USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

USAirways bonusprogram (del 3)

Litt off topic: DM funker ikke med LH first, men kan man booke LH first med EB poeng?

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ved booking av flere pers i en DM-reise, er det best å booke alle fra en konto eller går det greit å bruke tre forskjellinge DM-kontoer og samle i en PNR?

Ved booking av flere pers i en DM-reise, er det best å booke alle fra en konto eller går det greit å bruke tre forskjellinge DM-kontoer og samle i en PNR?

Ved bruk av flere konti vil det alltid bli flere PNR om jeg ikke tar feil.

Dette er fullt mulig, men man må treffe på en agent som vet hvordan dette gjøres. I fjor våres fikk jeg samlet tre forskjellig reiser fra tre forskjellige kontoer på en PNR. men fikk det ikke til for reisen min nå til torsdag. Mange sier det ikke går, men det gjør det.

Noen praktisk forskjell er det vel ikke? Kanskje det er en fordel i forbindelse med irrops, men på vanlige reiser har jeg ikke merket noen forskjell på 1 og 2 pnr.

Noen praktisk forskjell er det vel ikke? Kanskje det er en fordel i forbindelse med irrops, men på vanlige reiser har jeg ikke merket noen forskjell på 1 og 2 pnr.

Forskjell er at agenten/US må regne taxes manuelt med samlet PNR. (dvs pass på fueltillegget ikke er med)

Ved irrops er det jo greit med samme PNR, også ved aircraftchange og seteplassering.

Ved rebookig/sykdom kan det jo slå begge veier.

Blir ev en tur med familie hvis 100% tilbud, så greit med samme PNR ift irrops/seating.

Da antar jeg at det enkleste er å kjøpe poeng til sin egen konto, og bruke gift miles fra to andre kontoer og til sin egen?

Fikk i dag ett targeted tilbud (som sikkert mange andre MP medlemmer har faatt) om aa kjoepe United miles med opp til 40% avslag. 100.000 miles kom paa 2200 dollar all in. Jeg har nok miles, men med UAs tilgjengelighet er det et ganske ok tilbud, samt at du selv kan soeke online. Redemptionratene er hoeyere enn DM ogsaa

Er det lett eller vanskelig å få til en stopover som ikke er en *A-hub? Håper på å få til en stopover i DAR på vei til CPT. DAR er vel ikke en hub, men kanskje det vil fungere å spille dum, ettersom SAA, Ethiopian, Swiss, Turkish og EgyptAir flyr dit.

Er det eventuelt mulig å ta en open-jaw på vei til destinasjonen (i stedet for som hjemreise fra en annen by)? Det blir sikkert en merkelig problemstilling, men er f.eks. BGO - DAR // JRO - CPT (destinasjon) - IST - BGO tillatt?

Neppe, det der kan nok ikke kalles en open jaw. EDIT: det kan det selvsagt, men ikke i denne sammenhengen.

Last edited:

Hehe, ok. Mente at jeg hadde lest noen godkjente ruter med en slik "open-jaw" her eller på FT, men fant det ikke igjen i farten. Er foreløpig uvisst om det er fordi jeg ikke har søkt bra nok, eller fordi jeg har innbilt meg det. ;) Det ville i så fall være en grei måte å unngå *A hub-problematikken for stopover.

Det du har der er jo en routing med open jaw OG stopover (selv om du kaller det destinasjon og ikke stopover ;) ), noe som er i strid med reglene. Det ville ikke overrasket meg om noen på et eller annet tidspunkt har fått en slik routing godkjent av en agent som ikke ikke har vært helt stødig på reglene, men jeg ville i hvert fall ikke satset på å få det til... ;)

Nåja, man velger ikke hva som er stopover/destinasjon, det blir (eller, skal i hvert fall bli) styrt av hva som er lengst unna utgangspunktet. BGO-CPT er en del lengre enn BGO-DAR ;) Men du har nok dessverre rett likevel, tipper jeg.

Det er mest sannsynlig at US og AA kommer til å fusjonere sammen. Er det noen som har noen anelser om hva som skjer med folk som f.eks. har masse US DM miles til rådighet...? Og dersom US har flere 100% miles tilbud, er det da lurt i å kjøpe disse? Forslag anyone...

Det er mest sannsynlig at US og AA kommer til å fusjonere sammen. Er det noen som har noen anelser om hva som skjer med folk som f.eks. har masse US DM miles til rådighet...? Og dersom US har flere 100% miles tilbud, er det da lurt i å kjøpe disse? Forslag anyone...

Ved tidligere sammenslåinger har vel alle poengene blitt over ført 1:1? Ta en titt på redemptionprisene til AA Advantage og se om du liker det du ser. Disse blir sikkert litt endret, men kan vel gi en pekepinn på hva som er i vente.

Ta en titt på redemptionprisene til AA Advantage og se om du liker det du ser. Disse blir sikkert litt endret, men kan vel gi en pekepinn på hva som er i vente.

Tviler på store justeringer hos AA, disse er godt koordinert inn i OW som blir destinasjonen til det nye selskapet. Husk at uttak fra Norge og østover stort sett blir med AY eller BA om har friske fueltillegg. (Også debatert: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114387 )

Tviler på store justeringer hos AA, disse er godt koordinert inn i OW som blir destinasjonen til det nye selskapet. Husk at uttak fra Norge og østover stort sett blir med AY eller BA om har friske fueltillegg. (Også debatert: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114387 )

Cathay og JAL har ikke fuel tillegg, men det er verdt å merke seg at det ikke er billig å kjøpe AA poeng og redemption til Asia er mye høyere enn US.

AA sine agenter er også mye smartere enn US sine ;)

Back