USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Vi har fået en schedule-change til en senere afgang på CPH-MUC på udrejsen. Hvad sker der hvis jeg klikker på "I don't accept these changes" på US-websiten? Vil jeg få mulighed for at vælge andre flyvninger eller cancellerer de rejsen eller?

Vi vil helst ikke med denne afgang - for det første fordi det kun giver os 1:05 connection i MUC og dermed ikke meget tid til at opleve First Loungen og for det andet fordi den er operated by QI og deres CRJ200, som absolut ikke er min favorit og at jeg ved de ofte har forsinkelser på disse afgange pga. teknik m.v. Vi ville jo nødigt starte vores Asien tur med at skulle overnatte i MUC og re-routes til afgange vi ikke selv har valgt.

Egentligt vil vi hellere med LH lidt tidligere end normalt planlagt, men iflg. ANA er der kun Y ledigt på denne afgang. Ombooker de alligevel til C på denne når der nu er tale om en schedule-change (SK har cancelled vores afgang og indsat en QI med andet flynummer senere)?

Nogen der ved?

Kan oplyse at vi er på to forskellige PNR's og vi ville jo gerne flyve alle legs sammen og ikke risikere at blive delt på to fly.

Har US mulighed for at ombooke til afgange samme dag på samme rute, som der p.t. ikke er C-award ledig i? Tænkte det måske var en mulighed, da det jo ikke er os der har bedt om ændringen.

Du får kun ombooket til flighter der det finnes ledige bonusseter, enkelt og greit.

... 50 valium!

Ta det med ro, det meste ordner seg.

Er vel noe av ulempen med å vanke her inne, folk fokuserer på alt som kan gå galt og legger på litt til.

http://www.kvstool.com/
Ja det er litt bedre en ANA men koster noen få $

Hva med expoertflyer? Har de *A-award-klasser (glemte å sjekke når jeg testet det)? De har hvertfall fem dager gratis-test (og så slipper man lokal installasjon)

http://www.expertflyer.com

Takker for tipset! Men det var litt forvirrende!
Hvilket medlemsskap bør jeg ta? Gold, Platinum eller Diamond?

BF:drunk:

Har opgivet KVS. Tror man skal 20 år tilbage (eller besøge sas.dk ;) ) for at opleve noget så besværligt, ukompatibelt og med så ringe brugerflade som dette. Tænk sig en besværlig installation på mac når man bare kunne lave en website man kan logge ind på. Betalte gerne for en sådan service (og betaler ogsp for Expertflyer), men ikke med denne bruger"venlighed". Har tidligere forsøgt at få det til at køre på Mac, men måtte opgive - selvom jeg ikke betragter mig som novice på det område.

Har opgivet KVS. Tror man skal 20 år tilbage (eller besøge sas.dk ;) ) for at opleve noget så besværligt, ukompatibelt og med så ringe brugerflade som dette. Tænk sig en besværlig installation på mac når man bare kunne lave en website man kan logge ind på. Betalte gerne for en sådan service (og betaler ogsp for Expertflyer), men ikke med denne bruger"venlighed". Har tidligere forsøgt at få det til at køre på Mac, men måtte opgive - selvom jeg ikke betragter mig som novice på det område.

Problemet er at du har mac, ikke at programmet er dårlig.
Få programmer jeg bruker gjør akkurat det jeg ber de om, på samme måte som KVS.

Problemet er at du har mac, ikke at programmet er dårlig.
Få programmer jeg bruker gjør akkurat det jeg ber de om, på samme måte som KVS.

Idag synes jeg faktisk ikke det er for meget at forlange at sådanne ting kan køre på både Win og OSX m.v. Eller endnu bedre at lave det webbaseret og som app, så man som kunde selv kan vælge om man vil bruge sig Mac, PC, iPad, iPhone, Android el.lign. At låse sig så meget fast til et styresystem og en gammeldags programinstallation er ret så last year ;)

Tror faktisk de kunne få mange flere kunder i butikken ved at tilbyde en tidssvarende løsning - jeg ville ihvertfald klart blive det - men det er jo som at købe flybillet hos SAS - har man ikke lige det hard-/software som passer deres programmør, så er det praktisk taget umuligt at benytte... Det er på programmørens præmisser og ikke kundernes. Men det er jo ret så meget OT ;)

ANA fungerer fint for mig og er gratis.

Hva med expoertflyer? Har de *A-award-klasser (glemte å sjekke når jeg testet det)? De har hvertfall fem dager gratis-test (og så slipper man lokal installasjon)

Expertflyer tilbyder Award-søgning på nogle ganske få *A selskaber (CO, UA TK, LX...), men ikke LH, SK, TG m.fl. - så det er desværre ikke noget alternativ i dette tilfælde. Til mange andre ting er det til gengæld et både godt og rimeligt prissat værktøj - der klart har formået at lave en langt mere tilgængelig og fleksibel brugerflade.

Var skeptisk til KVS tool i starten, men nå greier jeg meg ikke uten omtrent. Bruker mye mindre tid til å søke opp ting der enn på ANA feks. Man kan også legge inn flere *A program der.

janarne101, mye bedre du ringer og ha et forslag fra KVS klart...

Yup, fikk mail fra dem i dag og beskjed om å ringe.

Fikk også svar fra Swiss om at det ikke skulle koste noe å gjøre om dette, da det er Swiss som har gjort endringer. Den som lever får se.

Jeg har i alle fall satt opp fem-seks forskjellige routinger som jeg har klart når jeg ringer.

Blir vel melkerute via PVG, DEL eller BOM med LX. Må være litt kreativ. Jeg likte F loungen i SIN, så det er mulig jeg legger turen den veien. Får jo F på MNL-SIN, så man kommer inn i loungen etterpå.

Vet ikke helt om jeg skal via PVG eller DEL etter SIN. Jeg liker ikke PVG pga ekstra passkontroll (tvungen immigration) og elendig utvalg i loungen.

DEL har jeg ikke besøkt før, men jeg leste en gammel tripreport, og han som skrev var mildest talt ikke imponert over loungen der.

BOM har visstnok F LH lounge, men på leget SIN-BOM er det kun ledig i monkey class på de aktuelle datoer.

Er vel blitt litt bortskjemt etter fire US stunts siste året.

Er det noen som vet om man må gjennom ekstra passkontroll i DEL, eller er det bare security?

F med LH er det dårlig med for tida. Tydelig de har skjært ned på tilbudet. Men det er vel mulig de lemper på det et par tre uker før avgang. Man kan jo følge med litt, og heller betale 150 USD og gjøre om billetten hvis sjansen byr seg.

Men LX er jo også meget bra. Trenger jo ikke limousine til flyet hver gang man er ute på tur, he, he.

Ja, har søkt mye med hensyn til vår MNL tur, og det er null niks LH å finne inn i framtiden... Gjør ingenting, har hatt en og får en til i juni, og OZ er strålende uansett... Har sett opptil 4 seter på ICN...

Last edited:

Egentlig lurer jeg på hvor mange stunts det er totalt her.. janarne101 har visst 5, je ghar hatt et og to kommende...

Og alle de som har lest og ikke er medlem av forumet ? Vet om to pax x 2 x2 ..

Egentlig lurer jeg på hvor mange stunts det er totalt her.. janarne101 har visst 5, je ghar hatt et og to kommende...

Og alle de som har lest og ikke er medlem av forumet ? Vet om to pax x 2 x2 ..

Jeg hadde et stunt rundt nyttår booket på sparket med Airbus 388. Hadde egentlig tenkt å avstå da. Men du tenker vel på kommende stunts! :)

Tenkte egentlig på totalen siden starten inkl kommende ... Det må være maaaange..

Tenkte egentlig på totalen siden starten inkl kommende ... Det må være maaaange..

Ah da så. Hadde et stunt i august også med Lufthansa, United og Swiss. Æsj jeg har så kjedelige stunts... Få se neste gang US kjører kampanje.

En tråd på FT nevner at grunnen til forandring av avganstider og ny flytype på ZRH-PEK-ruten har noe med kinesiske myndigheter som vil være vanskelige. De forandret slots for flighten og pga. dette har vel ikke LX noen A333 ledige :(

Takk, kinesiske myndigheter!

En tråd på FT nevner at grunnen til forandring av avganstider og ny flytype på ZRH-PEK-ruten har noe med kinesiske myndigheter som vil være vanskelige. De forandret slots for flighten og pga. dette har vel ikke LX noen A333 ledige :(

Takk, kinesiske myndigheter!

Ja stemmer det. De fikk plutselig forandret slottidene og det er i den tråden hvor den offsielle Swiss representanten er aktiv. Kinesiske myndigheter er ikke akkurat kjent for å være forutsigbare.

Hadde tenkt å gjøre om billetten i dag, men rakk ikke.

Var jo i utgangspunktet A333 fra PEK. Lurer jo sterkt på retur via DEL.

Noen som vet om den A333 som går fra DEL har den nye F config?

Men da får jeg bare 40 minutter connection i ZRH. Holder det? Noen selskaper krever jo 45 min eller en time.

Må kanskje bite i det sure eplet og gå via PVG. Har bedre tid da.

Noen som vet om den A333 som går fra DEL har den nye F config?

Men da får jeg bare 40 minutter connection i ZRH. Holder det? Noen selskaper krever jo 45 min eller en time.

Ja
Nei, den er ikke bookbar på Swiss

Da var det gjort. En time på telefonene med US igjen.

Retur fra Phils med SQ i first til SIN. Så SIN-DEL i biz. DEL-ZRH i first, og til slutt ZRH-OSL i biz.

Merkelig godtok systemet bare 40 min connection i ZRH.

I utgangspunktet satte dama meg opp ZRH-FRA og FRA-OSL, men så sa hun at direkteflighten gikk inn allikevel.

Så da kommer vel bagasjen dager etter på døra med SGS.........

Da var det gjort. En time på telefonene med US igjen.

Retur fra Phils med SQ i first til SIN. Så SIN-DEL i biz. DEL-ZRH i first, og til slutt ZRH-OSL i biz.

Merkelig godtok systemet bare 40 min connection i ZRH.

I utgangspunktet satte dama meg opp ZRH-FRA og FRA-OSL, men så sa hun at direkteflighten gikk inn allikevel.

Så da kommer vel bagasjen dager etter på døra med SGS.........

Vær oppmerksom på at om dette "oppdages" vil du bli ombooket til en senere flight, dette er ikke en gyldig tilslutning.

Swiss som "oppdager" det?

Kanskje like greit å ta en tur innom FRA allikevel, for ikke å risikere laaaaang ventetid et sted i Europa?

Kunne jo bli veldig slitsomt med en hel dag i F loungen i ZRH hvis de booker meg på 1216 på ettermiddagen.

Har vel fått nok av sjampis og lignende etter et par uker på farten.

Ser da ut som det går helt greit å booke DEL-ZRH-OSL med 40 min. connection i ZRH på swiss.com (ank. 0620, avg. 0700)

Back