US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Da er reisen på plass!
Stor takk til alle i tråden som har gitt masse svar og informasjon. Snakket først med en dame med indisk aksent. Gikk fort å sette opp ruten, satte den på hold og kjøpte resten av poengene. Ringte opp igjen og snakket med en brite som fikset resten. Tok litt tid med taxes og sånn, men ikke lenge. Tax kom på 608per person uten pruting.

Ruten ble
OSL - ZRH C LX1211
ZHR - BKK F TG971
BKK - MNL C TG620

MNL - BKK C TG621
BKK - ICN C TG658 Stopover

ICN - FRA F LH713
FRA - OSL C SK4758
 
Den store vinneren her må jo være Sør-Korea. Får jo hauger av turister som "aldri" ville besøkt landet om de ikke fløy billig F-class ;)
 
Hm, kommer US til å gå med på en slik routing; OSL-FRA-NRT-USA(LAX/LAS/ORD/NYC)-ZRH-OSL? Leste i den forrige tråden at en bruker fikk til å fly via ORD hjem fra Tokyo.

Med unntak av SQ så flyr US NRT-ORD. Har lyst til å få F på alle legs og unngår gjerne US. Har noen et forslag til en spennende hjemreise fra NRT?
 
I utgangspunktet, NEI, men en vet aldri hva en får til... Dette blir gjort manuelt, så alt er vel mulig i teorien.
 
Hm, kommer US til å gå med på en slik routing; OSL-FRA-NRT-USA(LAX/LAS/ORD/NYC)-ZRH-OSL? Leste i den forrige tråden at en bruker fikk til å fly via ORD hjem fra Tokyo.

Med unntak av SQ så flyr US NRT-ORD. Har lyst til å få F på alle legs og unngår gjerne US. Har noen et forslag til en spennende hjemreise fra NRT?

Nei. Står følgende i reglene :
  1. Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.
 
Joda, er klar over at RTW ikke lar seg booke til 100k men så er det noen som har klart dette tidligere så tenkte å forsøke. ;)

Men ellers, noen forslag til alternative hjemreiseruter fra NRT? Sier ikke neitakk til kreative og lange turer.

Håper bare på at US skal komme med 100k tilbud igjen snart.
 
Er det noe fordeler ved at man flyr business med tanke på setevalg? Eller er det 24/36 timer reglen som fortsatt gjelder?
 
Men ellers, noen forslag til alternative hjemreiseruter fra NRT? Sier ikke neitakk til kreative og lange turer.

Tror du skal ha en fair sjanse til å booke en enkel RTW med litt tålmodighet og flaks med agenten. Kunsten er å benytte seg av alle gråsonene som finnes i regelverket.

Dersom du skal få til en RTW, så tror jeg du bør ta utgangspunkt i Hawaii som destinasjon og Japan som stop-over.
Det er særlig to regler i reglementet til US Airways som er viktige med tanke på å få til en slik rundreise (nevnt over her):

1. "Travel from North America to Europe is not allowed via Asia."
Denne regelen kan rent bokstavelig omgås enkelt ved å reise i østlig retning.
De burde ha skrevet "between North America and Europe" dersom det skulle gjelde begge veier.

2. "Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America."
Strengt tatt så er jo ikke Hawaii en del av Nord-Amerika i følge uttakstabellen til US Airways, og derfor kan man kanskje ro seg unna denne regelen også så lenge Hawaii ikke står oppført mellom skråstrekene. Og noen vil kanskje prøve seg med at Hawaii hører til Stillehavet/Oseania, og Oseania blir jo ikke nevnt i denne regelen.

Ettersom det er nesten like langt til Hawaii i østlig og vestlig retning, så ville jeg ha prøvd meg på en slik reiserute hvis du skal få mest ut av Japan-turen din. Jeg har litt tro på at du med flaks kan få en agent til å booke f.eks. følgende rute:

OSL-CPH-NRT-HNL-LAX-FRA-OSL

OSL-CPH-NRT-HNL kommer jo faktisk opp som et alternativ når man søker etter Hawaii-turer på Star Alliance sine nettsider.

Dette var bare noen tanker om dette, jeg tror altså at dette vil være fullt mulig med tid, tålmodighet og litt flaks. Og det er nå en gang slik at selv om det er på kanten av regelverket, så vil tolkning i gråsoner fortsatt være en fair utnyttelse av reglene.
 
Er det noen som har erfaring i å booke biletter med avreise kun et par dager fram i tid? Har mulighet til å ta en tur på sparket nå i høst til Vietnam. Når jeg bruker KVS tool ser jeg at det dukker opp FS/ CS- YS/ når jeg søker et par dager fram i tid. Hvordan skal det tolkes?
Er det normalt at det åpnes opp flere seter (dersom det er endel ledig) rett før avreise på f.eks LH first? Har lyst å fly via BKK og har ikke sett ledige seter med LH first der siden 747 gikk ned fra 16 til 8 plasser, men har et håp om at det åpnes opp rett før avreise?
Hjemturen har jeg sett for meg kan gå via ICN hvor det er endel ledig.
 
Er det noen som har erfaring i å booke biletter med avreise kun et par dager fram i tid? Har mulighet til å ta en tur på sparket nå i høst til Vietnam. Når jeg bruker KVS tool ser jeg at det dukker opp FS/ CS- YS/ når jeg søker et par dager fram i tid. Hvordan skal det tolkes?
Er det normalt at det åpnes opp flere seter (dersom det er endel ledig) rett før avreise på f.eks LH first? Har lyst å fly via BKK og har ikke sett ledige seter med LH first der siden 747 gikk ned fra 16 til 8 plasser, men har et håp om at det åpnes opp rett før avreise?
Hjemturen har jeg sett for meg kan gå via ICN hvor det er endel ledig.

Skal kunne gå det. Membershipguiden sier følgende :
Ticketing time limits


  1. US Airways domestic and international operated flights or reservations made three days or more prior to departure must have tickets issued within 3 days from time of reservation.
  2. Reservations made 3 days or less prior to departure must have tickets issued at least 3 hours prior to departure on US Airways flights.
 
Huske på at Hawaii er 125K div.miles om noen av flightene er first..

Sant nok, men takker ellers nesjon for noen tips. Tenkte på det samme selv når jeg vurderte Hawaii i vinter.

Om det i "værste fall" blir via Europa begge veier blir det nok å lure til seg både Swiss og LH. Kanskje etpar korte turer i Asia også for å få full uttelling av turene.
 
Sant nok, men takker ellers nesjon for noen tips. Tenkte på det samme selv når jeg vurderte Hawaii i vinter.

Om det i "værste fall" blir via Europa begge veier blir det nok å lure til seg både Swiss og LH. Kanskje etpar korte turer i Asia også for å få full uttelling av turene.

FRA-NRT går ikke pga LH A380,men MUC-NRT går bra (A340)
 
Last edited:
Men ellers, noen forslag til alternative hjemreiseruter fra NRT? Sier ikke neitakk til kreative og lange turer.

Litt egeninnsats går det fint an å legge ned selv. De fleste alternativer på langruter mellom Asia og Europa er omtalt i denne og forrige tråd allerede.



Er det noen som har erfaring i å booke biletter med avreise kun et par dager fram i tid? Har mulighet til å ta en tur på sparket nå i høst til Vietnam. Når jeg bruker KVS tool ser jeg at det dukker opp FS/ CS- YS/ når jeg søker et par dager fram i tid. Hvordan skal det tolkes?
Er det normalt at det åpnes opp flere seter (dersom det er endel ledig) rett før avreise på f.eks LH first? Har lyst å fly via BKK og har ikke sett ledige seter med LH first der siden 747 gikk ned fra 16 til 8 plasser, men har et håp om at det åpnes opp rett før avreise?
Hjemturen har jeg sett for meg kan gå via ICN hvor det er endel ledig.

Veldig mange flighter åpner opp rundt 10 dager før avreise, samt i løpet av siste uken. Det er veldig lett å få seter på utreisen, men ofte vanskeligere å få seter på hjemreisen dersom du ikke skal være borte et kort tidsrom. Jeg kommer sikkert til å gjøre dette selv en gang i løpet av vinteren, booke 3 dager før avreise og være borte ca en uke. Er man fleksibel på dato går det stort sett an å få den reiseruta og de selskapene man ønsker.

FS/ CS- YS- betyr at flighten ikke har første klasse, evt at første klasse ikke er tilgjengelige på poeng fra andre *A-selskap.
 
Angående ANA og US Airways så kan man i 90% av tilfellene anta at US Airways vil se de setene, hvis ikke hadde ikke folk brukt verktøyet. Ellers har man KVS tool som er et program man kan laste ned, men da må man betale en liten sum. Da må man se etter bookingklasse O for first class. Jeg tror den dog ikke skiller mellom ting som bare er for feks Miles & More medlemmer på Lufthansa turer, men her er jeg på tynn is siden jeg synes ANA tool er mer enn godt nok.

The KVS Tool actually supports both Star Alliance (partner) and M&M Award Availability (and you can easily switch between the different systems).
 
KVS gir mye annet også, og hvis prisen man må betale for programmet er hindringen, så bør man heller vurdere å holde seg hjemme.
De som bare bruker ANA går glipp av mye nyttig, men det er selvsagt opp til hver enkelt.
Eksempel på funksjoner:
-Tilgjengelige seter i alle bookingklasser hos en mengde flyselskap
-Tilgjengelige bonusseter hos mange selskaper i flere allianser
-Billettpriser
-Rutetabell
-Setekart
-Minimum connection time
-Visum-regler
-Mulighet for å lagre fremtidlige reiser


Pluss mye annet.

Glad you're enjoying your KVS Tool membership!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top