USA innfører elektronisk system for "reisegodkjenning"

Re: USA innfører elektronisk system for "reisegodkjenning"

Ja, ja dette blir spennende. Ankommer LAX 0605 local mandag 11 med DL 772LR fra SYD ( kan sensorer sjekke om jeg fikk bokstavene i rett rekkefoelge :colgate: ). Vil vaere paa do like foer en blir jaget... etc.

Reiser samme kveld til AMS.. Etter en kort stopp for lunch i Berverly Hills... Dere skal faa live rapport naar jeg er hjemme ev. fra AMS.^_^

Trenger man å ha med seg noe som helst etter at søknaden er fylt ut og godkjent? MÅ man ha med nummeret man fikk opp på søknaden, eller ligger dette lagret og kommer opp når de leser passet ditt?

(Sett at man slurvet litt og ikke noterte dette :8: )

Du trenger bare ta med passet ditt. Det er ikke krav om at du skal ha skrevet ut "innreisegodkjennelsen" eller nummeret du fikk oppgitt. Det stod beskrevet om du hadde lest skikkelig ;) På vei til USA må du uansett fylle ut et skjema med noe av den samme informasjonen.

Du trenger bare ta med passet ditt. Det er ikke krav om at du skal ha skrevet ut "innreisegodkjennelsen" eller nummeret du fikk oppgitt. Det stod beskrevet om du hadde lest skikkelig ;) På vei til USA må du uansett fylle ut et skjema med noe av den samme informasjonen.

Takker :) - Jeg myste frem og tilbake uten hell for å finne det. At man må fylle ut i tillegg var jeg desverre klar over.

Ihvertfall inntill videre, enn så lenge deles det ut I-94(W) på flyet, men det er vel meningen at disse skal fases ut på sikt? (Men med tanke på at det er ultrabakstreberske USA vi snakker om her tror jeg ikke SudCaravelle trenger å bekymre seg. ;))

De skulle vært faset ut for et år siden. Nå er jeg ikke lenger 'in the loop' når det gjelder slikt, men det er nok flyselskapene som har problemer med å få sine systemer med å 'snakke' godt nok med DHS ..

Trenger man å ha med seg noe som helst etter at søknaden er fylt ut og godkjent? MÅ man ha med nummeret man fikk opp på søknaden, eller ligger dette lagret og kommer opp når de leser passet ditt?

(Sett at man slurvet litt og ikke noterte dette :8: )
Du bør også ha med en papirkopi av reisebookingen din, som viser når du har tenkt deg ut igjen. Jeg har havnet i lange forhør en gang pga jeg ikke hadde med meg dette. Dette var visstnok noe jeg MÅTTE ha med meg. Siden har jeg hatt det med, men da er det ingen som har en gang giddet å se på den...

Du bør også ha med en papirkopi av reisebookingen din, som viser når du har tenkt deg ut igjen. Jeg har havnet i lange forhør en gang pga jeg ikke hadde med meg dette. Dette var visstnok noe jeg MÅTTE ha med meg. Siden har jeg hatt det med, men da er det ingen som har en gang giddet å se på den...

Det er et krav ja, og jeg vet fra en booking til statene jeg hadde med SAS at det stod klart og tydelig at reiseruten måtte printes på denne. En stund tvang systemet til KLM oss til å printe reiserute ut på checkin, men det ble det slutt på, antagelig fordi de fleste har det printet på forhånd...

Codeco går live med ESTA i morgen klokken 1700Z (mener jeg det var). Da blir det vetting med AQQ og mot ESTA.

Det betyr at f eks for KL-pax som skal reise på visa waiver, så vil man bli nektet på check-in dersom man ikke har ESTA-godkjenning. På OSL vil man ikke kunne kontakte billettskranken for hjelp med dette, men må gå ned til gratisterminalene på ankomstnivå eller logge seg på trådløst.

Back