USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg har de siste dagene forsøkt å lese meg opp på DM-tur ved å lese alle postene og annen info på nett.

Jeg meldte meg inn i DM for to år siden da dette dukket opp, men tror kontoen min må ha blitt slettet på grunn av inaktivet, så jeg opprettet en ny i går.

Slik jeg forstår det så har DM kjørt denne kampanjen nesten kontinuerlig det siste året. Men hvem får tilgang til kampanjen? Er det alle DM medlemmer? Var inne på poengkjøpsiden til DM i går og da sto det ingen ting om 100% bonus.

Nå så jeg at en kampanje ble avsluttet i desember, så da er det vel naturlig å tro at det kommer en ny snart.

Jeg har de siste dagene forsøkt å lese meg opp på DM-tur ved å lese alle postene og annen info på nett.

Jeg meldte meg inn i DM for to år siden da dette dukket opp, men tror kontoen min må ha blitt slettet på grunn av inaktivet, så jeg opprettet en ny i går.

Slik jeg forstår det så har DM kjørt denne kampanjen nesten kontinuerlig det siste året. Men hvem får tilgang til kampanjen? Er det alle DM medlemmer? Var inne på poengkjøpsiden til DM i går og da sto det ingen ting om 100% bonus.

Nå så jeg at en kampanje ble avsluttet i desember, så da er det vel naturlig å tro at det kommer en ny snart.

Det er helt riktig, vil si det har kommet kampanjer hver 3 måned. Kampanjene gjelder for alle DM medlemmer. Det er som oftest 100% men av og til varianter. Det har også vært egne kampanjer for folk de som har kjøpt før. På et generelt grunnlag kan man si at det ikke er vanskelig å få tak i miles.

ett lite spørsmålstegn er sammenslåingen med AA og hva som skjer med miles og kampanjer fremover.

Så lenge de ikke har bestemt seg for å slå seg sammen, så er jo dermed umulig å svare på

Derfor spørsmålstegn :p
Så kanskje ett tips er å ikke kjøpe miles for å hamstre men finn ledige seter først.
Ring og sett resorvasjon på hold, så kjøp miles og ring tilbake og bekreft

Derfor spørsmålstegn :p
Så kanskje ett tips er å ikke kjøpe miles for å hamstre men finn ledige seter først.
Ring og sett resorvasjon på hold, så kjøp miles og ring tilbake og bekreft

Det tror jeg gjelder uansett, spesielt hvis det blir vanskeligere å få brukt dem. Ref LH og F

Ser ut som at det er blitt en trend; etter hvert som *A selskapene oppgraderer C og F så forsøker de å prioritere sine egne elites fremfor røkla som kjøper DM/LifeMiles etc når det gjelder ledige bonusseter. Har ingen problemer med å forstå at flere prøver å verne om sitt produkt (LH, LX, SQ, JJ etc), når de andre free-riderne fremdeles sitter på C-klasse fra OL i 94.

Var vel også dette som ble sagt en av VPene til LH under Star MegaDo i FRA?

Det er helt riktig, vil si det har kommet kampanjer hver 3 måned. Kampanjene gjelder for alle DM medlemmer. Det er som oftest 100% men av og til varianter. Det har også vært egne kampanjer for folk de som har kjøpt før. På et generelt grunnlag kan man si at det ikke er vanskelig å få tak i miles.

Takker!
Så da kan jeg regne med å få en e-post fra DM når det er ny kampanje? Regner uansett med å lese om den her, men er det personlig link eller kan bare gå inn på hjemmesiden og kjøpe fra den ordinære poengsiden?

Da var det min tur til å prøve seg på en DM-tur. Jeg hadde en begrenset reiseperiode i midten av januar, noe som viste seg å skape noen utfordringer spesielt ift. retur. Jeg hadde på forhånd satt opp en del reiseruter begge veier før jeg ringte det «norske» US-Airways nummeret – men utreise/hjemreise på LH/LX viste seg jo som ventet å være vanskelig.

Et av "delmålene" med turen var jo å få prøvd Thai`s nye F. Det gikk svært greit via NRT til BKK med Thai. Da var det jo å komme seg til NRT, og etter Dag Viking`s flotte Salt & Champagne rapport med ANA via MUC til NRT - ble denne ruten valgt. Retur ble vanskeligere, og US Airways agenten måtte sende forespørsel til noe hun kalte US DM Divisjon Inhouse – som etter en dag klarte å komme opp med en retur. Det tok meg 4 telefoner a` 10-20 minutters varighet, samt en del forarbeid ift. ruteforslag for å komme i mål. Trukket 110.000 miles for turen. Skatter og avgifter endte på ca. 1123,- NOK. Jeg bruker forøvrig expertflyer for availability søk o.l.

Reiseruten ble da som følger:

16.01.2013

OSL - MUC SK4759 C
MUC - NRT NH208 F
NRT - BKK TG677 F

28.01.2013

BKK - FCO TG 944 F
FCO - FRA LH 231 C
FRA - OSL LH 862 C

Takker for all god info og innspill under US DM tråden i Reiseforumet!

Dag: Regner med å få sjekket begge - selv med noe begrenset tid på NRT, men hvilken av loungene vil du si var best, evt. hvilken ville du ha prioritert av de 2? (United sin International First Class Lounge og ANA Suite Lounge) Var du for øvrig innom ANA Lounge?

Last edited:

Gratulerer med DM tur HS-TLD. Da er det bare for oss å andre å vente på nok en fantastisk tripreport fra deg. :)

Og da ser det ut ifølge Flyertalk at detter slutt på F med LH.
Skal kjøpe poeng i neste runde så hvis noen får booket så legg det ut her.

http://www.flyertalk.com/the-gate/b...ger-offered-by-us-airways-dividend-miles.html

Ikke bare Flyertalk som hevder dette, US Airways offisielt har gått ut og sagt det. Men ja om det ikke var slutt før er det nå definitivt slutt. Får bare håpe at andre flyselskap ikke stenger igjen krana.

http://www.eturbonews.com/32952/merger-imminent-between-american-airlines-and-us-airways

A joint press release issued today by US Airways and American Airlines may indicate a merger between the two carriers is now imminent.
This will open up a question for consumer if the new airlines will be part of the Star Alliance together with United Airlines or OneWorld.

Hva har tidligere skjedd med bonusprogrammene i tilsvarende situasjoner (f.eks. CO+UA)? Jeg har både AAdvantage- og USDM-kontoer, vil saldoene bli slått sammen? Hvor langt frem i tid snakker vi sannsynligvis?

Last edited:

Hva har tidligere skjedd med bonusprogrammene i tilsvarende situasjoner (f.eks. CO+UA)? Jeg har både AAdvantage- og USDM-kontoer, vil saldoene bli slått sammen? Hvor langt frem i tid snakker vi sannsynligvis?

Bonusprogrammer pleier å bli slått sammen, og det største sitt blir værende, som man har sett hos f.eks AF/KL, UA/CO, DL/NW, BA/BD etc

Tar fort et år eller mer med hele prosessen, avhengig av hvor komplisert fusjonenen er og hvor lang tid fusjonen blir liggende hos diverse myndigheter og vente på godkjenning

Legger ut en rute jeg fant for en slekntning, siden det nesten bare er Asia-bookinger her. Ikke den beste måten å bruke poeng på, men det var dit de ville. Den gikk gjennom uten problemer, trukket poeng som en reise i C.
Juli 2013, for 2 personer.
OSL-FRA-EWR med LH i C, stopover
EWR-LAX med UA i F, destinasjon
LAX-SFO med UA i M, mellomlanding
SFO-LHR-OSL med UA/SK i C

Kan også legge til at det var ledig med UA i F begge veier (LHR/FRA-IAD-LGA vestover og SFO-LHR østover), men de manglet 30 000 poeng og ville ikke kjøpe når det ikke var salg.

Last edited:

Hei,
Fullførte en Oslo-Krabi Booking i dag innen 72 timers fristen, med avreise 10/1.
I og med at jeg er i Thailand måtte(?) jeg ringe Dividend Miles i Statene.
Følgende avgifter ble trukket :

New Itinerary $64.29 USD
Dividend Miles Expedite Fee $75.00 USD
Dividend Miles Award Processing Fee $50.00 USD
Total $189.29 USD

Er det som det skal være eller er det et gebyr for mye her/ mer enn det ville vært hvis jeg bestilte på norsk nummer ? :)

Har man samme rettigheter til ombooking ved forsinkelser o.l. på en reward-tur som en betalt en, så lenge man overholder minimum connection time?

Bonusprogrammer pleier å bli slått sammen, og det største sitt blir værende, som man har sett hos f.eks AF/KL, UA/CO, DL/NW, BA/BD etc

Tar fort et år eller mer med hele prosessen, avhengig av hvor komplisert fusjonenen er og hvor lang tid fusjonen blir liggende hos diverse myndigheter og vente på godkjenning
Ok, takk.

Har man samme rettigheter til ombooking ved forsinkelser o.l. på en reward-tur som en betalt en, så lenge man overholder minimum connection time?

Ja, det skal du ha hos de fleste. EU-selskaper (o.l.) som kommer under EU-forordningen sidestilles alle vanlige billetter. (Vanlige = billetter tilgjengelig for kjøp med penger/poeng o.l.)

Går det å bestille turer for andre en seg selv på sin konto? Har noen miles jeg neppe får brukt uansett og har ei venninne i NUE som vil komme på besøk. Kan jeg da booke tur for henne på min konto?

Back