USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Vedr. OZ First, så en flott annonse for den nye F i Business Traveller..

Bare Google: OZ FIRST SUITE ;). Mange 772 har nå fått den. Undrer på om 744 kommer etter ???
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

BGO - CPH, SK C.
CPH - ZRH, LX C.
ZRH - CDG, LX C.

CDG - BKK, TG F (A380). Stopover.
BKK - HND, TG F. Destinasjon.

NRT - ICN, OZ F.
ICN - FRA, OZ F.
FRA - BGO, LH C.
Booket denne uten problemer for 100 000 + $257. Agenten sa først 110 000, men jeg spilte dum og spurte høflig om jeg hadde misforstått "Partner Award"-oversikten, og hun beklaget og korrigerte det. Fin julegave til meg selv!

God jul!
 
Last edited:
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Booket denne uten problemer for 100 000 + $257. Agenten sa først 110 000, men jeg spilte dum og spurte høflig om jeg hadde misforstått "Partner Award"-oversikten, og hun beklaget og korrigerte det. Fin julegave til meg selv!

Er det noen måte å reservere sete på TG-flightene på nett, eller er det mail/telefon som gjelder? Har søkt, men foreløpig kun funnet mulighet til å bestille spesialmåltid online.

God jul!
Jeg sendt mail til TG Norge, de fikset biffen! Men husk å oppgi om du har noen ønsker.
God jul:)
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Fant mailen til det internasjonale (døgnåpne) kundesenteret, og de svarte med en gang. Ikke verst! Ønsket bare vinduseter, ettersom A380 mangler setekart på Seatguru og jeg ikke vet hvilken 777-konfigursjon det blir på TG660. Det ser ut som den eneste med første klasse er Jet Airways-flyene de har leaset, i så fall med suiter. Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg ikke blir "TG-ed". :)
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

flying-pig-wku1se.jpg

Bekrefter herved at US Airways IKKE blokkerer seter i LH F. Booket akkurat DUS-ORD 11. Januar i LH F.

Saa selv om det er vanskelig, er det ikke umulig ;)
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)


Giddy up....

Day, Date Flight Class Departure City and Time Arrival City and Time Aircraft Meal
Fri, 11JAN13 LH2921 I STOCKHOLM, SWEDEN
(ARN - ARLANDA) 9:35 AM DUSSELDORF, GERMANY
(DUS) 11:30 AM 737-500
Flight operated by LUFTHANSA.
Fri, 11JAN13 LH436 O DUSSELDORF, GERMANY
(DUS) 12:20 PM CHICAGO, IL
(ORD - O'HARE) 2:45 PM
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Hjelper det å hete TommyD eller er dette noe alle skapninger kan få til?

Lol.. Doug Parker hater meg etter at jeg stilte han til veggs i Phoenix ett par aar siden ;)

Nei, jeg fant tilgjengelighet paa united.com og ringte. No sweat.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Lol.. Doug Parker hater meg etter at jeg stilte han til veggs i Phoenix ett par aar siden ;)

Nei, jeg fant tilgjengelighet paa united.com og ringte. No sweat.

Så fint da. :) Kanskje de er mer villige til det på det amerikanske nummeret?
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

LH F er tilnærmet umulig å få tak i. De slippes først 14 dager i forveien, og selv da er det svært vanskelig fordi de ikke er synlig for USDM-agentene. Den eneste sjansen er å være tålmodig og få noen til å ta en manuell request / long sell. Noe de visstnok kan miste jobben for å gjøre, så det er ikke en enkel oppgave.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ser det er mange poster som omhandler LH´s manglende tilgjengelighet i F for DM, derav drømmen :)

Men ok, la oss si at jeg f.eks booker OSL-FRA-BKK-HKG-BKK-FRA-OSL med i hovedsak TG F/C. Fem dager før avreise åpner det seg en mulighet med LH FRA-ICN i F. Kaster meg over tlf med alternativ rute som f.eks FRA-ICN-BKK/HKG/NRT og betaler $150+75 i endring? I tillegg til en mulig agentrullett så ikke alt må bookes om igjen.
Er det maks 4+4 leg? Ser noen skriver maks 10?
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

<mod>

Denne tråden omhandler "Uttak av USAirways-bonusbilletter"

Generelle diskusjoner om setekvalitet, selskaper m.v. tas i andre tråder
</mod>
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ser det er mange poster som omhandler LH´s manglende tilgjengelighet i F for DM, derav drømmen :)

Men ok, la oss si at jeg f.eks booker OSL-FRA-BKK-HKG-BKK-FRA-OSL med i hovedsak TG F/C. Fem dager før avreise åpner det seg en mulighet med LH FRA-ICN i F. Kaster meg over tlf med alternativ rute som f.eks FRA-ICN-BKK/HKG/NRT og betaler $150+75 i endring? I tillegg til en mulig agentrullett så ikke alt må bookes om igjen.
Er det maks 4+4 leg? Ser noen skriver maks 10?

Maks 8 stort sett. Men bor du feks i BOO kan man som regel få godkjent BOO-OSL T/R som leg nr 9 og ti da det er eneste vei ut i verden fra BOO
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Dårlige nyheter: "Beginning January 1, 2013, award redemption in Lufthansa first class cabin is unavailable."

http://shopping.usairways.com/pv_ob...8A5E3F7C90000/filename/partnerawardtravel.pdf

Lurer på om det kan bety at LX F blir mer tilgjengelig, ettersom de ikke blir nevnt. Men det er gjerne ønsketenking.

Da er det i det minste noe offisielt fra US Airways, har vel vært utilgjengelig i godt over et halvt år nå. Hva LX gjelder er det vel LX selv som har stengt dørene for partnere.
 
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ja, men det er vel ikke mange måneder siden de økte prisen på kjøp av miles, det har likevel blitt dyrere. Når jeg kjøpte i november kostet det 1750 USD + tax, om jeg husker rett - tror det er i under et år gamle poster jeg har sett at man har fått det samme for rundt 1500-1600 USD.

Har forresten sett at flere har hatt flaks og fått endringsgebyr på 150kr i stedet for 150 USD. Det hadde jo ikke vært dumt, er det noen som har noen formening om hvordan man kan øke sjansen for at det skjer? :P Kan man f.eks. be om å bli belastet i lokal/egen valuta? Kan det ha noe å si om man ringer det norske eller amerikanske nummeret? Det er vel en typisk YMMV-situasjon...
 
Last edited:
Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ja, men det er vel ikke mange måneder siden de økte prisen på kjøp av miles, det har likevel blitt dyrere. Når jeg kjøpte i november kostet det 1750 USD + tax, om jeg husker rett - tror det er i under et år gamle poster jeg har sett at man har fått det samme for rundt 1500-1600 USD.

Har forresten sett at flere har hatt flaks og fått endringsgebyr på 150kr i stedet for 150 USD. Det hadde jo ikke vært dumt, er det noen som har noen formening om hvordan man kan øke sjansen for at det skjer? :P Kan man f.eks. be om å bli belastet i lokal/egen valuta? Kan det ha noe å si om man ringer det norske eller amerikanske nummeret? Det er vel en typisk YMMV-situasjon...

Det er vel slik at man har ringt det "norske" nummeret som i realiteten sender deg til Liverpool også har det dukket opp i lokal valuta hos agenten som ikke kunne brydd seg mindre. Ja miles har blitt dyrere 1750 USD + tax, men det er fortsatt langt, langt under hva man ville betalt for en fullpris F billett til Asia. Og US Airways tjener massive penger på det.
 
Back
Top