US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

Status
Not open for further replies.
I utgangspunktet så skal alle Star Alliance medlemmer handles av en StarAlliance medlem så fremt ikke andre vektige forhold tale mot det, som det jo heter.
Tror nok at både CO og USairways havner hos SGS over litt tid.
Skal bli skikkelig hyggelig med mere IC trafikk på "jobben" og at OSL etterhvert også får IC østover (utover KAIR)

Men er airBaltic er jo ikke med i Star Alliance. Men WF er jo i SAS group så det er litt mer naturlig enn som det er på BGO og SVG der det er Norport som handler airBaltic. Men dette blir litt for mye OT så da avslutter jeg der.

Det har da jeg skrevet på dette forumet utallige ganger..:D
Dette er veldig gledelig, regner med at SAS kommer til å mate passasjerer inn til OSL for US.:p

Som isolert for SAS Norge ville være fint om man klarte å demme opp for lekasjer til BA, KLM og LH.

SAS IC , sorry men dere lever i en glassbolle...

De er søppel. Har aldri fløyet dem transatlantisk, men de har ennå tilgode å gi meg en positiv opplevelse innenlands. Og jeg har fløyet dem en god del. Som her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=14098

Imidlertid: Kunne godt tenke meg en tur i den businessklassen - men du finner meg ikke i turist.

Nuvel... Naa har de akkurat oppgradert disse 757ene og hver enkelt sete har personlig TV bak gardina. De har ogsaa mer plass til beina enn det CO har bak. Man kan ikke sammenligne med 762en som flyr til ARN. DET er soeppel.

Sa bortsett fra stroemuttak og at CO holder flyene sine rene, er det lite forskjell paa disse to i min bok. Skal man ikke til NYC, er PHL heeeelt klart aa foretrekke som connection punkt paa oestkysten.

Og er man medlem i BMI sitt program, eller alle amerikanske programmer, mottar man 100% Star poeng med US. Er man med i UA sitt program og har soelv, mottar man 25% ekstra, gull 100% ekstra, saa i kjipklasse faar man hele 200% poeng som UA eller US gull!

Kommer de med noen gode tilbud i biz (noe de sikkert gjoer) skal du ikke se bort fra at du finner meg opaa denne flighten. Men SAS er fortsatt aa foretrekke sfor meg iden de flyr fra Chicago og transfer skjer enten i CPH eller ARN.

Nei vi får bare fortsette å tvinge SAS kunder til CPH så går det sikkert bra ;) (ihvertfall for Kastrup en liten stund til) :(

Dette var bra. Håper på lavere priser på egne og døtrenes årlige "eple" tur.
Vi skal ikke lenger finne oss i å bidra til CPH sin vekst og inntekter.
Star direkte til Amerika og Thailand/Asia, ellers bytte på FRA ute i Europa når Lufthansa overtar SAS.

Hvem flyr mellom NYC og PHL da? det er vel en del flighter å velge mellom. Bare sånn for nysjerrighetens skyld. Å fly US til PHL for så transfer til New York er vel litt unødvendig...

Hvem flyr mellom NYC og PHL da? det er vel en del flighter å velge mellom. Bare sånn for nysjerrighetens skyld. Å fly US til PHL for så transfer til New York er vel litt unødvendig...

Hvorfor det? Det er en halvtimes flight fra PHL til LGA og frekvensen er utrolig bra. Lav hoeyde i en Dash 8 inn mot NYC er konge! ;)

Det er ogsaa meget enkelt med transfer i PHL.

Du havner ogsaa paa LGA, dit kan man ta T-banen for 2 dollar eller ta en taxi til mid town uten aa betale bompenger for 25 dollar. Saa er man fler enn 2 er det mye billigere aa komme seg til og fra flyplassen, for ikke snakke om enklere. REtt ut av LGA, inn i taxi. 15 minutter senere er du midt paa Manhattan.

Flighten mellom LGA og PHL er helt topp i fint vær. Går rett over JFK av og til også.

Det er klart det er en fordel aa fly direkte til EWR, men jeg vet at US har meget aggresive priser via PHL til LGA. Og er prisen rett, er transfer i PHL en breeze og man sparer mye baade tid og penger paa aa fly inn til LGA.

Saa har man en transfer ARN, CPH eller FRA, er helt klart dette et alternativ til NYC, saerlig inntil CO er med i Star

Joda, men er vel bedre en 757 ned business over dammen enn en 738 med FLERE seter enn disse 757ene LPA-OSL? ;-)

Fordelen med 757 er vel også at den kan fly til steder med litt mindre trafikkgrunnlag? Sånn i transatlantisk sammenheng, altså..

Status
Not open for further replies.
Back