US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

Status
Not open for further replies.
Det virker å være ganske vanlig i USA

Ja, men like fullt et meningsløst system. Det morsomme er at norske reisebyråer/bookingsider ikke skjønner dette og bare utsteder en billett til det som egentlig er to avganger. Dermed kan den reisende lett komme i problemer, om man f.eks. bare har en papirbillett.

Ja, men like fullt et meningsløst system. Det morsomme er at norske reisebyråer/bookingsider ikke skjønner dette og bare utsteder en billett til det som egentlig er to avganger. Dermed kan den reisende lett komme i problemer, om man f.eks. bare har en papirbillett.
Sannsynligvis ikke bare et US Airways-problem, men det går jo at å ta det i en egen tråd, både det med gjennomgående rutenummer og billettering. ;) (har jo vært oppe her får også)

Det skal bare utstedes en billett paa en gjennomgaaende flyvning. Dette er Standard Operating Procedure og noe alle som er involvert kjenner til. Man har et boardingkort og det er alt man trenger videre. Naatildags river man for det meste ikke av slippen en gang.

Noen DCS-systemer utsteder to boardingpass ved flybytte, og slik loeser 'problemet' ogsaa seg selv.

Noen som kan påvirke at denne lander på vestre rwy når den kommer ???
19R eller 01L alt etter vindretning.

Værmeldingen sier vind fra syd så da er det 19R som gjelder for spotterne/fotografene. Men siden flyet skal parkere på østsiden og det kan være noe avganger på 19R rundt dette tidsrommet er det mulig den havner på 19L. Er det ingen gode foto/spotte-sites på østsiden?

Værmeldingen sier vind fra syd så da er det 19R som gjelder for spotterne/fotografene. Men siden flyet skal parkere på østsiden og det kan være noe avganger på 19R rundt dette tidsrommet er det mulig den havner på 19L. Er det ingen gode foto/spotte-sites på østsiden?

Var derfor jeg lenger opp håpet noen med bekjentskaper i twr kunne få dem til å styre den inn på 19R :)
Kjedelig å stå på vollen å se den kommer på østre bane.

Jeg skal selv jobbe den formiddagen og hvis det lar seg gjøre så kommer den på 19R. Skulle det derimot være 01 som brukes kan du stort sett glemme 01L. Der er det mye strengere mht støy.

Skal ha det i minne... men på 01R er det helt greie plasser å ta bilder på final, så det er ikke noe probl.
Men kommer den inn på 19 så er 19R absolutt og foretrekke.

Da smeller det snart. Er det noen barmhjertelige forum medlemmer som kunne tipse en "på volden fersking" om hvor de tror maskinen lander, hvordan jeg kommer meg dit og når den er ventet? Har lyst til å se den lande i morgen! Regner med at det blir flere som skal opp? Send gjerne PM. Takker på forhånd for hjelpen.

'Canonen' blir med på jobb imorgen tidlig, for sure!

Det er klin umulig og forutse hvor den lander, om de bruker 19's avhenger det av trafikken, og siden den parkerer ytterst på non-schengen kan 19L også være ett alternativ.

Dog.. brukes 01R, lander den der om ikke noe annet er nevnt i f.eks NOTAM for ENGM.

Jeg skal selv jobbe den formiddagen og hvis det lar seg gjøre så kommer den på 19R. Skulle det derimot være 01 som brukes kan du stort sett glemme 01L. Der er det mye strengere mht støy.

Vi kan satse på 19R om den kommer nordfra og event. 01R om den lander sydfra. Med forbehold at vår venn her klarer hjelpe oss og tenker på oss.

Dere får dele dere utover hele plassen, også får den som får den beste posisjonen dele broderlig;)

og de ulike betegnelsene er hvor? Hvordan finner jeg beste utsikts plass? Er det mulig å slenge seg med noen erfarene spottere?

og de ulike betegnelsene er hvor? Hvordan finner jeg beste utsikts plass? Er det mulig å slenge seg med noen erfarene spottere?

Jeg skal ihvertfall oppover så det skulle ikke by på store problemer...
Bare si hvor det passer å møtes

Status
Not open for further replies.
Back