USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

ser at alle som gjør dette reiser østover mot asia, men er det like gunstig å reise vestover ?? tenker på en rute som OSL-FRA/MUC-LAX og samme retur. ??

TB, som har mista fulstendig oversikten.

ser at alle som gjør dette reiser østover mot asia, men er det like gunstig å reise vestover ?? tenker på en rute som OSL-FRA/MUC-LAX og samme retur. ??

TB, som har mista fulstendig oversikten.

Tja... Hvorfor tror du vi gjør det? Har du sett uttakstabellen?

Det koster nemlig mye mer å reise vestover i F enn å reise østover i F. I tillegg er det langt mer tilgjengelige setter i F i den retning også, og de er langt bedre...

Man får rett og slett mer for pengene til østen.

Glem vest, ikke så mye ordentlig F den veien. Dra øst..;)

Vurderer Seoul og Tokyo med dette tilbudet. Kan det være mulig?

Vurderer Seoul og Tokyo med dette tilbudet. Kan det være mulig?

Som Dag Viking over meg skrev, ja det er fullstendig mulig og kanskje de letteste destinasjonene a fa en bonusbillett til. I fjor tok jeg rundturen OSL-FRA-ICN-NRT-ZRH-OSL med US miles. Dog sa har Lufthansa og Swiss begrenset uttaket kraftig, men bonusseter er ikke helt umulig a oppdrive. Lufthansa har tom apnet for Airbus 380 redemptions i F etter at det var stengt for andre enn Lufthansas egne eliter. US Airways uttak (og forsavidt andre bonusuttak) krever litt arbeid pa egen hand, men til gjengjeld far du en bra flyopplevelse. Du slipper a bli plaget av at sidemannen ma pa do hele tiden og mye bedre mat og drikke.

Noen tanker på å benytte dette innenlands i USA ? Ser at Bonus miles tilbudet nå er over, men det kommer vel tilbake. Da kan man kjøpe seg 100' poeng og ta ut feks 4 billetter San-Francisco- Detroit T/R til neste sommer. Ser ut til å bli rimeligere enn å kjøpe tilsvarende billetter... Noen tanker rundt tilgejngelighet internt i USA på sommeren ?

Det er da stor konkurranse på lokale reiser lokalt i USA. Og fx Delta SFO-DTT ser ut til å bli billigere enn ved å bestille via bonuspoeng.

Nå er det jo lenge til, og kun medio Juni 2013 kan bookes, men det jeg finner der ligger på +/- 550$ pr person, altså over 2000$ .......

Har da sjekket vilkårlige datoer i Juni +/- 3 dager ....

Nå er det jo lenge til, og kun medio Juni 2013 kan bookes, men det jeg finner der ligger på +/- 550$ pr person, altså over 2000$ .......

Har da sjekket vilkårlige datoer i Juni +/- 3 dager ....

Hvis du flyr US Airways er det vel relativt lett å ta ut internt i USA. Da kan du vel tom booke på nettsiden deres. ANA tool blir jo da irrelevant.
Sjekket dette på US Airways sin hjemmeside, det er tre forskjellige tiers (low, medium og high), t/r LAX-CLT i domestic F koster i verste fall 100k miles på high, om du treffer medium eller low så koster det mindre. Økonomi er omtrent halvparten i miles. Etter min mening er dette dårlig bruk av miles når man vet at man får t/r Nord Asia i F for like mye.

Last edited:

Det å bruke miles innenriks USA på denne måten, gir utrolig lite for pengene sammenlignet med en tur i F. Da kan du liksågodt brenne Eurobonus poeng du har opptjent i bøtter og spann, ikke kjøpe disse. I tillegg opptjener du jo poeng/status innenriks USA også. DTW-SFO t/r gir jo 10% av EBG krav og over 4k Miles på konto

Vet ikke hvordan markedet er i Detroit, men en generell regel innenriks USA, er dersom prisen er høyere enn 300 t/r på transcon, venter man med å kjøpe billetten til 21 dager før. Salg for neste å starter ikke før januar. Jeg kjøper mine transcon når jeg får en Email fra Virgin America. Når de har salg for 149 hver vei, matcher de andre, da velger og vraker man og vanligvis er det god tilgjengelighet

Bruk ITA software for å søke. Southwest kommer ikke opp der, de viser kun sin tilgjengelighet via deres egen webside.

<mod>Her er ryddet. Reisemålsdiskusjoner m.v. tas i andre tråder!
</mod>

Sånn, av rent nysgjerrighet, hvordan fikk man vite om dealen til US airways (DM)? er det bare å følge med på hjemmesiden deres? vet noen ca når er antakeligvis gang US airways kjører samme kampanje igjen? det høres nesten litt for bra ut...

Hos meg dukker det opp på Mail, Twitter, Flyprat, FlyerTalk, BusinessClass.se i tillegg til folks statusoppdateringer på Facebook. Vanskelig å unngå det, mao. :)

Til de som er interessert har LH ledige F setter flere datoer i Januar 2013 på korte ruter (KUL-BKK eller SGN-BKK for eks.). Dette har jeg sett på AwardTravelR, usikker om man kan faktisk booke dette eller ikke (men vannligvis har LH ingen F setter tilgjengelige der...), med DM.

Rutene er med 744, så med sette + seng. Dersom noen booker, bestiller jeg gjenre en Trip Report allerede :)

Til de som er interessert har LH ledige F setter flere datoer i Januar 2013 på korte ruter (KUL-BKK eller SGN-BKK for eks.). Dette har jeg sett på AwardTravelR, usikker om man kan faktisk booke dette eller ikke (men vannligvis har LH ingen F setter tilgjengelige der...), med DM.

Rutene er med 744, så med sette + seng. Dersom noen booker, bestiller jeg gjenre en Trip Report allerede :)

OK, prøvde å bli "kjent" med ANA verktøyet, og søkte bl.a. på LH sin tilgjengelighet på F, men fikk ingen opp, da i strekningen FRA - NRT, FRA - PEK osv... Hvor ofte får man/ dere som er bereist opp tilgjengeligheter på ledige F seter? Det "beste" er med LH, SQ...
Har dere noen triks/ fremgangsmetoder for å finne de beste setene? Er relativt ny i dette, så det ville ha vært kjempekult om noen kan dele sine egne erfaringer...

Ikke for å regne på paraden, men:

1. SQ i F er umulig som det alltid har vært.
2. LH i F er totalt blokkert for US DM, ingen som har klart å booke det på flere måneder.

OK, prøvde å bli "kjent" med ANA verktøyet, og søkte bl.a. på LH sin tilgjengelighet på F, men fikk ingen opp, da i strekningen FRA - NRT, FRA - PEK osv... Hvor ofte får man/ dere som er bereist opp tilgjengeligheter på ledige F seter? Det "beste" er med LH, SQ...
Har dere noen triks/ fremgangsmetoder for å finne de beste setene? Er relativt ny i dette, så det ville ha vært kjempekult om noen kan dele sine egne erfaringer...

Du finner svarene ved å lese hele tråden. Det kommer til å tid, men jeg lover at du kommer til å bli klokkere etter det.

Ikke for å regne på paraden, men:

1. SQ i F er umulig som det alltid har vært.
2. LH i F er totalt blokkert for US DM, ingen som har klart å booke det på flere måneder.

Sistnevnte vil jeg ha en kilde på, greit nok det er lite tilgjengelihet, men totalt blokkert er det ikke.

Back