USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Høyere etterspørsel i biz mener du? For 340 har jo færre seter i økonomi.
Tviler egentlig på at 2 ekstra seter i biz er nok til å endre schedule på den måten, tror heller det er andre faktorer som spiller inn.

Uff jeg trodde jo at Airbus 340 hadde vesentlig større kapasitet enn Airbus 330... Jaja så feil kan man ta.

Fikk mail fra US Airways for noen dager siden og ringte dit i dag for å høre hva det gjaldt. Viste seg at Swiss hadde forandret avgangstiden på PEK-ZRH fra 11:20 til 06:45(!) OG byttet ut A333 med A343 :(

Ser nu att jag har också fått mail och detsamma bytet från 333 til 343 hände för oss.

Ja, fysj - Swiss gammel First er jo ikke bra i det hele tatt ;) (eller begynner folk å bli bortskjemte her?)

Hva med TG BKK-CDG med 77W i First? Ellers er vel uansett LX noe av det bedre du kan velge, A333 eller ikke. Synd avgangstiden er umenneskelig tidlig! OZ fra ICN kan også være en mulighet.

Ja, fysj - Swiss gammel First er jo ikke bra i det hele tatt ;) (eller begynner folk å bli bortskjemte her?)

Detta blir nog enda gången jag har möjlighet till en sån här tur så vill ju ha det så kult som möjligt ;) men blir inte direkt plågad i deras 340 kan jag tänka mig nej :D

DU trenger ikke visum for mindre enn 24 timer transit (48 timer i Shanghai) i Kina. Du får et spesielt stempel i passet også er du good to go hvor du måtte ønske. Mer info i denne tråden på Flyertalk.
http://www.flyertalk.com/forum/china/894437-faq-prc-visa-free-transit.html

Tack för den infon:D

Hva med TG BKK-CDG med 77W i First? Ellers er vel uansett LX noe av det bedre du kan velge, A333 eller ikke. Synd avgangstiden er umenneskelig tidlig! OZ fra ICN kan også være en mulighet.

Vi sjekkade den routingen med tg när vi bokade, ana tool visade ledigt med när vi ringde så fant de ingen plasser. Men kanske tar en telefon till dom igen och kollar!

Bestilte i går som nevnt opp i tråden til MNL. Betalte ( ?? ) i dag. Kr 563 i taxes. Kan ikke fatte at det kan være så lite taxes t/r , men ok :D

Fikk CNTRL på OZ. Ringte Londonkontoret i dag for seating. Stengt, men ble sendt til Korea. Hyggelig dame.

Vi reiser sammen ut, og fikk hva vi ( heller JEG ville :lol:) ville ha, 3A+4A i 744. Jeg bakerst selvfølgelig.. Da ser hun ikke at jeg og Ole B har et lite party når hun sover ( og det gjør hun nesten alltid ). Ole er så glad. Fruen er så strikt med brusinntak og kalorier. Han er jo tjukk...

Siden to ref, gikk jeg inn på LH og flyttet oss sammen på utreisen. Der sto det faktisk Economy på O klasse med OZ...:8:

Hjemreise tok vi det samme med OZ... A321 ICN-MNL valgte vi 1 rad..

Topp service av OZ dama i Korea.....

Tack för den infon:D

her er infoen fra TIMATIC
[Information For Normal Passports]
TWOV (Transit Without Visa):
Visa required, except for Nationals of Sweden holding
confirmed onward tickets for a max. transit [[TIRULES/R32]] tim
e of 48 hours, provided arriving at and departing from
Shanghai Hongqiao (SHA) or Pu Dong (PVG) airports.
Visa required, except for Holders of confirmed onward tickets
for a max. transit [[TIRULES/R32]] time of 24 hours.
- All transiting passengers are subject to passport control.
Passengers in transit are required to hold passports or
passport replacing documents that are accepted for entry
into China (People's Rep.). For more details on document
requirements, please enter China (People's Rep.) as a
destination.
- Leaving the airport transit area is allowed.

När det har blivit en ändring på bokningen som det blev för oss, måste man då betala ombokningsavgift om man vill ändra på något flyg?

Har nå mottatt enda en mail fra US Airways om endringer i reisen. Har søkt på alle flyvningene og kan ikke finne noen endringer i tider eller i flytype. Litt nervøs for at det kan være noe mer alvorlig. Grunn til bekymring?

Har nå mottatt enda en mail fra US Airways om endringer i reisen. Har søkt på alle flyvningene og kan ikke finne noen endringer i tider eller i flytype. Litt nervøs for at det kan være noe mer alvorlig. Grunn til bekymring?
Om du logger inn hos Us airways å finner din reise der skal grunnen til at du har fått mail stå der. Så kan du gå inn å akseptere endringene derfra.

Jeg har billett CRK-ICN-PEK-ZRH-OSL 15.4., men har ikke hørt et pip fra US angående LX flighten fra PEK som har blitt forandret.

Sjekket på LX sin side, og fikk se endringen.

Har send e-mail til US, og foreslått MNL-SIN-DEL-ZRH-OSL hjem fra øyene. Venter i spenning.

janarne101, mye bedre du ringer og ha et forslag fra KVS klart...

Dette har skjedd meg flere ganger...har fått mail og ikke sett noe som helst forandring. Jeg lurer også på dette...

Ut fra bekymringene til folk, så er det kanskje på tide at US begynner å selge 50 000 bonuspoeng + 50 000 poeng gratis + 50 valium!

Ta det med ro, det meste ordner seg.

Dette har skjedd meg flere ganger...har fått mail og ikke sett noe som helst forandring. Jeg lurer også på dette...

Jeg tok turen i fjor og har alle mailene jeg fikk om endringer (fikk åtte tilsammen). Tok en kikk nå og noen av de er identiske bortsett fra "FORM OF PAYMENT" og "REF NO" mens på et par er det små endringer i rutetidene. Skjønte aldri hvorfor de førstnevnte kom da jeg ikke hadde vært i kontakt med de, men ingenting å bekymre seg over.

Jeg sliter med å finne ledige plasser i F både i april og i juni når jeg sjekker. Sliter iallefall med å finne tider som passer meg. Finner man endelig en langdistanse, så er det tilslutningen som er problemet. Er det rart jeg drikker?? Må jeg over på Valium?

Jeg bruker ANA sin side for å se etter plasser. Har hørt om KVS tool her inne, men ikke satt meg inn i hva det er for noe. Er det bedre enn ANA? Hvordan finner man det?

BF:cool2

Jeg sliter med å finne ledige plasser i F både i april og i juni når jeg sjekker. Sliter iallefall med å finne tider som passer meg. Finner man endelig en langdistanse, så er det tilslutningen som er problemet. Er det rart jeg drikker?? Må jeg over på Valium?

Jeg bruker ANA sin side for å se etter plasser. Har hørt om KVS tool her inne, men ikke satt meg inn i hva det er for noe. Er det bedre enn ANA? Hvordan finner man det?

BF:cool2
http://www.kvstool.com/
Ja det er litt bedre en ANA men koster noen få $

Vi har fået en schedule-change til en senere afgang på CPH-MUC på udrejsen. Hvad sker der hvis jeg klikker på "I don't accept these changes" på US-websiten? Vil jeg få mulighed for at vælge andre flyvninger eller cancellerer de rejsen eller?

Vi vil helst ikke med denne afgang - for det første fordi det kun giver os 1:05 connection i MUC og dermed ikke meget tid til at opleve First Loungen og for det andet fordi den er operated by QI og deres CRJ200, som absolut ikke er min favorit og at jeg ved de ofte har forsinkelser på disse afgange pga. teknik m.v. Vi ville jo nødigt starte vores Asien tur med at skulle overnatte i MUC og re-routes til afgange vi ikke selv har valgt.

Egentligt vil vi hellere med LH lidt tidligere end normalt planlagt, men iflg. ANA er der kun Y ledigt på denne afgang. Ombooker de alligevel til C på denne når der nu er tale om en schedule-change (SK har cancelled vores afgang og indsat en QI med andet flynummer senere)?

Nogen der ved?

Kan oplyse at vi er på to forskellige PNR's og vi ville jo gerne flyve alle legs sammen og ikke risikere at blive delt på to fly.

Har US mulighed for at ombooke til afgange samme dag på samme rute, som der p.t. ikke er C-award ledig i? Tænkte det måske var en mulighed, da det jo ikke er os der har bedt om ændringen.

Last edited:

Må opp på platinum for å finne award seter. Prisforskjellen på Platinum og Diamond er ikke enorm.

Back