US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

Status
Not open for further replies.
Kremt. Nå handler denne tråden om USAir til OSL Kanskje vi skal spore litt tilbake til utgangspunktet?

Hvor får du de prosentene fra?
330 har 2-4-2 om jeg husker riktig, og 4 er mot midtgang, altså 50%.
752 får 33,3% mot midtgang.
Blokkert mot midtgang av annen pax blir 50% for 330 og 66,7% for 752.
Vinduseter blir 33,3% i 752, og knapt 25% i 330.

Fra seat map hos seat guru.

Husk at både 330 og 757 har 2+2, 3+3 / 2+2+2, 2+3+2 og 2+4+2 konfigurasjon.

Jeg har selvfölgelig skrevet feil prosentandel som du skriver. Det er helt riktig 53%

Last edited:
En 757 med 2+4+2 ? Naaah, ikke engang innenriks i Japan ville de kjørt det...

Hvem har sagt at 757 har det? Jeg nevner de ulike konfigurasjonene som CO 757 og SAS 330 har og som ligger til grunn for beregningene. ( se slash mellom konfigurasjonene som nevnes) Men for all del, du får gjerne spikke flere fliser på det...

Uansett så tror jeg flytpen spiller svärt liten rolle. Dette er en raskt og godt tilbud for reisende fra Osl og inn i USA. Dessuten er mitt poeng at det også er svärt individuelt hva de resiende anser som "optimalt" sete.
Diskusjonen om 757 v/ 330 vil vi nok derfor aldri komme ut av :)

Var det ikke det du skrev da...?:

Fra seat map hos seat guru.

Husk at både 330 og 757 har 2+2, 3+3 / 2+2+2, 2+3+2 og 2+4+2 konfigurasjon.

Jeg har selvfölgelig skrevet feil prosentandel som du skriver. Det er helt riktig 53%

Enig i at det viktigste nok er at det GÅR et fly, men hvis det ER alternativer så tror jeg nok at flytype KAN spille en rolle. B757 er ikke en widebody, men en stretched B737. Men for all del; en vakker sådan...!

Jeg er veldig spent på hvor mye av trafikken på denne ruta som blir lokaltrafikk inn til PHL og hvor mange som skal videre på transfer.
Når det gjelder materiell så er den neppe noen tvil om at det nok er CO som blir først ute av amerikanerne med widebodies. US har vel ikke mange flere WB'er stående og slenge de heller, og A330 blir desuten veldig stor for OSL-PHL. Har de noen 787 i bestilling forresten?

Tviler vel på at det er så veldig mange som skal til byen PHL (hva skal en der - bortsett fra at Røkke har noen verft i byen...?), men det er jo veldig kort tur med bakketransport fra PHL hvis en skal til New York, Washington, Baltimore etc...

Ang flytype så tror jeg nok at 757/767 er det største vi kan forvente fra OSL. 340/330 var jo en flott flytype å få inn i SAS, men sett i ettertid så er vel økningen i flystørrelse en av problemene SAS nå sliter med. Hadde alternativet med 787 eksistert dengang så spørs det om Airbus hadde vært et tema...

Men nok som setene, finnes det noen gode fares for på US ex-OSL enda? Tipper de må komme med noen god tilbud nå hvis det skal bli noe av denne ruta. Vi er mange som er sugne på 100% opptjening etter årets skuffende julekalender fra SAS!

Får jeg det billig, reiser jeg gjerne syv timer med US Airways og 757. Hva ligger prisene på nå? Regner med at det kommer noen bra introduksjonspriser over jul - og dessuten at de da vil begynne med markedsføring i Norge.

Kremt. Nå handler denne tråden om USAir til OSL Kanskje vi skal spore litt tilbake til utgangspunktet?

ja det sporet lutselig helt av til å bli en diskusjon widebody vs single-aisle fly. mitt spørsmål som livnet opp hele debatten i en litt usaklig retning var om det i det hele tatt blir noe av denne ruta. jeg har vært inne å nerdet litt på US airways sine sider og når man ikke har denne ruten godkjent før oppstart om 5 måneder så tenker jeg i mitt stille sinn at det ikke blir noe av. En annen ting som er litt fascinerende er at det er kliss umulig (når jeg sjekket) å booke med US til de destinasjoner SAS flyr i USA. virker ikke som de er spesielt gode alliansevenner og at SK furter enda over STO-PHL

Er ikke sikker på hva slags godkjennelse de venter på da de ikke trenger noen spesiell konsesjon for å fly mellom Norge og USA ... ruten er iallefall bookbar i Amadeus og hos wideroe.no ...

Apropo booking, får man ikke booket på usairways.com?
Får hele tiden "We're sorry, but we were unable to complete your request."

Det har vært slik siden annonseringen .. er vel en note om dette litt høyere i tråden ..

Velkommen til USAirways ...

Apropo booking, får man ikke booket på usairways.com?
Får hele tiden "We're sorry, but we were unable to complete your request.

Dette har jeg skrevet 6 e-poster til US om, og de sier at det er tekniske problemer med bookingsoftwaren. Nå går det i hvertfall ann å booke f. eks OSL-NYC (OSL-PHL-NYC) på usairways.com. Om man bare vil booke OSL-PHL får man fremdeles error. Synes det er rart at problemet ikke har blitt løst i løpet av 2 mnd. :rolleyes:

Ser at US Airways tar ca. 6000-7000 kr. for en rundreise midt på sommeren, og da får man 100 prosent bonusopptjening.

Ser at US Airways tar ca. 6000-7000 kr. for en rundreise midt på sommeren, og da får man 100 prosent bonusopptjening.

Tilbyr US fulle bonuspoeng i alle klasser på economy? Uansett så er 6-7 laken ikke særlig dyrt for å fly t/r PHL.

Status
Not open for further replies.
Back