USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Hvordan finner man ut når miles går ut på dato? Har 200k miles kjøpt ifjor sommer men neppe mulighet for tur i år.
Er det nok å sette en *A flight på US kontoen for å utvide holdbarheten på miles?

Last edited:

Mulig å kjøpe miles igjen, men kun hvis du har US Airways kredittkort...

He, he , så mange vi er her på forumet med DM kjøp, må vi starte en underskriftskampanje og klage på dette... Vi må ha stor innflytelse...:colgate:

Men litt alvorlig, har samlet QR poeng her og de er inne på DM kontoen etter ca 24 timer... Og mange reiser mye lenger enn DOH...

Mulig å kjøpe miles igjen, men kun hvis du har US Airways kredittkort...

Så det er altså definitivt slutt på dette kjøret, foruten de som har US Airways kredittkort?

Tror vel ikke det. De selger sikkert poeng for å ha litt profitt, og da trenger de oss også..:angry:

Tror vel ikke det. De selger sikkert poeng for å ha litt profitt, og da trenger de oss også..:angry:

Knis. Virker som vi er en bortskjemt drittungeklubb her på forumet som ikke får F turer med 90% rabatt til enhver tid... Men er vel bare et spørsmål om tid før de på nytt lanserer en 100% kampanje igjen så mange ganger de har hatt det de siste par åra.

Litt treg med å bestille årets sommerferie, men så var den endelig i boks:
Tokyo, Seoul, Hong Kong og Bangkok, med en planlagt avstikker til Macau.
Swiss, Thai, United og Lufthansa.
343, 772, 77W og 744, pluss A320, A319 og Avro.
FCT/FCL i FRA og ZRH, Royal First lounge i Bangkok.

Det var mer utfordrende i år enn i fjor, både pga Lufthansa sine blokkeringer og meget begrenset tidsrom reisen skulle gjennomføres på. Utreise -0/+1 dag og hjemreise +/-0 dager er utfordrende å få til når byene Tokyo og Hong Kong er hovedmålet med ferien.

Planen var Asiana på returen, men de har blokkert F i hele august. SAS intraeuropeisk var også en plan, men deres rutetider passer overhodet ikke med reiseruten.

Positivt var at det ikke var problem å få stopover i HKG (noen har hatt det tidligere), og ruta ble priset til 100 000 poeng per passasjer :)

Så du unngikk 110.000 poeng grunnet du fikk BKK som stovover ?:D

Så du unngikk 110.000 poeng grunnet du fikk BKK som stovover ?:D

Nei, HKG er stopover. BKK er under 24 timer ;) Måtte være litt kreativ siden det er få ledige seter igjen, og US finner ingen seter hos ANA.

Så det er ting som tyder på tilgangen på F seter har blitt strupet kraftig igjen?

Så det er ting som tyder på tilgangen på F seter har blitt strupet kraftig igjen?

Hos Lufthansa ja. Forskjellen fra da de hadde 16 seter i F er stor. Thai ser ut til å være som før, Swiss kanskje noe bedre.

Dag, hvor lang tid tok det totalt på telefonen med US... Selvfølgelig vet jeg du var godt forberedt på forhånd med flere alternativ ;).

Ofte blir det et tillegg i tid for å sjekke med oversheriffmesteren.

Og det tok tid for meg sist selv om bestillingen min til MNL gikk raskt. Ofte kan en lure på om en har mistet forbindelsen...

Måtte du høflig legge på telefonen for å ringe opp igjen siden agenten ikke var helt med...

Da er vi igang med ny kampanje, man får 50% bonus om man kjøper miles dvs 50k+25k = 75k. Men man får også i tileggg 50% bonus om man registrerer seg gratis på points.com såvidt jeg har skjønt, men da først etter at kampanjeperioden er over 15 april. Virker som en noe mer tungvindt måte, men man får nå 100k for prisen av 50k tilslutt.

Har ikke sett på dette siden forrige gang jeg kjøpte, som var under de 'gode' miles tidene. Før de la på prisen og i tillegg alt ble vanskeligere.

Med denne prisingen av miles som det har blitt etterhvert, så er det vel strengt talt kun F som er noe poeng å kjøpe til ?
Og da forutsatt at man finner F seter dit man har tenkt å reise ?

Jeg regner med å bli buet ut her, men selv om man gir opp å få det til på First det er vel fortsatt et godt tilbud for å få kjøpt en rundtur på business?

Jeg regner med å bli buet ut her, men selv om man gir opp å få det til på First det er vel fortsatt et godt tilbud for å få kjøpt en rundtur på business?

Hadde en fin Bangkok-Haneda/Narita-LHR-Oslo-Cph-Phuket (Bangkok) tur i november/januar, strålende biz-opplevelser med Thai og ikke minst ANA, og en type routing jeg måtte ha betalt friskt for på vanlig vis, så mitt svar er høyt og rungende ja.

Hadde en fin Bangkok-Haneda/Narita-LHR-Oslo-Cph-Phuket (Bangkok) tur i november/januar, strålende biz-opplevelser med Thai og ikke minst ANA, og en type routing jeg måtte ha betalt friskt for på vanlig vis, så mitt svar er høyt og rungende ja.
Hvor mye kommer en slik tur på totalt med poeng og gebyrer?

Lurer på om det røk 90.000 (sjekk uttakstabellene).
Nå hadde disse poengene ligget og godgjort seg på konto en stund, så var nok kjøpt til god, gammel pris, men hev meg likevel på nytt tilbud her sist for å ha i bakhånd til lignende anledninger. Fx. ANA´s staggered biz på 777 er helt suveren, og First er ikke noe ´must´for meg lengre etter første poengtur med LH i F til PEK.

Da er vi igang med ny kampanje, man får 50% bonus om man kjøper miles dvs 50k+25k = 75k. Men man får også i tileggg 50% bonus om man registrerer seg gratis på points.com såvidt jeg har skjønt, men da først etter at kampanjeperioden er over 15 april. Virker som en noe mer tungvindt måte, men man får nå 100k for prisen av 50k tilslutt.

1750 dollar for 50k poeng, ca en 11-12 tusen da for 100k om dette med points.com stemmer?

Back