USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Har folk i det hele tatt lyktes med å booke Lufthansa billetter? Linket jo lenger opp her til en tråd hvor det ryktes at Lufthansa har stengt sjappa for *A partnere. Evt ser folk noe tilgjenglighet? Jeg greier ikke å finne tilgjengelige seter overhodet selv til PVG og ICN som var de letteste destinasjonene. Ser ut som det har åpnet seg som sagt en del med LX, men den tilgjengeligheten var visst ofte med en klype salt i følge folk her på tråden.

Har folk i det hele tatt lyktes med å booke Lufthansa billetter? Linket jo lenger opp her til en tråd hvor det ryktes at Lufthansa har stengt sjappa for *A partnere. Evt ser folk noe tilgjenglighet? Jeg greier ikke å finne tilgjengelige seter overhodet selv til PVG og ICN som var de letteste destinasjonene. Ser ut som det har åpnet seg som sagt en del med LX, men den tilgjengeligheten var visst ofte med en klype salt i følge folk her på tråden.

Ryktes at LH har en ny politikk på F-awards der det blir mange færre seter og disse åpnet kortere tid før avreise. LX med Dividend Miles har lenge vært bingo, og det du ser på ANA tool reflekterer på ingen måte det US klarer å booke dessverre. Ville ikke kjøpt miles for senere bruk på dette tidspunkt, kun om man trenger noen ekstra miles for en spesifikk tur man har i siktet.

Ryktes at LH har en ny politikk på F-awards der det blir mange færre seter og disse åpnet kortere tid før avreise. LX med Dividend Miles har lenge vært bingo, og det du ser på ANA tool reflekterer på ingen måte det US klarer å booke dessverre. Ville ikke kjøpt miles for senere bruk på dette tidspunkt, kun om man trenger noen ekstra miles for en spesifikk tur man har i siktet.
Har prøvd å booke både LH og LX i F, men til ingen nytte. Selv om ANA tool viser ledig i F med LX til f.eks Hong Kong så klarer ikke US å booke. Tilgjengeligheten i C er bra ser det ut til. Må muligens bruke de 100 000 til en resie i C med f. eks LX - skal nok overleve det også.

Har prøvd å booke både LH og LX i F, men til ingen nytte. Selv om ANA tool viser ledig i F med LX til f.eks Hong Kong så klarer ikke US å booke. Tilgjengeligheten i C er bra ser det ut til. Må muligens bruke de 100 000 til en resie i C med f. eks LX - skal nok overleve det også.

Hmm det var da kjedelig. Jeg mener hvis tilgjengeligheten på LX hadde vært bra for US Airways så har de et bedre F produkt i lufta enn det LH har. Og man får jo alltids tilgang på F loungene til LH om man booker LX F, så en fin ruting ville blitt OSL-FRA-ZRH-ut i verden. Sitter på gjerdet enda om jeg skal benytte denne kampanjen eller ikke, men om de poengene ikke er brukbart til noe så er det ikke noe vits. Er jo greit med tilgjenglighet på OZ ifølge ANA, så er jo nok av spennende ruter, men jeg vil liksom ha et legg med enten LH eller LX. Men men vi kan jo egentlig ikke klage med tanke på hvor mye man faktisk må betale for F og er jo klart at flyselskapene er mer interessert i folk som betaler enn folk som flyr bonus.

Har nylig booket BOO-OSL-ZRH-NRT-ICN-FRA-OSL-BOO med LX og LH i first for to personer, så noe tilgjengelighet er det fortsatt..

Etter å ha lest RobbieDelux rapport fra deres 773 i dag, har jeg lyst til å prøve dem en eller begge veier neste år ? Hvordan er tilgjengeligheten med Dividend hos dem om dagen ?

Etter å ha lest RobbieDelux rapport fra deres 773 i dag, har jeg lyst til å prøve dem en eller begge veier neste år ? Hvordan er tilgjengeligheten med Dividend hos dem om dagen ?

Ser ut som det er grei tilgjengelighet både CDG-BKK og BKK-CDG et stykke ut. Prøvde først midt i januar om en måned, men der var det lite ledig, men så prøvde jeg mars og var mye ledig der. Så tilgjengelighet skal ikke være noe stort problem om US Airways ser de samme setene som KVS (data fra ANA) ser.

Flott , det blir okt 2012... Har KVS , men ikke lest manualen , heller ikke prøvd... Hater å sette meg inn i nye ting :old

Skal til MNL, så resten blir sikkert greit...

Fick ett mail inatt som gjorde mig lätt nervös innan jag öppnat det. "Dividend Miles program changes‏" kan betyda vad som helst men särskilt något negativt för poängsamlaren. Som tur är handlade det bara om upgrades den här gången.

Vel, tømmer min i januar.. Tror det kan være lurt å holde den på null siden en kan bestille langt inn i framtiden...Alt har sin ende...

Fick ett mail inatt som gjorde mig lätt nervös innan jag öppnat det. "Dividend Miles program changes‏" kan betyda vad som helst men särskilt något negativt för poängsamlaren. Som tur är handlade det bara om upgrades den här gången.

+1 jeg fikk også litt panik :) Men alt i orden nå.

Vel, tømmer min i januar.. Tror det kan være lurt å holde den på null siden en kan bestille langt inn i framtiden...Alt har sin ende...

Ja det er ikke noe poeng i å ruge for lenge på US Airways miles. Plutselig endrer de uttakstabellen til det dobbelte osv.

Fikk en mail nå i dag om at jeg måtte kontakte US Airways angående reservasjonen. Er dette noe å bry seg om? En time senere fikk jeg billetten med PNR og eticketnummer i innboksen og alt ser ok ut, men kanskje jeg burde ringe for sikkerhetsskyld? Har dessverre ikke fått Lufthansareferansenummer, bare det er grunn nok å ringe dem.

Fikk en mail nå i dag om at jeg måtte kontakte US Airways angående reservasjonen. Er dette noe å bry seg om? En time senere fikk jeg billetten med PNR og eticketnummer i innboksen og alt ser ok ut, men kanskje jeg burde ringe for sikkerhetsskyld? Har dessverre ikke fått Lufthansareferansenummer, bare det er grunn nok å ringe dem.

Sikkert bare en justering av noen tider, de sender ut mail selv om det er 5 minutter justering på ankomsttider ved transfer o.l. også.

Endringer - 150 USD eller NOK?

Hei!

Det er enkelte som nevner at de har blitt belastet kun 150 NOK ved endringer, og ikke 150 USD som er regelen. Er det noen som har nylige erfaringer med dette? Og er dette når dere ringer det europeiske callsenteret (via norsk 800-nummer), eller er det på det amerikanske callsenteret?

Takker og bukker!

I fjor belastet de meg bare 150 NOK per billett når jeg endret dem....da brukte jeg 800 "norsk" nummer. Men så flaks har jeg nok ikke igjen :)

I fjor belastet de meg bare 150 NOK per billett når jeg endret dem....da brukte jeg 800 "norsk" nummer. Men så flaks har jeg nok ikke igjen :)

Jeg har betalt 150kr to ganger, og andre i familien slapp betale noe som helst. Flaks kan man ha.

Ringde idag för att boka till SIN men inget fanns. Ringde igen någon timme senare och samma agent svarade...

Ringde idag för att boka till SIN men inget fanns. Ringde igen någon timme senare och samma agent svarade...

Europa-SIN er veldig vanskelig å finne direkte. Prøv i stedet å route via Asia. Da skal det være greit. SQ har greit med tilgjengelighet feks HKG-SIN.

Europa-SIN er veldig vanskelig å finne direkte. Prøv i stedet å route via Asia. Da skal det være greit. SQ har greit med tilgjengelighet feks HKG-SIN.

Jag frågade agenten som kom ihåg mig om han hade letat per segment eller på hela resan men det visade sig att han redan kollat segment. Det visade sig också att en LX flight till HKG som syntes på ANA Tool inte syntes hos US. Jag fick dock bokat till slut och det löste sig genom att boka TG ZRH-BKK och sen hem via HKG på SQ och LH. Jag kollade också på OZ via ICN men där föll det på att det inte fanns några flighter ICN-SIN som passade på mina dagar. Totalt betalade jag mindre än 700 svenska kronor.

Back