USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Sistnevnte vil jeg ha en kilde på, greit nok det er lite tilgjengelihet, men totalt blokkert er det ikke.

Er nokk ikke så langt fra sannheten, jeg skal ut å fly LH i morgen til PEK. Jeg prøvde å oppgradere i dag men, det er 0 ledig der og andre steder som det står ledighet på i KVS tool etc... Jeg for da C klasse som er greit nokk, men ikke WOW :D

Var på tur til SFO og LAX i april og mai, da dukket det opp ett og annet sete i F hos LH et par dager før avreise (som jeg desverre ikke kunne benytte meg av ) :)

Jeg var på DM tur til MNL forrige måned med TG.

Prøvde å booke seter på LH som jeg fant på ANA tools en uke før avgang.

Det gikk ikke. Konsulenten hos US fikk ikke opp de fire ledige datoene som jeg fant på ANA.

Sendte forespørsel til US om dette, men fikk et par svada svar om at de skulle sende problemet videre til sjefen for DM. Dett var dett som Fleksnes sa.

Var på tur til SFO og LAX i april og mai, da dukket det opp ett og annet sete i F hos LH et par dager før avreise (som jeg desverre ikke kunne benytte meg av ) :)

Men ringte du US og spurte om de kunne booke dette setet? Det stemmer at seter dukker opp hos united eller ANA, men det er altså blokkert hos US.
Det vites ikke om det er US eller LH som blokkerer for dette.

united.com virker også å være ustabil til å vise F seter nå. Viser mye LH F som ikke finnes (og som ikke går ann å booke hvis man prøver). De viser også ANA F på flighter der det ikke er F osv. Fant 787 F igår, men på siste bekreftelsesbildet sto det economy X.

Like greit at du ikke kastet bort energi på å prøve, for du ville ikke kunnet få LH F med US DM uansett.

Sendte forespørsel til US om dette, men fikk et par svada svar om at de skulle sende problemet videre til sjefen for DM. Dett var dett som Fleksnes sa.

Det er INGEN garanti for ledige award-seter hos noen selskaper, det er få seter og de kan selges fort. Finner de ikke seter så takk og bukk og vent til senere.

US kan ikke lastes for hva ANA vises på sine sider, så det er ikke nødvendig å klage til US på det. Det blir omtrent som å klage til meteorologisk institutt på at SVT2 melder feil vær. Det er større sannsynlighet for at alle kommer dårlig ut av en slik sak, enn at ting løser seg.

Det er INGEN garanti for ledige award-seter hos noen selskaper, det er få seter og de kan selges fort. Finner de ikke seter så takk og bukk og vent til senere.

US kan ikke lastes for hva ANA vises på sine sider, så det er ikke nødvendig å klage til US på det. Det blir omtrent som å klage til meteorologisk institutt på at SVT2 melder feil vær. Det er større sannsynlighet for at alle kommer dårlig ut av en slik sak, enn at ting løser seg.

Men nå er det jo relatitvt bekreftet at US blokkerer LH F seter, så da blir jo dette litt annerledes. Da blir det mer som at meterologisk institutt (US?) blokkerer for fint vær.
Dette er jo ikke pga at setene er solgt.

Men enig at det sikkert ikke hjelper å klage på dette.

Ikke vet jeg hvem som blokkerer hvem av LH og US (DM).

Kjennsgjerningen er at det ikke er å få booket seter med LH som vises på ANA. OZ og TG går greit. Så da eksisterer jo problemet mellom LH og DM et sted.

Var hyggelig den stunden det varte at man kunne velge mellom seter hos LX og LH også.

Ja, ja lørdag morgen.. Skal vi ta en lett lørdags-spekulasjon.. ?

Det må vel ha noe med prisen i O klasse for et F sete hos LH..... ??

Men hvem blokkerer og hvorfor.... US har jo også fått "dårlig betaling" fra de som kjøper poeng til halv pris...

Flere teorier ??

Er det mulig å få LX på F eller er det samme blokkering der som på Lufthansa? Får vel benytte neste anledning til å prøve noe annet enn LH group selv om bakkeproduktet deres i FRA/MUC er det få ting som slår. Er da nok i *A å ta av.

Jau Jau Jau

For det første, har antall LH seter gått ned med 50% fysisk på alle fly. Det er selvsagt den største grunnen til at tilgjengeligheten er mye mindre

Det er vel bare på 744 de har gått ned med 50%, 343 og 346 har vel alltid hatt 8? I så fall utgjør reduksjonen i antall F-seter hos lufthansa er ca 22%, fra rundt 1100 til rundt 860. (litt usikker på hvor mange A340-300 som har F, og hvordan flåten så ut når endringen kom i fjor)
Men klart at tilgjengeligheten har gått kraftig ned, tidligere kunne man gjerne finne 6 ledige O-seter på samme flight.

Til et annet spørsmål. Jeg ser det er Lufthansa-seter som komer opp på united, men ikke på KVS. Er det noen som har erfaring med hva som er riktig? Har noen fått booket seter selv om det står FS- på KVS?

Last edited:

vet noen ca når er antakeligvis gang US airways kjører samme kampanje igjen?

Nå fikk jeg mail med info om ny salgsrunde med 100% bonus opp til 50.000 poeng:

Boost your balance with a 100% bonus
Get up to 50,000 bonus miles when you buy miles*

Let us help you restore your balance. Enjoy a 100% bonus when you buy miles. Get the miles you need for that upgrade or to take your next award trip.

All you have to do is buy miles August 1 - 30, 2012 and you'll automatically earn your bonus – up to 50,000 miles.

Boost your balance with a 100% bonus
Get up to 50,000 bonus miles when you buy miles*

Let us help you restore your balance. Enjoy a 100% bonus when you buy miles. Get the miles you need for that upgrade or to take your next award trip.

All you have to do is buy miles August 1 - 30, 2012 and you'll automatically earn your bonus – up to 50,000 miles.

Ikke fått mail men logget meg inn og under Buy Miles står følgende:
Thank you for redeeming your Dividend Miles this year!
Boost Your Balance with an exclusive 100% Bonus when you Buy Dividend Miles before August 31, 2012.
This exclusive offer is just for you* and you can only get it here:

Edit: Ble slått av jameson82.
Jeg har foreløpig ikke fått noen mail, men logget meg akkurat inn på usairways.com og valgte "Buy Miles" og kunne se at jeg også har fått tilbudet denne gang. Så det kan jo være et tips for dere som er utålmodige ;)

Akkurat også fått mail.. hehe lukter enda en tur av dette...

Fått mail jeg også!
Noen som har sett hva 100' poeng koster nå?

BF:cool2

Back