US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
OSL-FRA C LH 320
FRA-ICN F LH 346
ICN-NRT C OZ 333 stopover
NRT-BKK F TG 773
BKK-SGN F LH 744 destination

SGN-BKK C TG 772
BKK-PEK F TG 747
PEK-ZRH F LX 333
ZRH-FRA C LX 320
FRA-OSL C LH 319
Her utnytte dere virkelig de dårlige kunnskapene om geografi som folk i USA her. Jeg ser poenget med å fly first istedenfor økonomi, men å fly slik på kryss og tvers?

Hei! Ny på forumet her. Har booket en F billett til i desember, har fått kvalifisert meg for neste års UA 1K status nå, så da kan tillate meg å fly uten å få statupoeng, det er jo ikke alltid man kan unne seg.. :)

Et spørsmål som jeg ikke har sett noe svar på:
Hvis man må forandre en bonusreise, må de da kansellere hele? Eller kan jeg forandre dato eller routing/destinasjon på returen, forutsatt at jeg finner availability hos ANA, uten at dette påvirker utreisen? evt kun del av hjemreisen.. ?
skjønner at jeg må betale 150usd i gebyr, det er greit.

Har også akkurat booked en tur HKG - SIN - DPS med SQ i C klasse til beskjedne 35K UA poeng. Mye artig man kan gjøre med poeng i Asia! Imidlertid så er nord-asia til sør-asia ganske dårlig deal med US poeng, de skal ha 60K i business.

Her utnytte dere virkelig de dårlige kunnskapene om geografi som folk i USA her. Jeg ser poenget med å fly first istedenfor økonomi, men å fly slik på kryss og tvers?
vell, det kan jo kanskje begrunnes i at det er på denne routingen man fant ledig F klasse.

Last edited:
har fått kvalifisert meg for neste års UA 1K status nå, så da kan tillate meg å fly uten å få statupoeng,
Hva? Er det noe jeg ikkehar fått med meg? Holder det ikke å kjøpe poengene for å fly bonusreiser, må man i tillegg tjene poeng til Divident Miles?

Hva? Er det noe jeg ikkehar fått med meg? Holder det ikke å kjøpe poengene for å fly bonusreiser, må man i tillegg tjene poeng til Divident Miles?

Nei, det han sier er at siden han allerede har kvaillifisert seg til 1K hos United så trenger han ikke bekymre seg over å dra på tur uten å måtte opptjene poeng for å opprettholde 1K, og dermed kan nå kjøpe poeng hos US og dra på turer hvor han ikke opptjener poeng

Har et par spørsmål:
-Hva betyr status "OZ CNTRL" på bekreftelsen?
-Hvor skal det stå noe om bookingklasse på bekreftelsen? Det eneste jeg ser er at cabin er "Unknown (I)" eller "Unknown (O)" på websidene til Dividend miles. Sier det noen om klasse?
-Hvorfor kommer ikke flighten opp på checkmytrip.com?

Prøver å sette sammen en tur til Filippinene eller Thailand i slutten av januar. Har foreløbig bare funnet FRA - ICN i F, men kommer meg ikke videre derfra til MNL, BKK eller CBU. Har prøvd å se på avganger fra FRA/MUC/LHR/CPH/ARN - BKK men finner sjeldent noe i F og hvertfall ikke 2 seter.
Noen gode tips om hva jeg kan se etter? Er ICN greit å mellomlande i om man skal til Thailand eller Fillipinene? Er det andre steder jeg kan mellomlande?

Har et par spørsmål:
-Hva betyr status "OZ CNTRL" på bekreftelsen?
-Hvor skal det stå noe om bookingklasse på bekreftelsen? Det eneste jeg ser er at cabin er "Unknown (I)" eller "Unknown (O)" på websidene til Dividend miles. Sier det noen om klasse?
-Hvorfor kommer ikke flighten opp på checkmytrip.com?

CNTRL betyr at det er forespurt selskapet om plass, og det tar noen dager før den bli bekreftet. Hadde det samme på min booking

I = Business O = First

Prøver å sette sammen en tur til Filippinene eller Thailand i slutten av januar. Har foreløbig bare funnet FRA - ICN i F, men kommer meg ikke videre derfra til MNL, BKK eller CBU. Har prøvd å se på avganger fra FRA/MUC/LHR/CPH/ARN - BKK men finner sjeldent noe i F og hvertfall ikke 2 seter.
Noen gode tips om hva jeg kan se etter? Er ICN greit å mellomlande i om man skal til Thailand eller Fillipinene? Er det andre steder jeg kan mellomlande?

Det går nok ikke noe videre i F til Filippinene fra ICN. Men Asiana flyr jo både til MNL, Clark og Cebu, og den turen må du ta i Biz. Har ikke hatt noe problemer med å finne ledig plass i biz på noen av disse rutene når jeg har sjekket.

BF:cool2

Det går nok ikke noe videre i F til Filippinene fra ICN. Men Asiana flyr jo både til MNL, Clark og Cebu, og den turen må du ta i Biz. Har ikke hatt noe problemer med å finne ledig plass i biz på noen av disse rutene når jeg har sjekket.

BF:cool2

OZ flyr ICN - CEB bare ons og tors med tilsvarende retur og da i Biz etter det jeg har kunnet se.

Det er nok bekreftelsekoden ifra Us Airways,. Er bare å ringe de og få koden for alle de involverte selskapene.
Man må vel uansett ha den koden om man skal reservere seter eller sjekke inn online. Merkelig at de ikke sender koden uoppfordret.

Et artig tips som har kommet opp i det siste, er å utnytte at bonusreiser i F innen Nord-Asia bare koster 40.000 poeng. Poenget er å reise fra f.eks. Kina til Kazakstan (eller et annet stan-land). Hvordan komme seg med Star Alliance i F mellom Beijing og Alma Ata? Via Europa naturligvis! :D Det blir blir veldig veldig mye F for pengene :drink. FRA-ALA tar f.eks. åtte timer.

Her er et bevis på at det funker: http://www.flyertalk.com/forum/trip-reports/1253547-almaty-adventure-oz-lh-tg-f.html

(En eneste haken om man skulle gjøre dette selv, er naturligvis at man trenger en billett til Asia først...)

Ukurrante steder nord i Asia kom man seg tidligere lett til med Air Baltic, men jeg tror ikke jeg ville stolt på dem lengere.

Man må vel uansett ha den koden om man skal reservere seter eller sjekke inn online. Merkelig at de ikke sender koden uoppfordret.

Ikke merkelig - de fleste steder kan man sjekke inn med bonuskortnummer/kredittkortnummer/e-ticketnummer litt avhengig av selskap. Eticket-nummeret og bonuskortnummeret står på US-weben. Også SAS lar deg sjekke inn med "kortnummer" uten at jeg er helt sikker på om Dividend-nummeret vil funke.

Vil tippe at mange vil sikre seg gode seter før innsjekkingen starter. Og da trenger manjo koden som man kun får på telefon.

Og får man beskjed på noen måte når plass med andre selskaper er bekrefetet eller er meningen at man bare skal drive å ringe dem regelmessig? Slik jeg har skjønt det står det bare at status er "active" på sidene til US Airways uansett om plassene er bekreftet eller ikke.

Og får man beskjed på noen måte når plass med andre selskaper er bekrefetet eller er meningen at man bare skal drive å ringe dem regelmessig? Slik jeg har skjønt det står det bare at status er "active" på sidene til US Airways uansett om plassene er bekreftet eller ikke.

De får vel ikke billettert uten at de har bekreftet plass på alle legs, med mindre du er tilbudt venteliste. Når jeg booket Lh fikk de ikke OK med en gang, og så måtte jeg ringe tilbake dagen etter. Da var det OK og de billetterte og eticket-nummer kom på siden.

Status
Not open for further replies.
Back