt.

Men dersom jeg logger direkte inn på sidene til United med den nye UA/CO referansen jeg fikk så er setene på plass som de skal.

No worries, right ?

Så det ble kampanje igjen, kanskje skulle jag endelig slå til. Planerer reise til Brasil tidlig 2013.
Noen som vet om bonusbilletter er sleppt enda og evt. tilgjenglighet dit?

Regner med du er hjemme nå ? Ser vi noen TR........?:)

Ja jeg er hjemme nå ;) Det blir kansje en TR fra LAOairlines i C fra BKK-VTY-SIN. JEg tokk ikke nok bilder av first til å lage en bra nokk TR...

He he, vi har sett nok F bilder, så en verbal rapport er mye mer viktig, detaljert ;)

Noen som vet hva som er mest nøyaktig å søke med på KVS tool? Man kan bruke SNT: Awards/Star Alliance som bruker ANA tool som (her må man da legge inn ANA nummer som jeg har gjort) backend og man kan bruke ITA: Awards/AC-Star Alliance som bruker Air Canada sitt (?) verktøy som backend hvor man ikke trenger å legge inn noe. Problemet er jo at det dukker opp vidt forskjellig tilgjengelighet og det virker som om førstnevnte basert på ANA som backend er mest restriktiv med hva den finner. Noen erfaringer her hva US Airways ser og ikke ser? Min erfaring er at dem ser alt som ANA viser, men er vel forsåvidt det eneste jeg har basert søkene mine på.

Har jo toolen, men ta en titt på UA award, meget oversiktlig, men aner ikke om det er det samme som "den slemme gutten" i Star, US ;)

Aeroplan & United viser ghost-availability, det er ANA som er fasiten.

Så det ble kampanje igjen, kanskje skulle jag endelig slå til. Planerer reise til Brasil tidlig 2013.
Noen som vet om bonusbilletter er sleppt enda og evt. tilgjenglighet dit?

Jeg er i samme sit., leter etter bonusbilletter til GIG, evt. MAO. Snakket med SAS rundt dette på generelt grunnlag, og de oplyste at TAM ikke releaser billetter for internasjonale flygninger før 3 mnd før avreise, domestic 6 mnd.

Jeg er i samme sit., leter etter bonusbilletter til GIG, evt. MAO. Snakket med SAS rundt dette på generelt grunnlag, og de oplyste at TAM ikke releaser billetter for internasjonale flygninger før 3 mnd før avreise, domestic 6 mnd.

Jeg trodde det nesten hvar umulig å finne bonus seter på forhånd til sør/nord amerika?
Er lufthansa fortsatt like gjerrig med F bonusseter?

hvordan er det med å bestille og reise for andres poeng? Vil det godtas at jeg (av det mannlige kjønn) bestiller en billett og bruker poengene til en annen (av det kvinnelig kjønn)? Eller må hun ringe å booke for meg?
Konen til en kollega har flyskrekk og vil ikke bruke poengene han har kjøpt til henne, jeg har tilbudt meg å hjelpe dem med å bli av med poengene.. Ser at det går ann å overføre poeng til min konto , men det ser ut til å koste noen dollars så virker bedre å bruke dem fra den kontoen de står på.

Vedr. LH tilgjengelighet...Satt i går og tittet på UA MP award... Til ICN var plenty i F med LH den kommende måneden. Tittet kun på ICN, skal ikke dit men bare prøvde... Vil titte i et ledig øyeblikk på andre destinasjoner.

Vedr. LH tilgjengelighet...Satt i går og tittet på UA MP award... Til ICN var plenty i F med LH den kommende måneden. Tittet kun på ICN, skal ikke dit men bare prøvde... Vil titte i et ledig øyeblikk på andre destinasjoner.

Dette er en kjent feil i systemet til United, setene kan ikke reserveres. Det er ANA som viser ekte tilgjengelighet.

Aeroplan & United viser ghost-availability, det er ANA som er fasiten.

Nja, sikker på det?

Brukte KVS til bestilling ifjor sommer (2 stk i F for LH FRA-ICN og LX BKK-ZRH), og da var det som var tilgjengelig på ITA:AC/*A som kunne bestilles hos EuroBonus, de samme setene var ikke tilgjengelig på ANA.

Jeg er alltid logget inn hos UA når jeg "leker" og systemet aksepterer min "booking" . Ut om ca 14 dager og hjem om tre uker. Men testet ICN til høsten og neste vinter. Null LH i F anyplace...

Sjekket de tre neste ukene, og en kunne finne plasser LH F t/r NRT på MP som aksepterete "min bestilling". Fra MUC...

Ikke SIN,BKK,HKG.

LX i F til DEL, HKG gikk også. Ta en titt på UA Award....;)

Back