US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

Status
Not open for further replies.
Tøft! (jeg ble nesten ordblind da jeg oppdaget dette, og fant ikke tråden). Dette er jo spennende, la oss håpe at verdensøkonomien ikke ødelegger for denne og mange andre ruter.
 
Velkommen til Oslo. Tviler på at jeg selv kommer til å fly US med 757 over dammen - men tilbudet er topp og stjernealliansen gir andre større konkurranse.
 
Dette er vel det amerikanske flyselskapet som var beryktet for en rekke ulykker og nesten-ulykker på 90-tallet?
Jeg har kun reist med dem en gang, mellom LGA og LAX via. Kansas City i en sliten 737. Men dette var i 1990, da det var full servering. Nå ser jeg de får mye pepper, bla. på Airliners .net.
Men det nye business-produktet deres skal visst være brukbart..?
Selv tar jeg ikke 757 over dammen. Har flydd CO en gang, og der fristet ikke til gjentagelse.
 
Veldig positivt. Håper ikke stadig økende $$$ kurs ødlegger for mye – I.o.m. at vi snakker om en sommerrute er den jo først og fremst beregnet på ”leisure markedet” Ser at de vil dytte inn 179 pax mot 175 som CO benytter. I.o.m. litt forskjell på biz konfigurasjon bør effektiv seteplass tilnærmet bli den samme. Så da venter vi i spenning på Delta...
 
Flott at US Airways kommer til Osl. Denne ruten var jo allerede nevnt i sen sommer, men nå kom den altså! Fantastisk moro for 10 års jubilanten Osl!

Tenker SAS ledelsen på Frøsundavik smiler fornøyde over at en STAR partner nå kommer inn og tilbyr en rute der SAS selv ikke har kapasitet til å fly :cool2

John Dueholm har sikkert allerede ladet hagla og er på vei over til Tempe.....
 
Dette var godt nytt i høstmørket!
Får bare krysse fingre og tær for at dollarkursen ikke ødelegger for mye framover og at US Airways opplever like stor positivitet på OSL som Continental :)

Gratulerer til Gardermoen, Norge og Nordmenn ^_^

E!
 
Great news!!
Artig med nye reisemål, og at de er i riktig allianse opptjeningsmessig skader heller ikke.

Lykke til US Airways!
 
Spørsmålet nå er vel hvor land tid det går før SAS blir sur. Ny *A partner inn på deres revir. De tok vel ikke akkurat imot US med stående applaus på ARN?

Fungerer alliansen som den skal er SAS helt sikkert orientert om oppstart lenge før alle andre og har også uttalt seg i sakens anledning til US Airways.
 
FETT! men hvordan kommer SAS til å reagere på dette?

Jeg tror ikke SAS reagerer noe spesielt her.
De har jo enda ikke egnet kapasitet/fly til å ta IC ruter fra OSL til US east coast.
Mulighetene er nå forbi for en periode for SAS å starte opp noe vestover fra OSL.
Den muligheten lot de gå fra seg før CO startet opp fra OSL.
 
WOW kan det virkelig stemme 600.000 amerikanere og nordmenn fra Osl til Statene?

- Vi har en trafikk på rundt 600.000 reisende hvert år som skal til ulike deler av USA. Så vi har plass til flere selskaper i tillegg til Continental og nå US Airways. Det er liten konkurranse om direkteruter det store passasjerantallet tatt i betraktning, sier Kobro

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2728548.ece
 
Last edited:
Heisann sirpjalle!

Hyggelige nyheter. Så er vel det neste spm om det er marked for at dette blir en helårsrute? CO begynte jo og med kun sommerruter, men dette ble utvidet til helårsruter takket være stor oppslutning av pax. :)

Tror og huske at vi startet dagelig paa sommeren og tre ganger i uken paa vitnersesongen. Dette ble senere utvidet til fire og fem ganger i uken om vinteren og naa dagelig, hele aaret.

Dag
 
WOW kan det virkelig stemme 600.000 amerikanere og nordmenn fra Osl til Statene?

- Vi har en trafikk på rundt 600.000 reisende hvert år som skal til ulike deler av USA. Så vi har plass til flere selskaper i tillegg til Continental og nå US Airways. Det er liten konkurranse om direkteruter det store passasjerantallet tatt i betraktning, sier Kobro

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2728548.ece

Det har da jeg skrevet på dette forumet utallige ganger..:D
Dette er veldig gledelig, regner med at SAS kommer til å mate passasjerer inn til OSL for US.:p
 
Hvorfor handler ikke SGS US Airways siden de er med i Star Alliance?

SGS handlet jo lenge ikke AirBaltic(WF gjorde) på OSL. Tap har vel ikke vært hos SGS noen gang.

I CPH er Star-selskapene Swiss og Tap hos henholdsvis Novia og Menzies, mens Novia handler AirBaltic.

Pengene rår vel...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top