SAS Launches direct flights between Stockholm and Hamburg

Savipix

ScanFlyer Rusty
Intressant utveckling på Tyskland.

On April 22, SAS launches a new direct route between Stockholm Arlanda Airport
and Hamburg Airport with two return flights every weekday and one return flight
on Sundays. This strengthens SAS's customer offering with another direct route
to an attractive business destination and a popular weekend destination. Today,
over 100,000 passengers fly between Stockholm Arlanda and Hamburg every year.
Hamburg is one of Germany's largest cities. The last time SAS operated this
route was 2009, but it is now being reopened in order to meet SAS passengers'
needs for direct routes within Europe.

"We are delighted that we once again will be able to offer our passengers the
opportunity to fly direct between Stockholm and Hamburg with SAS. This is a much
-requested route among SAS passengers and Northern Germany is a key business
area for many Swedish companies. With a good business timetable, along with fast
track and lounge, we have a strong offering and we are hopeful that this venture
will turn out very well," says Joakim Landholm, Head of Commercial at SAS.

The route will be operated by a Boeing 737-600 with capacity for 120 passengers
and a Boeing 717 with capacity for 115 passengers. The flight time is 1 hour 30
minutes.

Germany is a large market for SAS, and the airline has several daily direct
departures from Stockholm Arlanda to the three German destinations of Frankfurt,
Düsseldorf and Berlin. In total, SAS operates around 500 flights a week between
Scandinavia and Germany.

In 2014, SAS is launching more than 40 new European routes from Stockholm, Oslo
and Copenhagen in order to further improve the customer offering with additional
direct services to in-demand destinations.

For further information, please contact:
Henrik Edström
Press Officer, SAS
Telephone: +46 (0)70 997 25 42
E-mail: henrik.edstrom@sas.se
SAS is Scandinavia's leading airline with daily flights to destinations in
Europe, USA and Asia. SAS is a member of Star
Alliance™ (http://www.staralliance.com/en/) and, together with 27 partners, we
offer over 1300 destinations worldwide in 195 countries. For more
information, visit www.flysas.com

This information was brought to you by Cision http://news.cision.com

Härligt!!
Jag hoppas linjen blir en succe.
Jag som är en insnöad trainspotter gillar verkligen Hamburgs magnifika centralstation
Jag kommer lätt prova linjen

Kul dessutom för alla flygintresserade i Hamburg...både 737-600 & 717 är ju en ytterst ovanlig syn på den flygplatsen!

Tror du SAS linje ARN-HAM-ARN kommer flygas med Lufthansa codeshare?

Jag minns att när SK tidigare flög ARN-HAM(2004-2009?) flög även Lufthansa & Germanwings ARN-HAM..LH körde med CRJ-700/900 och 4U med A319.

Spenstig, slik jeg har forstått det har SK på ruten CPH-HAM brukt CRJ200 og CRJ900 til nå.

Og i slutten april ser det ut til at det bare blir in-house CRJ900.

Eurowings (4U) flyr direkte 3x daglig mellom HAM og ARN og Lufthansa sier at det er CRJ som flys. Hos Lufhansa har ikke denne flyruten fått noen LH-kode, men vises som 4U. Dermed blir det mindre bekvemmeligheter og null M&M mellom HAM og ARN i tysk kabin, mens i SAS-kabinen vanker det masse poeng og andre bekvemmeligheter forutsatt at du ikke bare er i GOen.

Jeg synes tidene til SAS ikke er de aller beste, med "morgen"-avgang kl. 0845 og ankomst på HAM kl. 1015 - ikke det aller beste for et en-dags-møte. Eurowings, som har flydd inn tidligere på morgenen fra HAM, vil ha identisk avgangstid med SAS sin første avgang.

Dermed blir det mindre bekvemmeligheter og null M&M mellom HAM og ARN i tysk kabin

4U er Miles and More og MileagePlus partner, men de billigste prisene booket på deres web får du ikke poeng på. Det er heller ikke lounge-tilbud på mange av stedene de opererer (inkludert Skandinavia).

Jag kan bekräfta att med SMART-fare tjänar man 500(+exekutiv bonus) M&M och som FTL har jag tillgång till lounge i Tyskland. Har testat det flera gånger nu.

Det er loungetilgang for M&M statuspassasjerer. Det ble store protester da LH forsoekte aa kutte dette.

Så om det finns en marknad för direktflyg mellan ARN och HAM ska inte SK utnyttja detta utan routa alla genom CPH även när det innebär att passagerarna flyger med konkurrenter istället?

Det finnes sterke krefter for det ja dersom en CPH-HAM rute er avhengig av feed fra ARN for å overleve.

Så om det finns en marknad för direktflyg mellan ARN och HAM ska inte SK utnyttja detta utan routa alla genom CPH även när det innebär att passagerarna flyger med konkurrenter istället?

Og det er vel det som man har innsett etter å ha fått konkurranse fra DY; at det går å fly direkte, uten å feede alle via CPH.
Halleluja!

Back