US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

Status
Not open for further replies.
Hvorfor det? Det er en halvtimes flight fra PHL til LGA og frekvensen er utrolig bra. Lav hoeyde i en Dash 8 inn mot NYC er konge! ;)

Det er ogsaa meget enkelt med transfer i PHL.

Du havner ogsaa paa LGA, dit kan man ta T-banen for 2 dollar eller ta en taxi til mid town uten aa betale bompenger for 25 dollar. Saa er man fler enn 2 er det mye billigere aa komme seg til og fra flyplassen, for ikke snakke om enklere. REtt ut av LGA, inn i taxi. 15 minutter senere er du midt paa Manhattan.

Se det ja. Hadde ingen hensikt å være skeptisk i det hele tatt. Kan på alle måter tenke meg en flight fra PHL til LGA på en halv time kan være en flott måte og få sett byen fra luften.

For de som ikke er så aerofile som oss vil nok mer en en transfer være ønskelig. Men jeg hadde nok ikke hatt noe problem å ta en transfer i PHL hvis jeg skulle til NYC. Men så har vi jo da CO sin avgang OSL-EWR også da.

Det gikk da fint an å krysse atlanteren med DC-8 og 707 i gamle dager .. de kabinene var da ikke noe bredere ...

Jeg skjønner strengt tatt ikke hvorfor en 757 skal være så mye verre enn f.eks. en 747, eller en 340... Setene er vel de samme (eller: det kommer vel mer an på operatøren, enn på flytypen). Har krysset Atlanteren med henholdsvis 757, 330 og 340.. Den "trangeste" turen, var med 330...

Jeg skjønner strengt tatt ikke hvorfor en 757 skal være så mye verre enn f.eks. en 747, eller en 340... Setene er vel de samme (eller: det kommer vel mer an på operatøren, enn på flytypen). Har krysset Atlanteren med henholdsvis 757, 330 og 340.. Den "trangeste" turen, var med 330...

Jeg er enig at det går greit å krysse Atlanteren i en 757 (har forsøk med 747, 757, 767, 777, 330, 340 og DC-10), men jeg foretrekker fremdeles wide-bodies da jeg synes romfølelsen er bedre og man innbiller seg at man har bedre plass. Men som sagt, jeg tar også å krysser Atlanteren i en 757 fremfor å sitte hjemme:p

757 er på mange måter en "reddende engel" for IC-ruter fra OSL, ettersom trafikkgrunnlaget er noe tynt. Ja, Continental kommer nok til å oppgradere til noe større, men hadde det ikke vært for at de hadde 757 tilgjengelig er det ikke utenkelig at vi ikke hadde hatt noen NYC-rute i det hele tatt.

Flere enn meg som krysser fingrene for at Boeing setter 757 i produksjon igjen? :lol:

men jeg foretrekker fremdeles wide-bodies da jeg synes romfølelsen er bedre og man innbiller seg at man har bedre plass.

Skjønner hva du mener, og er delvis enig.. Synes allikevel ikke det er på noen som helst måte fælt å krysse i en 757.. Men som i alt annet, har man selvsagt lov til å mene hva en vil..

En fordel mener jeg dog 757'ern har, og det er Business Class. Har aldri flydd Biz på Widebody, men har vært så heldig og fått flydd det en gang med CO.. Kan lett innbille meg at det er vel så trivelig i en liten, intim biz-kabin, enn i en større.. (Kanskje litt av samme effekten som First Class har, hos de som har tre klasser eller mer..)..

Jeg synes det er tragisk fra et comfort-synspunkt.

En 757 er mindre komfortabel enn en 747 fordi den er mindre?
I så fall er det rart at noen i det hele tatt orker å krysse dammen i en G-550:D

Jeg klarte ikke dy meg! Jeg har sagt det mange ganger før, men sier det gjerne igjen. Siden jeg ikke har klaus av noe slag, så er det min personlige plass som betyr noe, ikke hvor høyt det er under taket eller hvor bredt det er mellom veggene i flykroppen. Andre mener selvsagt helt andre ting;)

folk har fløyet med 707 fra australia til london med qantas..... da klare me fint idag og i en 757... ;)

For Martin, ja ... ;)

STS får sikkert teknisk handling på kjerra, så da får Speedy sjansen til å bruke slegga på enda flere ATA-maskiner ..

Det var vel kanskje litt pga vi satt to stykk på 100kg+ på en toseter?
Hadde du hatt med deg en smekker blond en på 164/52/C-cup hadde det nok vært en mye hyggeligere tur.. ;)

Vel, poenget var, at ett sete er like trange, enten det finnes 10 eller 6 av de i bredden totalt.. Vi satt på et fly som hadde 8, men havner man ved siden av meg, skal jeg innrømme at de kan bli litt trangt.. Jeg har også flydd 757, hvor vi var to som delte en tre-seter, og hadde et ledig sete mellom oss.. Da trivdes jeg hakket bedre i den 757'ern, faktisk...

Jeg synes 757 er et utrolig pent fly. Comfortmessig betyr det ingenting for meg om det er en eller to midtganger, og jeg har fløyet OSL-EWR en del mens jeg bodde fast i PHX. Er jo dårlig med internasjonale ruter til PHX. Pleide å være 757 på begge legs. Boarding går jo raskere med en mindre maskin, og som noen nevner - 757 må vel ses på som redningen for USA-ruter på OSL. Og USA-ruter vil vi jo for all del ha. Sånn sett vil jeg foretrekke to ruter, en til EWR og en til PHL med 757 fremfor kun en rute med 340 el. US (og DL for den sagts skyld) har jo dessuten færre seter bak enn CO, så det blir sikkert ikke så ille. Har fløyet COs BF to eller tre ganger på ruten, og synes de tilbyr et glimrende produkt. Nå har jeg kun fløyet C-klasse hos SK intercont en gang - men jeg mener BF-produktet er langt bedre.

Tipper US setter handlingen til Menzies (eller et eventuelt nytt handling agent(nå må det vel snart skje noe på OSL med kun to relle konkurenter om høykvalitetsmarkedet)) på pur. Var det ikke noen som snakket om at US var på vei ut av Star...?

hmm.. hvorfor til philadelphia ? Houston da ? som er oljeby... :8:

Fordi US sin main-hub er PHL, en 757 har ikke nok range til å fly OSL-IAH og mye av olje-trafikken går fra SVG og for dem er det like lett å fly via FRA/AMS/LHR som eventuelt å fly via OSL

Ser forresten at OSL-PHL nå kan bestilles, selv om det ikke har dukket opp noen bra intro-tilbud ennå:(

Jeg synes faktisk ikke widebody er et must, men jeg foretrekker fly som har seteløsninger hvor man ikke må klatre over altfor mange for å strekke bena midt på natten. Liker derfor A330/340, for der er det aldri mer enn en å klatre over.

Mulig, men hvilket valg har man?
Tror ikke det går noen widebodies fra OSL til LPA nå for tiden.

Ja dersom man vil fly widebody til LPA, blir vel charter og Thomas Cook Airl.
Scand. eneste alternativet. De flyr hver lørdag fra OSL, med
A330-200 til LPA. Da kan man velge SunClass/Comfort Class mot tillegg
med 84 cm. benplass foran i kabinen. Dette er brede skinnseter, men
samme "service" forøvrig som resten i kabinen. Dog har man 30 kg.
bagasjevekt i stedet for 20 kg.

Status
Not open for further replies.
Back