USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Har noen tittet på t/r SYD ? Har tittet på kun MP foreløpig og tilgjengeligheten der bør vel være tilnærmet DM, og brukt mye tid på nær framtid og langt inn i framtiden ...

Har KVS men nå synes jeg MP gjør alt enklere.... Siden vi skal brenne MP poeng. DM kontoen er nesten tom.:o

Ned kan en godt inn i framtiden få F med TG only ( selvfølgelig ), men ikke lett og helst langt inn i framtiden.

Tilbake helt umulig F hele veien, men lett til BKK med TG, men ikke videre... Videre kun med TG i C ( greit nok, man er jo bevisstløs, nesten ) direkte til OSL. Ev TK via IST..

Edit: Hvis noen lurer på poengpris på MP til SYD så er det 180 k

Last edited:

Har noen tittet på t/r SYD ? Har tittet på kun MP foreløpig og tilgjengeligheten der bør vel være tilnærmet DM, og brukt mye tid på nær framtid og langt inn i framtiden ...

Har KVS men nå synes jeg MP gjør alt enklere.... Siden vi skal brenne MP poeng. DM kontoen er nesten tom.:o

Ned kan en godt inn i framtiden få F med TG only ( selvfølgelig ), men ikke lett og helst langt inn i framtiden.

Tilbake helt umulig F hele veien, men lett til BKK med TG, men ikke videre... Videre kun med TG i C ( greit nok, man er jo bevisstløs, nesten ) direkte til OSL. Ev TK via IST..

Edit: Hvis noen lurer på poengpris på MP til SYD så er det 180 k
4
mulig med SQ i C SIN SYD i 77W.

sånn da er 50k kjøpt. 25k fikk jeg med en gang fra US. Så da er det bare å satse på det beste at jeg har gjort det riktig med Points.com og at de siste 25k kommer.

En ting jeg oppdaget, som kanskje kan være aktuelt for noen er å fly USAirways til USA (da må man jo karre seg til London el.l. på egenhånd). Uttak er generelt sett ikke veldig gunstig hos dem (samme som *A), men de har en "off peak"-deal som er gunstig:

Europa-USA for 60.000 mil, gjelder kun "January 15 - February 28" - da kan man eks. fly LHR-Hawaii i Businness/First t/r. http://shopping.usairways.com/en-US/dividendmiles/usemiles/awardchart.html

De er visstnok også snart ferdig med å bytte ut setene på A330-ene.

Prøvd å lese litt om dette og virker absolutt interessant (og veldig komplisert). Lurte derfor bare på sånn ca. hvor mye man må ut med (i kroner) for f.eks. Oslo-Cairo - Addis Abeba - Johannesburg - Frankfurt - Oslo? Evt. en annen rute? Tenker da hvis du kjøper alle poengene, kan godt være når det er tilbud.

Prøvd å lese litt om dette og virker absolutt interessant (og veldig komplisert). Lurte derfor bare på sånn ca. hvor mye man må ut med (i kroner) for f.eks. Oslo-Cairo - Addis Abeba - Johannesburg - Frankfurt - Oslo? Evt. en annen rute? Tenker da hvis du kjøper alle poengene, kan godt være når det er tilbud.

Tilbud og priser på mil samt taxes varierer jo litt, men med dagens tilbud og kurs må du ut med 11000 kroner og oppover (er det ikke tilbud blir det dobbelt så mye). Vær oppmerksom på at det er fryktelig vanskelig å finne ledige seter til en del steder, og skal du sy sammen en slik rute du beskriver så regn med economy eller bussiness på hele/deler av turen. (Slik det er nå ville jeg ikke kjøpt mil først for så å lete etter en tur etterpå hvis man ikke kan reise anywhere anytime)

sånn da er 50k kjøpt. 25k fikk jeg med en gang fra US. Så da er det bare å satse på det beste at jeg har gjort det riktig med Points.com og at de siste 25k kommer.

Jeg har også shoppet ekstra point. På Points.com stod der denne besked:

"Welcome new US Airways Members! If you joined Points.com
after buying Dividend Miles, you can expect to get your 2nd 50% bonus from Points.com by June 1, 2012."

.. så der går ca 1 1/2 mdr før man kan forvente at de kommer ind på kontoen.

Jeg har registrert meg med norsk adresse, og fikk ingen feilmelding. Klarer ikke å se noe sted i vilkårene at dette kun gjelder de med amerikansk adresse?

Dette ble nevnt i ett innlegg tidligere i denne tråden men ser det ikke er nødvendig lenger. Fikk nesten lyst til å shoppe poeng nå..

Dette ble nevnt i ett innlegg tidligere i denne tråden men ser det ikke er nødvendig lenger. Fikk nesten lyst til å shoppe poeng nå..

Kampanjen sluttet 15. april. Så du må nok vente og se om det kommer en ny runde.

Positivt var at det ikke var problem å få stopover i HKG (noen har hatt det tidligere), og ruta ble priset til 100 000 poeng per passasjer :)

Vil du si det var flaks, eller er det innafor å sette opp en sånn rute?
OSL-ZRH-BKK-NRT feks?

Vil du si det var flaks, eller er det innafor å sette opp en sånn rute?
OSL-ZRH-BKK-NRT feks?

Det var ingen av de tre jeg snakket med som reagerte på reiserutene jeg presenterte. Problemet var at de ikke så de samme setene som jeg gjorde. Det er bare å prøve, men ha alltid en backup-rute eller to klar.

He, he tittet på UA for award til SYD igjen.

Merk folkens!! 11. Mars hadde de F hele veien til SYD, OG TG 380 i F fra CDG til BKK !! Dette åpner nye muligheter for DM og MP. Så også de hadde TG 380 til FRA på den tiden..:lol:

1 mai er det ledig i F på Lufthansas 388 til NRT. ANA også ledig i F fra MUC, i tillegg ledig i C på deres 787 rute fra FRA.
Noen reisetips iallefall.

Thai 380?

Selv om det er ledig F betyr vel ikke at US nødvndigvis ser det samme. Utifra hva jeg leser på flyertalk ser det ut som folk sliter med å booke F hos LH og LX, selv om det er ledig hos ANA. Eller er det andre som har andre erfaringer?

Thai hadde ledige F på 380 i mars 2013 ifg ANA, men var ikke tilgjengelig i US sitt system! Synd, men får takke med 773!

Hm, hm UA og MP har plenty . Har sittet i kveld og kunne velge og vrake til BKK, men ikke sjekket tilbake i mars... Skal snarest booke påsken, når det er mulig, med 380 minst til BKK før SYD...

Ren spekulasjon, men har vi DM folka med dette gjøre. Tips: Se på UA award på dine datoer om det er ledig der når du vil ha din DM reise..

Forsiden av UA, bare kryss av for "Award"... Har parkert min fortsatt gyldige KVS etter dette . Merk !!! Se hva "Mixed cabin" betyr ;)

Har akkurat booker SYD i TG F med MP poeng neste mars/påske..^_^ 380 til og fra BKK . 744 til og fra SYD...

Det har i måneder vært vanskelig til SYD i F, og umulig hjem fra SYD.. F SYD-BKK har vært av og til greit, men ikke videre fra BKK . Ofte videre hjem dukket kun TK opp.

Nå grunnet 380 er det ganske greit fra BKK. Merk kun TG er tilgjengelig til SYD i F.

Vedr. DM kan vel forvente at dere som vil til SYD at det blir greit også. Fire av mine venner booket BKK i TG 380 i går med DM, videre SGN.

MP tilbød også QR fra OSL-DOH-BKK i C . Siden en kan føre QR poeng på US , kanskje det samme gjelder DM??

Back