USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg brukte UA og MP men vil overføre dette til DM som tips at det nok nå , kanskje, er lett å få F med TG også med DM miles for de som måtte ønske det til SYD.

Også at det virker som flere TG seter til og fra BKK nå mot tidligere siden 380 dukket opp.

MP tilbød også QR fra OSL-DOH-BKK i C . Siden en kan føre QR poeng på US , kanskje det samme gjelder DM??

Nei, for USAirways kan du ikke ta ut på QR:
A) Award redemption on Virgin Atlantic is only available in economy class
B) Award redemption on Qatar Airways and Royal Jordanian is temporarily not available
...
F) Award redemption on Hawaiian Airlines is available on inter-island and South Pacific flights only

Jeg har tittet på plasser i juni, og det er jo blitt en del innskrenkninger på ANA sin site. Stort sett bare TG og OZ som har plasser der.

Så bruker jeg United, og finner plasser med LX fra ZRH og LH fra MUC til NRT på dager hvor det ikke vises på ANA?

Noen som vet grunnen til dette? Hva skal man stole på? Er kanskje bare å ringe US for å teste?

av det jeg har lest på flyertalk er dette "ghosts" bugs i systemet. Man kan hos united velge reise, men i det man kommer til betalingen så faller hele bestillingen fra hverandre og man blir bedt om å ringe inn. Jeg ville vel ringt å hørt, for å bli sikker i min sak. Det er ekstremt mye forskjellige oppfatninger/erfaringer av dette.

Noen ganger ser også US Airways seter som verken ANA eller UA ser så kan være verdt å ringe inn for å sjekke.

Det stemmer at UA bestillingen kan falle fra hverandre, som vår tur til SYD, men tredje forsøk gikk det greit etter 5 min. Sikkert noe med systemet..

Ok. Jeg har bestilt sete på OZ til ICN. Blir mange timer å vente, men det blir heldigvis i F loungen deres, og der er det lite folk.

Ser an på ANA ti-tolv dager før avgang om det skulle dukke opp seter på LH A380 til NRT eller SIN rundt avreise. Betaler gjerne 150 USD for å gjøre om billetten til en 380 tur!

Jeg ser at det er noen seter i begynnelsen av mai som er sluppet, så håper på at det samme skjer i juni. Time will show.

Fikk en mail idag:
"We have an exclusive offer just for you
Buy miles and get a 90% bonus*

We've specially selected you to receive a 90% bonus. All you have to do is buy miles May 1st to 15, 2012, and you'll automatically
receive your bonus. This offer is exclusively for you and is non-transferrable."

Kan jeg da få enda flere poeng med points.com? Er usikker på om jeg tør kaste meg på denne karusellen en gang til.

Fikk en mail idag:
"We have an exclusive offer just for you
Buy miles and get a 90% bonus*

We've specially selected you to receive a 90% bonus. All you have to do is buy miles May 1st to 15, 2012, and you'll automatically
receive your bonus. This offer is exclusively for you and is non-transferrable."

Kan jeg da få enda flere poeng med points.com? Er usikker på om jeg tør kaste meg på denne karusellen en gang til.

Points.com tilbudet har utgått, dette er ett nytt, targeted tilbud til deg

Dere som har fått mail nå, benyttet dere dere av points.com-tilbudet? Det gjorde jeg, men har ikke fått mail nå. Prøver å finne logikken her. Hvis det er noen da.

Fikk 90% tilbud. Kjøpt miles en gang før og kjøpte miles denne gangen med points.com

Jeg fikk 100%, mens kona fikk 90%. Ingen av oss benyttet forrige tilbud med points.com. Jeg har 160000 poeng, mens hun har 80000.

Har ikke benyttet meg av tilbudet fra points.com, har ca. 3000 poeng på kontoen. :-)

Egentlig overhodet ikke misunnelig, siden jeg ikke er i markedet for mere kjøp nå. Nok positivt styr å brenne MP poeng. Har kjøpt 3x100k for 2 pax , dette til info.

Men nysgjerrig hvordan/hvorfor de har slike tilbud ? Bør vel være et økonomisk
motiv bak....:rolleyes:

Men nysgjerrig hvordan/hvorfor de har slike tilbud ? Bør vel være et økonomisk
motiv bak....:rolleyes:

Økonimisk bra for US med at de sitter igjen med mesteparten av inntektene, mens utgiftene havner hos noen andre. Selv om jeg har benyttet meg av det (dobbelt moral er jo som kjent dobbelt så mye moral) så ødelegger det for alle andre og er en uting. Man ser jo det hvordan LH nå har strupt tilgangen på F, selv for oss med "ærlig" opptjente poeng
I følge Doug Parker (US sjefen) satt de igjen med 5-10 millioner $ i cash på bunnlinjen hver gang de kjørte disse tilbudene

Last edited:

Takk, greit , forstår godt de tjener penger på dette, men jeg lurer på utvelgelse av de med targeted tilbud...

Hvorfor disse, eller si det på en annen måte, hvorfor ikke alle får tilbud et kort tidsrom ? Som du sier tjener de godt på dette...

Du har så rett vedr LH og også LX. Har brukt mye tid på å studere MP om dagen, har snart Masters :colgate:.

Null LH/LX et stykke inn i framtiden ( opptil 330 dager i F ), men som DM, mulig I nærmeste framtid...

Kun velge å vrake TG og delvis OZ... Og F i TG 380 "vokser på trær".. Får håpe den blir levert etter planen...

Edit: Er det ikke regler som kan kalle US inn på "kammerset" ?

Noen med mye poeng prøvd på Eurobonus i F til Asia ? Aner selv ikke
uttaksgrensen her, ev tilgjengelighet..

Last edited:
Back