USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk nå ny epost av reservasjonen fra US Airways, det var det samme som før, men nå var OK på et par av leggene byttet ut med CNTRL. Bekymrer meg dog ikke alt ser bra ut på Lufthansa sine hjemmesider med Lufthansa sin PNR.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Hei, akkurat det samme skjedde meg idag!

Jeg bare ignorerte det da jeg allerede er sjekket inn for morgendagens flighter i C og F. Om billetten hadde blitt kansellert hadde jo ikke det fungert. ^_^
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk også en som det stod det på. Tidligere har det bare stått på LX-flightene mine, men nå stod det på alle. Ifølge LH og UA sine sider er flightene confirmed, så satser på at alt er OK.
Om Hypern ikke hadde problemer, håper jeg ingen andre får det heller. Er det forresten noen med innside info som vet hva det egentlig betyr? Skjønner jo at det står for control eller noe slikt, men det ligger sikkert noe mer taus info bak denne merknaden..

Vel, jeg får se 1.1.2012 hva som skjer!
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Vi har en booking med SK/LH/TG til HKG/ICN i maj og nu ser det ud til at det første leg fra CPH-MUC med SK ikke længere flyves og er erstattet af en senere afgang med QI.

Er der nogen der ved om vi automatisk vil få besked fra US om ombooking eller jeg selv skal tage kontakt til dem? Vi har hidtil intet hørt fra US om dette.

På checkmytrip står den originale flyvning stadig på vores bookinger, men med equipment "unknown", men den findes ikke på sas.dk eller expertflyer længere.

Vi har to forskellige PNR og vil jo naturligvis gerne flyve sammen på alle legs.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk også en som det stod det på. Tidligere har det bare stått på LX-flightene mine, men nå stod det på alle. Ifølge LH og UA sine sider er flightene confirmed, så satser på at alt er OK.
Om Hypern ikke hadde problemer, håper jeg ingen andre får det heller. Er det forresten noen med innside info som vet hva det egentlig betyr? Skjønner jo at det står for control eller noe slikt, men det ligger sikkert noe mer taus info bak denne merknaden..

Vel, jeg får se 1.1.2012 hva som skjer!

Ja det sto også CNTRL på min flyging med LX sist gang i august. Men brydde meg heller ikke nevneverdig om det da heller og det fungerte smertefritt. Om det ser ok ut på UA og LH sine sider så ville jeg ikke tatt affäre.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

ang CNTRL, jeg søkte for en tid tilbake om dette på flyertalk, og fant en post som beskrev at det handlet om hva US air må gjøre hvis billetten kanselleres, husker ikke akkurat detailjene, men det hadde ikke noe å gjøre med om flighten er bekreftet.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jaja, så ble det handling av 40+40K miles på årets- og kampanjens siste dag her, så nå kan 2012 bare komme. :fly
 
Routingvalg til kommende DM tur?

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke Finnair på min tur til Kina, men så fant jeg ut til slutt, att DM tilbudet er bedre for meg.( kostet 3500 kr mer for bussines på a380 t/R). Jeg taper en del av biletten som jeg bestillte hos AY men fristelsen til å prøve a380 ble for stor :D (kostet 4800 for øko hos AY)

Hensikten med turen er å besøke Nord Korea i februar. Derfor har jeg bestilt fly til Kina.

Jeg har lest reglene men er usikker, derfor spør jeg ;)

Har tenkt og legge til Ulaan Baatar om mulig en veg. til ULN kjøper jeg en envegs billet i tilegg som er noe billigere en T/R.
Jeg har tenkt meg en følgende open Jaw routing om den er lov:

OSL-FRA 11.feb
FRA-PEK 11.feb

ULN-PEK 21 feb (Stopover)
PEK-FRA 22 feb
FRA-OSL 22 feb
 
Re: Routingvalg til kommende DM tur?

Reglene er enten en stopover ELLER en open jaw. Ikke begge deler. Fant du ledige seter FRA-PEK i airbus 380? Da har de vel lagt ut ved en feil, for vanligvis sa er det blokkert for non Miles and More medlemmer. At jeg fikk OSL-FRA-NRT og retur skyldtes ved heller en feil.
 
Re: Routingvalg til kommende DM tur?

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke Finnair på min tur til Kina, men så fant jeg ut til slutt, att DM tilbudet er bedre for meg.( kostet 3500 kr mer for bussines på a380 t/R). Jeg taper en del av biletten som jeg bestillte hos AY men fristelsen til å prøve a380 ble for stor :D (kostet 4800 for øko hos AY)

Hensikten med turen er å besøke Nord Korea i februar. Derfor har jeg bestilt fly til Kina.

Jeg har lest reglene men er usikker, derfor spør jeg ;)

Har tenkt og legge til Ulaan Baatar om mulig en veg. til ULN kjøper jeg en envegs billet i tilegg som er noe billigere en T/R.
Jeg har tenkt meg en følgende open Jaw routing om den er lov:

OSL-FRA 11.feb
FRA-PEK 11.feb

ULN-PEK 21 feb (Stopover)
PEK-FRA 22 feb
FRA-OSL 22 feb

Hvorfor ikke fly osl - uln t/r ? osl fra pek uln pek fra osl.
Du sier stopover 21 februar, men det regnes ikke som stopover hvis det er under 24 timer.
 
Re: Routingvalg til kommende DM tur?

Hvorfor ikke fly osl - uln t/r ? osl fra pek uln pek fra osl.
Du sier stopover 21 februar, men det regnes ikke som stopover hvis det er under 24 timer.

Fordi jeg skal til Nord Korea derfor kan jeg ikke gjøre OSL-ULN t/r... Desutten er det ingen *A selskaper som flyr direkte med en mellom landing. Air china er det eneste selskapet der som er *A selskap.(i ULN)
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Da har jeg betillt denne routingen til slutt:

OSL-FRA
FRA-PEK A-380 :D

PEK-FRA A-380 :D
FRA-OSL

Dette kostet meg 1505 usd+ 546 nkr i taxes, ikke så værst for en bussines class tur :) Det er dog en ulempe at det tar lang tid å booke disse turene på telefonen til USairways. Jeg brukte 36 minnuter denne gangen. På den forige DM turen jeg bestillte brukte jeg litt mer en TO timer på telefonen!!!
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Tømt kontoen . MNL i oktober OSL-FRA-ICN-MNL med LH til FRA og OZ resten . Samme tilbake.

På utreisen kunne en også få TG via ZRH eller MXP, men valgte OZ. Så fornøyd med forrige i mars, og en ny i juni..

Hjem kun mulig med OZ.. Topp avgang fra MNL 00.10 , hjem samme dag. Det har jeg aldri fått til før....

Flink gutt, mestrer KVS nå.. Master Degree:lol:

Dette til info til de MNL interesserte.. ;);)

Edit: Sjekket KVS etter bestillingen og null F seter med OZ... Så de har vel to på hver 744 avgang...
 
Last edited:
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk mail fra US Airways for noen dager siden og ringte dit i dag for å høre hva det gjaldt. Viste seg at Swiss hadde forandret avgangstiden på PEK-ZRH fra 11:20 til 06:45(!) OG byttet ut A333 med A343 :(
Benyttet derfor sjansen til å booke om noen flighter og korte ned turen litt.
Synd det ikke ble noen ny LX F. Hadde gledet meg sykt til det... Noen som vet grunnen til flybyttet og hvilken rute som får A333 i stedet?
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk mail fra US Airways for noen dager siden og ringte dit i dag for å høre hva det gjaldt. Viste seg at Swiss hadde forandret avgangstiden på PEK-ZRH fra 11:20 til 06:45(!) OG byttet ut A333 med A343 :(
Benyttet derfor sjansen til å booke om noen flighter og korte ned turen litt.
Synd det ikke ble noen ny LX F. Hadde gledet meg sykt til det... Noen som vet grunnen til flybyttet og hvilken rute som får A333 i stedet?

Om flytypen ble endra til Airbus 340 skyldes det vel høyere etterspørsel. Og avgangstidsendring er ikke overraskende; Swiss kjører sine få Airbus 340 maksimalt og da må alt klaffe på IC.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Om flytypen ble endra til Airbus 340 skyldes det vel høyere etterspørsel.

Høyere etterspørsel i biz mener du? For 340 har jo færre seter i økonomi.
Tviler egentlig på at 2 ekstra seter i biz er nok til å endre schedule på den måten, tror heller det er andre faktorer som spiller inn.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fikk mail fra US Airways for noen dager siden og ringte dit i dag for å høre hva det gjaldt. Viste seg at Swiss hadde forandret avgangstiden på PEK-ZRH fra 11:20 til 06:45(!) OG byttet ut A333 med A343 :(
Benyttet derfor sjansen til å booke om noen flighter og korte ned turen litt.
Synd det ikke ble noen ny LX F. Hadde gledet meg sykt til det... Noen som vet grunnen til flybyttet og hvilken rute som får A333 i stedet?

Ser nu att jag har också fått mail och detsamma bytet från 333 til 343 hände för oss. Så nu funderar vi också på att boka om, hemresan ser just nu ut:

SGN-BKK 29mars 10:20-11:45 TG551 777-200 Business
BKK-PEK 30mars 10:10-15:50 TG614 747 First
PEK-ZRH 31mars 06:45-11:15 LX197 340-300 First

har använt möjligheten på 24h regeln till att besöka en vän i bkk och få sett pek för första gången, men att söka visum till kina för 15h känns lite onödigt så funderar på att boka om och droppa det.

Vi har 2v i vietnam för det och några dagar mer eller mindre gör inget.

Några tips/idéer på andra/bättre first hem till europa?
 
Back
Top